Reakcia na: Peon #245971:
Aj v MHD sú jazdné doby v priebehu dňa rozdielne. Pri výbere lístka sa pokiaľ viem má cestujúci riadiť jazdnou dobou uvedenou v cestovnom poriadku, čo je buď priemerná, alebo najdlhšia jazdná doba.Jazdné doby rôznych spojov v priebehu dňa majú zodpovedať intenzite premávky a dĺžke odbavovania cestujúcich na zastávkach. Nepovažujem za normálne, aby si musel cestujúci regiobusmi cez víkend tipovať, či:
a) vodič pôjde 30 km/h v obci a 70 km/h mimo obce, aby šiel zo všetkých zastávok v čase odchodu podľa CP, alebo
b) vodič úmyselne odíde z východzej zastávky 3-5 min. neskôr, alebo
c) vodič príde do konečnej zastávky s náskokom cca 3 min.
Ako si má potom cestujúci plánovať prestupy?
Erasmus
Keď sme pri 525+527, nechápem, podľa čoho boli stanovené časy odchodov, lebo v Bratislave ani jedným smerom nenadväzujú na 4.
V pracovné dni dopoludnia majú 525+527 príchody na Zlaté Piesky podľa CP hh:10,40, ale 4 odchádza hh:07,17,27,37,47,57. Prestup na ZP v smere do centra sa dá stihnúť za 1, 2 minúty, tých 7 min. je zbytočne veľa aj pri možnosti mierneho meškania 525/527. Optimom by boli tak 4 minúty.
Ešte horšie je to cez víkend, kedy je premávka na cestách plynulá - 525/527 príde z Grobov na ZP hh:10,40, ale 4 ide zo ZP hh:05,20,35,50.
Opačným smerom treba ísť cez nadchod, ale aj tak sú časy medzi príchodmi 4 na ZP a odchodmi 525/527 príliš dlhé - 10 min. v sedle pracovných dní a 11 min. cez víkend.
Absurdné je aj to, že jazdné doby regiobusov medzi zastávkami sú celotýždenne rovnaké.
Ako chceme obyvateľov satelitov presvedčiť, aby na cestu do centra BA využili VHD, keď im zbytočne cestu predlžujeme dlhými čakaniami pri prestupe a príliš dlhými jazdnými dobami regiobusov mimo špičky?