Reakcia na: N/A #243496:
Keď prichádzajú na trh najslabšie populačné ročníky za posledných iks desaťročí, treba čo? Včas zareagovať. Niekto si zvolí proaktívny prístup - roky vopred motivuje potenciálnych uchádzačov - finančne, novými kombináciami študijných odborov apod; niekto vyrovnáva rozdiel dovozom zahraničných pracovníkov; niekto racionalizáciou siete... Zatiaľ čo niekto, volajme ho napríklad Slovensko, tvrdohlavo zvýši vek a sprísni byrokraciu okolo VP pár rokov pred príchodom najväčšej diery, zároveň potrebuje odviezť viac ľudí a nedajboh pripustiť, že by sa vodič chcel mať lepšie a nepracovať na hrane (alebo aj za hranou) Zákonníka práce, fyzických síl a zdravého rozumu.
Viko
Nie je to hlavne o tom, že v prímestskej raz má smenu kde sa nezastaví, raz smenu pomaly bez výkonu, raz je ranná od tretej a raz od šiestej? Že trávi v robote tak 15 hodín, na papieri to ale činí sotva sedem hodín jazdy, čiže síce na konci mesiaca mu nevychádza FPČ, ale dovolenku musí čerpať podľa celkových hodín, nie na dni? Že pauzu má naplánovanú v Hornej Dolnej za kríkom bez zázemia, a nariadené čistenie voza môže robiť tak akurát vodou z potoka? Že spí na nocovni, ktorá by nebola dobrá ani ako útulok pre bezdomovcov? Že technickú asistenciu mimo "pracovnej doby" zabezpečuje zamestnanec služobným mobilom zo svojho bydliska miesto seriózneho dispečingu? Že vodičovi sa nechávajú prémie za spotrebu len ak jazdí v režime trápenia voza a strháva sa z platu za akúkoľvek somarinu?
A keď ideme k tým "lepším zamestnaniam", už sa to nerobí tak, že zájazdovým sa na pásku dáva len povinná minimálka kvôli odvodom a zvyšok sa síce dorovná diétami, ale na dôchodku je z teba chudoba?
Viem, že to nie je prípad tvojho aktuálneho pôsobiska, ale takáto je realita u mnohých slovenských firiem a objektívne rozumiem, prečo to neláka nikoho, kto má možnosť pracovať za lepšie peniaze s menšou zodpovednosťou a pravidelnejšími smenami.