Reakcia na: 810zssk #243487:
1. "motivovať príčetných zamestnancov" Ak si trh práce vyžaduje 10 000 vodičov a skutočný stav je 8 000 vodičov, tak je to migrácia medzi dopravcami a nie riešenie.
2. "sankcia za nevypravený spoj 1000€"
A aká je sankcia za VYpravený spoj, ale s nespokojným cestujúcim? Asi žiadna.
3. Ako kvantifikovať abstraktné ukazovatele (t. j. správanie, prístup...)?
Ak spoj mešká, je odrieknutý, nedodržal trasu, radenie, atď. viem hodnoty merať (explicitne určiť), zmluvne ošetriť a vymáhať nedodržiavanie kvalitatívnych ukazovateľov.
Netvrdím, že sa stotožňujem s tým čo sa deje. Ale viem počítať a ak si prepočítam koľko rušňo/vodičov odíde do dôchodku v horizonte 5-10 rokov + zmení profesiu + nebude môcť vykonávať túto prácu (napr. kvôli zdraviu) tak mám veľké obavy.
integrácia
Lenže u Arrivy je toto proste systém, kde ryba smrdí od hlavy. Ja od novembra doslova žasnem, že tu stále operuje firma (a zahraničná!), ktorá má vedenie, prístup k zamestnancom a k zákazníkom ako z divokých 90tych. Sor ich tu prirovnal k mafiánskym taxikárom spred hlavnej stanice, no presne! Arogantnému bohorovnému Ivanovi už len ružové sako a biele ponožky chýbajú ako kápovi tých taxikárov.
Ja mám dokonca pocit, že si vedenie tejto pofidérnej firmy vyberá šoférov na svoj obraz. Nie je normálne, aby sme nastupovali do busu vynervovaní, aký pošuk bude zase sedieť za volantom. Ono chrapúnska firemná kultúra je chytľavá a u Arrivy to bola vždy bieda, teraz sa však prekonáva. Ja obdivujem každého slušného šoféra, ktorý tam dokáže vydržať, mne to pripadá ako scifi a žiaľ bez svetla na konci tunela, keďže u Drobu sa im prepečie všetko.