Reakcia na: 810zssk #240541:
Komické je na tom to, že keď letíš povedzme do Londýna, neočakávaš, že priletíš presne. Môžeš skôr, neskôr v závislosti od počasia, boardingu alebo meškania iných letov. Kvôli tomu na lietanie nezanevrieš, pretože s tým proste počítaš.Ak ideš medzištátnym vlakom, tak proste uvažuješ rovnako. Ja som niekoľkokrát išiel z Bratislavy do Děčína a ani ma nenapadlo dohadovať si stretnutie po plánovanom príchode. Dokonca ani v prípade Košíc a Prešova. Jednoducho, to je cestovanie a kvôli tomu na vlak nezanevriem, hoci by z ekologického hľadiska nebola ani katastrofa ísť takto jednorázovo autom.
Ak však prímestský vlak mešká dlhšie ako je jeho jazdná doba a ty na tento vlak spoliehaš pri jazde do práce a mešká každý deň inak a niekedy aj kvôli púšťaniu EC vlakov, tak to naštve a volíš auto. A to je ekologická katastrofa. Očividne to nikoho v štáte netrápi.
barack40
Tu je krásne vidieť, aké myslenie na železnici panuje a prečo IDS na báze nosných vlakov a prípojných autobusov nikdy fungovať nebude. Keď treba odrieknuť diaľkový nadvlak, tak sa celá ZSSK ide rozkrájať, aby bola zabezpečená NAD. Dokonca majú vybavené, aby NAD za ranný rjx 160 mohla stáť na stanovišti ZV na Hlavnej stanici. Osobitná pozornosť bola venovaná prípojom, aby boli v čo najväčšej miere zabezpečené. Čo je úplne v poriadku, je vidieť, že keď sa chce, tak sa dá všeličo.
Ale keď treba odrieknuť obyčajný podradný osobák, tak jeden deň nie je problém bez náhrady zrušiť posledný večerný spoj, a druhý deň vyrobiť trojhodinovú dieru medzi spojmi - v prímestskej doprave niečo absolútne neakceptovateľné. Pritom namiesto toho railjetu existuje alternatíva v podobe každých pár minút jazdiacej 93, namiesto tých odrieknutých osobákov nie je alternatíva žiadna, alebo len minimálna.
Proste sú tu krásne vidieť priority, nejaká regionálna doprava je na úplnom chvoste tých priorít. Takéto myslenie má bohužiaľ väčšina zamestnancov na železnici, od manžmentu po prevádzku, a kým sa toto nezmení, funkčný IDS tu nebude.