Reakcia na: 810zssk #233218:
Ja by som len upozornil na tú prvú červenú poznámku priamo pod nadpisom kapitoly 5 Štandardy vlakov, kde sa píše, že v priebehu roka 2020 budú ešte dopracované.
Oznam má byť všeobecne zrozumiteľný, nie preukazovať hĺbkovú znalosť listovania v Oxford Dictionary...
Musíme počítať s tým, že native speakerov je v našej MHD minimum a že drvivú väčšinu Neslovákov tvoria kuchynsky hovoriaci.
Ale z pohľadu všeobecnej zrozumiteľnosti je imho najlepšie niečo ako "please disembark".
Druhej vete nerozumiem, využiteľné to je rovnako. Ale kurzové čísla imho slúžia práve najmä na interné účely. V reklamácií keď tak skôr evidenčné.
Viko
(Nechcem vyvolať miliónty flame na tému klíma, ale) Vo vychladenom aute si vieš pred výstupom klímu stlmiť/vypnúť a tak sa postupne pripraviť na prechod medzi veľkými rozdielmi. V prostriedku VHD to ale nie je celkom dobre možné, a práve kvôli zvýšenému výskytu "ohrozených" osôb sa mi vidí neprimerané nútiť všetkých cestovať v relatívnom mrazáku a prekonávať našupu 15° rozdiely. Na druhej strane, ak naozaj tropické teploty boli motiváciou takéhoto rozmedzia, mali to lepšie nadefinovať, to súhlasím.
O lístkoch som sa zjednodušene vyjadril, ale fakticky sa mimo mesta papierové lístky naozaj zlikvidujú. Štiknutie si vs. vysvetľovanie vodičovi/sprievodcovi podľa mňa nie sú ekvivalentné úkony - Jednak sa stráca benefit predpredaja (raz kúpim, viac neriešim), jednak nehodilo by sa odbavenie práveže zrýchľovať a zjednodušovať? Lebo štikače v regiobusoch zachádzajúcich do bratislavských zón musia zostať, takže ich znefunkčenie za preškrtnutou tabuľou je tak trocha buzeráciou, myslím si.
A už len moja súkromná domnienka je, že ak budú papierové lístky fungovať len na marginálnom území celého IDS, otvára to možnosti ako ich postupne vytlačiť aj odtiaľ. Nesťažujem sa, lebo trend tam asi smeruje prirodzene, len ma zaskočilo, že sa to rieši už teraz. Veď nemuseli stavať automaty po dedinách, stačilo viac možností zmluvného predaja. Takto bude otázne, načo vôbec držať v obehu takú širokú ponuku papierových CL1C, ak sa budú dať zmysluplne využiť len pri malom množstve (najmä jednosmerných) ciest.