Reply on: 810zssk #233218:
Predpredajove papierové jednorazové lístky aj tak moc v regióne ľudia nepoužívajú, lebo ich predaj okrem automatov ci pokladnic na veľkých staniciach neprebieha nikde. A sú drahšie, ako elektronické a ešte drahšie voči tarife ZSSK, takže vôbec nebudú chýbať.Keď sa ma zaviesť check in/out, tak je naozaj jednoduchšie ujednotit systém, a cekovat sa vždy vo vozidlách ihneď po nástupe, a teda terminal mat vo vlakoch. Lenže to bude celkom finančne náročné, ak majú osadiť aj v klasických voznoch. A aj tak ten obeh vozňov klasických sú také, že z Sgka to ide na R do BB, odtiaľ do ZA a RR naspäť do BA. ZSSK by mala teda pouvažovať na sprístupnenie terminálov aj pre ich tarifu, nech to ma svoje využitie aj inde.
Viko
(Nechcem vyvolať miliónty flame na tému klíma, ale) Vo vychladenom aute si vieš pred výstupom klímu stlmiť/vypnúť a tak sa postupne pripraviť na prechod medzi veľkými rozdielmi. V prostriedku VHD to ale nie je celkom dobre možné, a práve kvôli zvýšenému výskytu "ohrozených" osôb sa mi vidí neprimerané nútiť všetkých cestovať v relatívnom mrazáku a prekonávať našupu 15° rozdiely. Na druhej strane, ak naozaj tropické teploty boli motiváciou takéhoto rozmedzia, mali to lepšie nadefinovať, to súhlasím.
O lístkoch som sa zjednodušene vyjadril, ale fakticky sa mimo mesta papierové lístky naozaj zlikvidujú. Štiknutie si vs. vysvetľovanie vodičovi/sprievodcovi podľa mňa nie sú ekvivalentné úkony - Jednak sa stráca benefit predpredaja (raz kúpim, viac neriešim), jednak nehodilo by sa odbavenie práveže zrýchľovať a zjednodušovať? Lebo štikače v regiobusoch zachádzajúcich do bratislavských zón musia zostať, takže ich znefunkčenie za preškrtnutou tabuľou je tak trocha buzeráciou, myslím si.
A už len moja súkromná domnienka je, že ak budú papierové lístky fungovať len na marginálnom území celého IDS, otvára to možnosti ako ich postupne vytlačiť aj odtiaľ. Nesťažujem sa, lebo trend tam asi smeruje prirodzene, len ma zaskočilo, že sa to rieši už teraz. Veď nemuseli stavať automaty po dedinách, stačilo viac možností zmluvného predaja. Takto bude otázne, načo vôbec držať v obehu takú širokú ponuku papierových CL1C, ak sa budú dať zmysluplne využiť len pri malom množstve (najmä jednosmerných) ciest.