Reply on: 810zssk #233203:
Neviem, podľa mňa keď sa priemerný človek sťažuje, tak číslo linky a čas cesty vie automaticky, a keď to treba upresniť, dvojmiestna poradovka sa pamätá ľahšie než štvormiestne EČ (viď všetky tie sťažnosti s hausnumerami typu 5863), čo sa zavedením šesťmiestnych označení stratí, tak som to myslel.(Nechcem vyvolať miliónty flame na tému klíma, ale) Vo vychladenom aute si vieš pred výstupom klímu stlmiť/vypnúť a tak sa postupne pripraviť na prechod medzi veľkými rozdielmi. V prostriedku VHD to ale nie je celkom dobre možné, a práve kvôli zvýšenému výskytu "ohrozených" osôb sa mi vidí neprimerané nútiť všetkých cestovať v relatívnom mrazáku a prekonávať našupu 15° rozdiely. Na druhej strane, ak naozaj tropické teploty boli motiváciou takéhoto rozmedzia, mali to lepšie nadefinovať, to súhlasím.
O lístkoch som sa zjednodušene vyjadril, ale fakticky sa mimo mesta papierové lístky naozaj zlikvidujú. Štiknutie si vs. vysvetľovanie vodičovi/sprievodcovi podľa mňa nie sú ekvivalentné úkony - Jednak sa stráca benefit predpredaja (raz kúpim, viac neriešim), jednak nehodilo by sa odbavenie práveže zrýchľovať a zjednodušovať? Lebo štikače v regiobusoch zachádzajúcich do bratislavských zón musia zostať, takže ich znefunkčenie za preškrtnutou tabuľou je tak trocha buzeráciou, myslím si.
A už len moja súkromná domnienka je, že ak budú papierové lístky fungovať len na marginálnom území celého IDS, otvára to možnosti ako ich postupne vytlačiť aj odtiaľ. Nesťažujem sa, lebo trend tam asi smeruje prirodzene, len ma zaskočilo, že sa to rieši už teraz. Veď nemuseli stavať automaty po dedinách, stačilo viac možností zmluvného predaja. Takto bude otázne, načo vôbec držať v obehu takú širokú ponuku papierových CL1C, ak sa budú dať zmysluplne využiť len pri malom množstve (najmä jednosmerných) ciest.
810zssk
"ak bude vonku 40 stupňov, nie je v rozpore s hygienickými normami a sedliackym rozumom vyžadovať, aby to klíma uchladila na 24" - Hygienické normy nepoznám, ale auto kde sa dá nastaviť 30 stupňov som ešte nevidel a predsa skoro všetci tú klímu používajú. Tak ako je štandard napísaný je napr. v pohode ak je vonku 20 stupňov a vo voze 27 (teda klasická DPB prevádzka klimatizácie ktorá sa riadi tým koľko je vonku a nie tým koľko je dnu).
"check in/check out dúfam bude len možnosť pre EP a nie povinnosť pre užívateľov PCL" - Jasné. Pre PCL tam nie je žiadna zmena.
"Likvidácia papierových JCL ma prekpavuje" - Pozor, papierové PCL sa nerušia. Len už nebude možné s lístkom z predpredaja začať cestu mimo 100+101. Naďalej si ale v regiozónach budeš vedieť kúpiť lístok s okamžitou platnosťou u vodiča, na stanici, alebo vo vlaku.