Problém je očividne v tom, že doplnkové hlásenie je parameter zastávky (alebo ešte horšie, natvrdo nahraté v súbore s hlásením zastávky) a nie parameter spoja. Toho je v celej sieti dosť veľa a spôsobuje to rad problémov. Sám som zažil zmätok u turistov keď im na Trnku v autobuse na letisko zahlásilo že majú prestúpiť na autobus na letisko (toto už našťastie odstránili, ale doteraz to je napr. na Moste SNP s prestupom na Devín a podobne).
Opäť raz niekto zobral dobrú ideu z iných miest, dok**vil ju a potom implementoval v Bratislave.
Nech s tými doplnkovými hláseniami radšej počkajú kým nebudú mať poriadny infosystém ktorý ich vie spracovávať normálnym spôsobom.
Dnes v x5 v smere z Dúbravky: Následuje zastávka, the next stop is Borská Prestup na linku x5 do Dúbravky. To mám akože z x5 z Dúbravky prestúpiť na x5 do Dúbravky?
Rozlíšenie LED displeja môže byť výrazne vyššie, ako rozlíšenie BUSE DOT-LED (konkrétne predný 19x128), len sa to v našich končinách nevyužíva. Jeden príklad s rozlíšením výrazne vyšším než je u nás zvykom: https://hanoverdisplays.com/wp-content/uploads/2016/02/DSC_2837.jpg
Zatiaľ najmenší rozostup LED bodov som videl na úrovni 2-3 mm a pri vysvietení zobrazenia londýnskej linky nebolo možné z desiatich metrov rozoznať, či ide o prevíjací displej alebo LED tabuľu.
Starý font vôbec nebol priateľský k zraku. Kým som ešte nevidel, že mi treba trocha dioptrií, tak som zákerné kombinácie 68/88, 83/93 apod. na diaľku rozoznával podľa dĺžok riadkov či typu vozidiel... To nie je celkom účelom informačného systému
V prvom rade - ďakujem za detailné vysvetlenie. V druhom rade - ja mám možnosť disponovať len svojim subjektívnym vnímaním a napriek tomu, že nechcem zhadzovať niekoho dobrý úmysel, tvrdím, že predošlý font bol pre mňa jednoducho čitateľnejší. Nepatrím k ľuďom, ktorým sa zle zvyká na zmeny, práve naopak, ocením každú dobrú zmenu. A aj napriek tomu, že netvrdím, že sa na Roboto nedá zvyknúť, myslím si, že ak viacerí tvrdia, že sa im zhoršila čitateľnosť, netreba pred tým zatvárať oči. Pri starom fonte som takéto sťažnosti nezachytil, ale pripúšťam, že diskusia sa začala až teraz, možno si aj starý font nájde odporcov z radov obyčajnej cestujúcej verejnosti (nielen odborníkov a wannabe odborníkov).
Vidis, na LED displeje som zabudol Len druha otazka potom je, co udrzba? Teraz ked ti skape osvetlenie, tak DOTy aspon funguju (aj ked zas taka LEDka s 20000+ hodinami zivotnosti by len tak nemala odist)
Myslel som prechod na klasické LED displeje - predsalen ti oproti DOT-LED (tradičné BUSE riešenie pre CZ&SK trh) ponúkajú lepšie rozlíšenie (a tým pádom viac možností ako rozlíšiť od seba jednotlivé písmená). LCD na vonkajšie displeje je IMHO zbytočnosť.
Čo sa týka tých geometrických znakov v diaľke, narážal som na toto. Čím viac unikátnejších prvkov jednotlivých znakov, tým lepšia čitateľnosť a potom rozpoznateľnosť mozgom.
Nemusíš ma učiť číslovky, prvú triedu zš mám ukončenú. Ale ani nová 4-ka nemá vyzerať tak, ako pri trojcifernom fonte roboto, keď už rýpeš do mňa...
Zámerne som pridal bočný panel rozmazaný, lebo takto sa mi to mýli najviac - pri pohybe z väčšej diaľky. Otvorená 4-ka vzerá jasne 4-kou aj pri utekaní napríklad z boku a zo zadu. Keď sa jasne pozriem na číslovku, tak jasne vidím 4, ale ja tu píšem o čitateľnosti z diaľky z rôznych uhlov za rôzne svetelné podmienky, lebo čísla na vozidlách sa čítajú väčšinou pri cestovaní, nie na obrazovke noťasu z pár cm diaľky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Opäť raz niekto zobral dobrú ideu z iných miest, dok**vil ju a potom implementoval v Bratislave.
Nech s tými doplnkovými hláseniami radšej počkajú kým nebudú mať poriadny infosystém ktorý ich vie spracovávať normálnym spôsobom.