Ahojte, mám nápad, ktorý by sa mohol pridať do vyhľadávača spojenia - "bez emisná doprava" ( električky, trolejbusy, duobusy ) a k tomu aj podiel "bez emisnej dopravy" na celkovej trase.
Napr.
chodím pravidelne z Damborského na Prievozskú. Vyhľadávač spojenia mi ponúka trasu výhradne cez Patrónku, Brniansku, Pražskú autobusom. Potom v dvoch variantoch trolejbus a to buď 201 spod Hlavnej stanice alebo 212 pri Sokolská, SAV alebo 212 , 202 na Hodžovom. Na týchto trasách je podiel km i času vyšší pre autobus ako pre trolejbus.
ja uprednostňujem trasu električkou ( momentálne už 5 mesiacov nie ) z Damborského pod most SNP a odtiaľ 70 na Prievozskú. Tento variant nemám šancu zadať do vyhľadávača, iba po zadaní autobus, električka a so značnou úpravou presunu a prestupu...alebo rozdrobením trasy na dúbravka-most snp a most snp-prievozská
Možno by toto "bez emisné" zadávanie poskytovalo nové možnosti prepravy na existujúcich linkách a spojoch.
Pojem bez emisná doprava je môj nápad a mal by predstavovať prepravu prostriedkami MHD, ktoré v čase prevozu produkujú minimálne množstvo emisií....
Aby to nedopadlo nakoniec tak, ze MHD skolabuje a nejaki investori postavia po meste sukromne parkovacie domy a budu na tom zarabat na ukor mesta (staci nizsia cena alebo napriklad 4 hodiny zadarmo namiesto 2 a uz bude biznis)...
Rača aj bez parkovacej politiky už funguje ako keby ju mala pre upchávanie Račianskej mimomestským tranzitom. Slovak lines sa tiež vyprázdňuje už v Rači.
Na Vinohradoch sa posúvajú busy v zápche skoro prázdne.
Tam rastie dopyt kontinuálne.
Je krásne vidieť , že mesto nato reflektuje iba strašne pomaly.
Vraj je žiadosť na navýšenie vozokm už na magistráte pre Raču no trvá im to všetko strašne dlho.
Ja som zvedavý ako bude fungovať parkovacia politika s týmto prístupom.
Bratislavská MHD potrebuje masívne pridávať do skoro všetkých častí mesta (o obsluhe nových ani nehovoriac), lebo jednoducho chodí plná. A ja som síce nečakal v tejto oblasti žiadne zázraky, ale rozhodne som nečakal ani že budú intervaly zhoršovať.
Tu skôr väčšina nepochopí , že sa stále jazdí v prázdninovom intervale okrem jednej hodiny ráno..
Račania skoro denne postujú starostovi nech niečo robí s poobednou špičkou.
L3/9 jazdí veľmi nepravidelne. To spôsobuje nerovnomerné rozloženie už aj tak oslabenej kapacity.
Z dlhoročnej skúseností skôr odhadujem, že väčšina cestujúcich to nepochopí tak, že aspoň 3-4 mesiace bude MHD jazdiť "normálne", ale tak, že tí ****** každý polrok menia linkové vedenie.
Veru a niektori este vylukovy stav obhajuju. Sak s tym cestovat nemusia. X6 vide s int 3-4 minut vyjde predsa lacnejsie ako keby boli v KV dve linky s 4-5 min int. ( L4 a L9). Na druhu stranu koho by tie L4 a L9 pri int 7-8 vozili cez vikendy ? To je priemerka 3-4minuty.
Aj keby sa tam mali predĺžiť len na mesiac. Radšej to viackrát zmeniť ako komplikovať ľuďom cestovanie zbytočným prestupom, ktorý ani nie je na hrane a dokonca pri prestupe 4 - X6 musíš prejsť peši z Kamenného na Nám. SNP.
Tu sa píše, že v marci začne reko triangla pri tuneli, a od 2.5. výluka tunel - Molecka. Ak by sa pred Vianocami 2019 dokončila trať až do Dúbravky, predĺžila by sa tam 4 (9 po K. Ves), ale iba na 3-4 mesiace, aby sa potom mohli znova skrátiť po tunel? (Resp. niekam do mesta, ktovie ako to bude potom ...)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petto