Reakcia na: byvaly #231148:
"princip brzdenia je iny ako vo autach, brzdy sa ovladaju elektricky-vzduchovo"zasadne iny je princip brzdenia na zeleznici (vlaky), kde menis tlak v brdnom systeme odpustanim/dopustanim vzduchu do systemu (a pokled tlaku znamena narast brdnej sily), ale ked som mal moznost jazdit s vozidlami MHD (ci uz cestnymi - autobus, trolejbus, alebo kolajovymi - elektricka) tak som az tak zasadny rozdiel v sposobe brzdenia oproti autu nepostrehol.... (teda az na T6ky, kde mas brdu na rucnom radici a nie na pedaly pod nohou, ale aj to je len cisto umiestnenim; na skodovke som tu cest zatial nemal)
810zssk
V zasade sa robia ranne, poobedne a spominane delene sluzby. Spravidla v jednom 4-, alebo 5-dnovom bloku sluzieb robis ranne, potom mas dva dni volno a potom mas dalsi blok poobednych. Toto je podla mna btw hlavny argument proti praci v DPB lebo ti sialene lieta biorytmus a moze sa ti stat ze jeden den ides spat o druhej a o dva dni zas o druhej vstavas.
Ranne sluzby maju prve nastupy kratko pred 4:00, posledne poobedne sluzby na trolejbusoch koncia kusok po polnoci (okrem jednej 210 ktora je do 1:15). To su tie extremne casy, existuju aj sluzby s neskorsim nastupom a skorsim ukoncenim. Ale dochadzanie Slovak Linesom si velmi neviem predstavit, ich spoje zacinaju dost neskoro.
Nocne na tbusoch sa ta velmi netykaju, lebo sice dve existuju, ale su "sukromne" takze bezny vodic ich dostane raz za uhorsky rok. To je potom od cca 19tej do 5tej. Ale zas na taketo sluzby sa da velmi dobre cestovat aj z regionu.