To viem a daval som sem fotky busov bludiacich po sidlisku co ani tu sipku nepochopili / nevsimli si / a ani sa nedivim ked (ak) sa tu nikdy nic neznacilo a zrazu sipka sprejom na zemi, mozno by som si ju tiez nevsimol (napr. Z auta som ju nevidel nikdy).
Otazka bola skorej vseobecna, ci sa nejake systematicke znacenie alevo nieco podobne (ja neviem, mapa v kazdom voze; popis jazdy nieco na sposob textoveho prepisu z google maps; fotky krizovatiek co si moze vodic pozriet na konecnej, cokolvek...) skusalo/pouzivalo v BA alebo inde v tychto koncinach
Sledujuc tohoto chudaka vycuvavajuceho zo stavebneho pruhu (smerujuceho na Levarsku) na Karloveskej mi napadlo - znaci alebo znacil niekedy v minulosti DPB (prip. iny podnik v Ceskoslovensku) trasy liniek pramo na krizovatkach? Videl som to napr. v Sydney, aby krutit volantom mohol kazdy inteligentnejsi od opice, tak doslova na kazdej jednej krizovatke je rozcestnik ktora linka ma odbocit kam. Tam je to dane aj velkostou mesta a nulovou poznatelnostou "cudzich stvrti" aj medzi domorodcami. Spoliehali sme sa na Slovensku vzdy na "mpoznanie miestopisu", ako sa to vyzadovalo napr aj j taxi-karov?
"princip brzdenia je iny ako vo autach, brzdy sa ovladaju elektricky-vzduchovo"
zasadne iny je princip brzdenia na zeleznici (vlaky), kde menis tlak v brdnom systeme odpustanim/dopustanim vzduchu do systemu (a pokled tlaku znamena narast brdnej sily), ale ked som mal moznost jazdit s vozidlami MHD (ci uz cestnymi - autobus, trolejbus, alebo kolajovymi - elektricka) tak som az tak zasadny rozdiel v sposobe brzdenia oproti autu nepostrehol.... (teda az na T6ky, kde mas brdu na rucnom radici a nie na pedaly pod nohou, ale aj to je len cisto umiestnenim; na skodovke som tu cest zatial nemal)
U autobusových liniek tých restov je ...Na rozdiel od električiek, tam sa nedeje kompletné prekopávanie chrono raz za x rokov. Také 83/84 sa dočkali pridania asi 2-3? minút v Dúbravke v smere jazdy ku Krížu, čo bol problém už minimálne 8 rokov. (Teda že po Patrónku, možno Mokrohájsku sa dalo za určitých podmienok ísť načas, ale v Dúbravke začalo postupne narastať meškanie).
Apropo, chronometráže: Hodlá niekto niekedy niečo robiť s 29 ktorá v nočnej chronometráži úplne konzistentne mešká z Vodárenského múzea vždy 2 minúty? Pravidelne tým cestujem a dosť ma to irituje.
Chronometráže sú OK, linka sa dá vyjazdiť s max. minútovým meškaním. Problém nastane len, ak sa náhodou stretne viac liniek naraz na Nám. SNP (kde sa vzájomne zdržia) alebo ak vodiči jazdiaci do leta len na starých vozidlách dostávajú postupne papiere aj na nové a ešte s nimi nie sú zžití.
Teraz je interval 7-8 minút. Čo bude po výluke, to podľa mňa ešte ani v DPB a na magistráte netušia. Či sa vrátia pôvodné linky, alebo ostane modifikovaný jednolinkový variant.
Tak potom je problem ako som pisal ze zle vypocitane chronometraze ked je problem stihat grafikon vo vecernych hodinach, cez spicku je potom CP zbytocny uplne.
Tak nabuduce asi pojdem na skorsiu L9. Len som narazal na to ze tu bol nedavno clanok o tom ze sa optimalizovali casy na Astronomickej hlavne vo vecernych hodinach aby nadvazovali na L67 a L87 a na prestup nechali 1-2 minuty ci uz podla standtartneho CP alebo terajsieho vylukoveho CP. Byvam v casti PB kde jazdi iba L67. L201 mam cca 2km co nieje velmi prakticke. Este teoreticky L70 je tak cca 1km takze ju niekedy vyuzijem. Mimochodom L9 ma standartne 15min. vo vecernych hodinach to len teraz cez vyluku je taky luxusny int. ze nieje problem ist o jeden spoj skor.
Nechávať si 1-2 minúty na prestup nie je veľmi logické, zvlášť v prípade, že jedna z liniek ma celkom hustý interval (L9 aj po 21 večer interval 7-8 minút). Takže bolo by dobré sa na to nespoliehať a ísť na predošlý spoj (pokiaľ nechceš riskovať 30 minút čakania) alebo keď sa nedá, tak voliť alternatívne spojenie (neviem presne kam cestuješ, ale do Vrakune/PB sa dá dostať aj s L201 s prestupom pri Saleziánoch).
na jednej strane pises, ze si sa po dlhsej dobe unuval vyuzit MHD, na druhej strane hned v tretej vete pises "velmi rozsireny nesvar v DPB". Tak ako teda vies, co je velmi rozsirene, ked si MHD uz dlhsiu dobu nepouzil?
navyse si si pomylil stranky DPB s fanusikovskou strankou, ale zase nie si prvy a ratam, ze ani posledny
Vodičke , ktorá je nová a v je práci druhý deň sa ani nečudujem , že mešká. Ide ešte opatrne a pomalšie aj tam , kde by nemusela.
Bez ohľadu na to L3/9 mešká v obidvoch smeroch nie len v špičke, kde sa aj dobiehajú vozy , ale aj večer.
Predpokladam ze pri bode 3 si sa pytal na rozvrhnutie sluzieb. Kedze si pouzil slovo "delene" tak si dostal odpovede ohladne jedneho konkretneho typu sluzieb ktore sa nazyvaju delene
V zasade sa robia ranne, poobedne a spominane delene sluzby. Spravidla v jednom 4-, alebo 5-dnovom bloku sluzieb robis ranne, potom mas dva dni volno a potom mas dalsi blok poobednych. Toto je podla mna btw hlavny argument proti praci v DPB lebo ti sialene lieta biorytmus a moze sa ti stat ze jeden den ides spat o druhej a o dva dni zas o druhej vstavas.
Ranne sluzby maju prve nastupy kratko pred 4:00, posledne poobedne sluzby na trolejbusoch koncia kusok po polnoci (okrem jednej 210 ktora je do 1:15). To su tie extremne casy, existuju aj sluzby s neskorsim nastupom a skorsim ukoncenim. Ale dochadzanie Slovak Linesom si velmi neviem predstavit, ich spoje zacinaju dost neskoro.
Nocne na tbusoch sa ta velmi netykaju, lebo sice dve existuju, ale su "sukromne" takze bezny vodic ich dostane raz za uhorsky rok. To je potom od cca 19tej do 5tej. Ale zas na taketo sluzby sa da velmi dobre cestovat aj z regionu.
Jedna vec na zváženie je práve autobus/trolejbus, ale druhá, ktorú možno ovplyvníš, možno nie, je výber vozovne a zadelenia. V prípade nízkeho počtu vodičov (ako napríklad teraz) snáď tvojej požiadavke na vozovňu vyhovejú, teda ak dochádzaš prímestským busom na Nivy, tak máš všetky štyri prevádzky cca. rovnako ďaleko. Ak by si povedzme robil na kĺbovom t-buse na Hrobonke, tak budeš tri-štyri dni v týždni robiť Čiližskú, z takej Trnávky sa na Vrakunské linky v podstate ani nedostaneš. Niektorým je jedno, čo jazdia, ja by som sa napríklad so zadelením s dvomi-tromi linkami nevedel zmieriť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec