Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Pe67 #229214:
Oprava: potom by sa rozsypal prestup zo 41 na 64.....
Reakcia na: Mhr1 #229196:
Pokiaĺ viem tak 41tka čaká na hroboňovej na 64ku z mesta 2 min.(max 3 min.), lebo potom by sa rozsypal prestup opačne zo 64 na 41. Vodič sa pritom (aj v tomto storočí moderných technológií) riadi iba vizuálnym rozhĺadom. Neraz sa ma pýtal vodič 41ky či už prišla 64ka z mesta.
Reakcia na: Janik11 #229210:
V prepravnom poriadku sa absolutne jednoznacne pise ze casova platnost listka sa posudzuje podla cestovneho poriadku. Listok ti "neskoncil" podla toho co je na hodinkach.
Reakcia na: 810zssk #229197:
Súhlasím. Len prečo taká jednoduchá vec ešte nefunguje?
IVECO - zlepené dvere

Autobusom IVECO sa zliepajú okrajové GUMY - TESNENIA dvier. Na zastávkach toto zdržiava - dvere sa otvárajú veľmi pomaly, keďže mechanizmus "bojuje" proti vysokému odporu; ráno (pri nástupe do služby) dokonca vodiči musia tieto dvere MANUÁLNE (RUČNE - NASILU) OTVÁRAŤ!

Uvedené je potrebné riešiť OŠETRENÍM (NÁTEROM/POSTREKOM) gúm - tesnení SILIKÓNOVÝM OLEJOM (event. technickým glycerínom).

👍
Neviem, podľa mňa, ak mi skončí lístok, tak idem na čierno a PP hovorí, že si mám označiť ďalší. Následne mi z toho vychádza, že by som si mal uplatniť reklamáciu a žiadať refundáciu toho druhého lístka. Aj keď ten bod 27 hovorí len o situácii, keď prestupujem.

Keby som mal pripomienkovať nový PP, tak 27 by som to upravil, aby pri nedodžaní očakávnej doby cesty bola možnosť podať reklamáciu. A netreba riešiť, či som presupoval, alebo nie. Možno to je trocha byrokratické, ale jednoduché a jednoznačné.
Hlavne si myslím, že to, že sa uznávajú papierové CL pri neprestupnej jazde, skutočne nie je ošetrené a je to len o férovej komunikácii medzi cestujúcim a revízorom. A tu sa asi zhodneme, že veľmi ľahko zlyhá jedna, či druhá strana a sú z toho zbytočné scény.
Listok zostava na karte az do kupy dalsieho, kludne aj roky. Akurat sa uz nezobrazuje na OCL.

To ze v DPB nepoznaju tarifu nie je ziadna novinka. Zial. Predpokladam ze vacsina proste zaplati a nezenie to dalej.
Reakcia na: Peter6607 #229207:
"Dá sa toto preukázať pri použití elektronickej peňaženky? "

Da sa to preukazat omnoho lahsie ako papierovy listok - ako dlho slo vozidlo maju v systeme a rovnako maju v systeme, kde si nastupil a oznacil si listok. Rovnako vies si vytlacit ten listok z webu IDS BK. Cize ak by ti aj dali pokutu, vies ju velmi lahko "napadnut". A z mojej komunikacie s IDS BK naozaj nie je problem, pokial si mal listok - riesia dost casto v prospech cestujuceho.
Reakcia na: MatejBA #229202:
Dá sa toto preukázať pri použití elektronickej peňaženky?
Okrem toho sú neustále problémy s označovačmi. Už som bol viackrát svedkom a raz sa mi to aj stalo, že v starých vozidlách označovač označí kartu za neplatnú, pokiaľ máš na nej zakúpený lístok pre viac ciest (denný, električenku). Vtedy mi neumožnilo ani kúpiť si ďalší lístok. Keď som prestúpil do iného vozidla, lístok mi označovač už detegoval. A ďalšia téma sú papierové lístky. Označovače stále lístky neoznačujú, alebo označujú chybne. Pred ich výmenou sa voľakedy museli označovače kontrolovať vodičom a pred odovzdaním vozidla sa kontoloval stav atramentu, cez prestávky reštartoval systém. Toto už neplatí? Často sa stáva, že na lístku nedotlačí časť údajov. Reklamácia prakticky nemožná, pred spustením elektronickej peňaženky ma nové označovače pripravili o niekoľko eur znehodnotením lístka. Cez všetky tieto divné skúsenosti si myslím, že kritika verejnosti je opodstatnená a miesto rôznych smart noviniek by sa mal dopravca sústrediť na nedostatky v existujúcom systéme.
Reakcia na: MatejBA #229205:
A aby som rovno dal aj protiargument:

Ano, bod B 3.26 hovori, ze po uplynuti platnosti cestovneho listka je neplatny a treba oznacit novy. Lenze prave bod B 3.27 hovori, ze neplatnost listka vychadza z udajov v cestovnom poriadku. Teda ak cestovny poriadok hovori, ze ti cesta ma trvat 10 minut, je nadradeny "casovej" platnosti podla hodin.
Reakcia na: patrik444 #229204:
B.3.27 (...) Záväzné posúdenie časovej platnosti cestovného lístka vychádza z časových údajov uvedených v cestovnom poriadku. (...)

Co je na tomto nepochopitelne?
Reakcia na: MatejBA #229202:
to som si myslel aj ja, preto sa pýtam, či je to naozaj právne jednoznačné ?
ja by som sa určite bránil, ale napísať v jednom bode, že si musíš zaplatiť nový lístok aj počas jazdy a v druhom bode kde sa popisuje iná situácia, tak tiež.
Chýba mi exaktne napísané, že:
v prípade neprerušenej cesty v jednom dopravnom prostriedku a po uplynutí časovej platnosti presahujúcej časovú platnosť uvedenú v cestovnom poriadku nie je povinný si cestujúci zakúpiť alebo označiť si nový cestovný lístok.
Matematicky jednojednoznačné.
Reakcia na: Valec #229201:
napríklad bezplatnú dopravu
Reakcia na: patrik444 #229200:
Plati uz X rokov (a aj nadalej), ze ak cesta napriklad trolejbusom 202 ma trvat 10 minut a sedis v nom (bez prestupu) hodinu, tak ti stale plati ten 15 minutovy listok, lebo ty za tu dopravnu zapchu nemozes.

A ano, teoreticky ta mozu pokutovat, ked narazis na hlupeho revizora - lenze ty mas rovnako pravo to ist reklamovat a preukazat sa listkom/vypisom a ak si mal listok, je ich povinnostou pokutu zahodit 🙂
Reakcia na: patrik444 #229200:
Čo sú "presné a vyhovujúce prepravné podmienky !!!"?
Reakcia na: patrik444 #229198:
Ja som cestoval zo zastávky Miletičova na zastávku Kollárovo námestie trolejbusom 202. Podľa cestovného poriadku má cesta trvať 10 min. Tesne pred vystupovaním som si cez čítačku pozrel stav svojho lístka a chcel som si presne overiť o koľko dlhšie som cestoval ( cca o 10 min ). Na karte mi ukázalo, že nemám žiaden zakúpený lístok, čo ma veľmi spochybnilo. Nevedel som, či som si ho zle načítal alebo mi ho systém iba prestal zobrazovať. Dodatočne som si na to spomenul a overil som si všetko na elektronickom výpise, kde sa preukázalo, že som lístok mal riadne zakúpený. Volal som na DPB, kde som túto situáciu opísal a dostal som odpoveď, že ma môžu pokutovať. Z tohto všetkého som napísal predchádzajúce príspevky a nadobudol som presvedčenie, že môžem byť pokutovaný !

Súčasne trvám na tom, aby DPB zohľadnilo existujúci stav a kolapsujúcu situáciu a pre občanov Bratislavy vytvorilo presné a vyhovujúce prepravné podmienky !!!
Reakcia na: patrik444 #229198:
Tie body sa vzajomne vobec nijak nevylucuju.

B.3.25 -> Cestujuci je povinny mat listok s dostatocnou zonovou a casovou platnostou.

B.3.26 -> Listok ktoreho casova platnost skoncila je neplatny.

B.3.27 -> Posudenie casovej platnosti listka vychadza z udaju v cestovnom poriadku. V praxi teda listok casovo plati do zastavky kde mal spoj prist najneskor v case konca jeho platnosti. V pripade ak cestujes s prestupom a kvoli meskaniu prveho spoja zmeskas druhy spoj a teda pojdes inym neskorsim spojom, ktory ma do ciela aj podla CP prichod neskor ako konci tvoj listok, vtedy si uz musis kupit novy listok a poziadat o vratenie penazi.
Reakcia na: 810zssk #229195:

Spoločné ustanovenia
B.3.25 Pri nástupe do vozidla musí mať cestujúci platný cestovný lístok aspoň na taký zónový
a časový úsek, aký je potrebný na docestovanie do najbližšej zastávky. V prípade
pokračovania v ceste je cestujúci povinný označiť si, alebo zakúpiť si ďalší cestovný
lístok.

B.3.26 Platnosť cestovného lístka končí uplynutím času platnosti, po uplynutí časovej platnosti
je cestovný lístok pre ďalšiu prepravu neplatný. Ak počas jazdy skončí časová platnosť
cestovného lístka, je cestujúci povinný označiť si, alebo zakúpiť si ďalší cestovný lístok.

B.3.27 Záväzné posúdenie zónovej platnosti vychádza zo schémy zón, ktorá je prílohou 4 PP
IDS BK. Záväzné posúdenie časovej platnosti cestovného lístka vychádza z časových
údajov uvedených v cestovnom poriadku. V prípade, že cestujúci použije na cestu do
svojho cieľa viacero spojov a z dôvodu oneskorenia jedného z nich skončí cestujúcemu
platnosť cestovného lístka skôr, ako mal podľa cestovného poriadku prísť do cieľa cesty,
je cestujúci povinný označiť si, alebo zakúpiť si ďalší cestovný lístok. Zároveň má nárok
podať reklamáciu u toho dopravcu, u ktorého meškanie vzniklo.

Čo znamená po právnej stránke, keď sú dva body B.3.26 a B.3.27: majú rovnakú silu a platnosť ? Môže DPB použiť raz jeden alebo raz druhý ? Alebo platí 3.26 spolu s výkladom 3.27 ? Viem vierohodne preukázať, že som celý čas sedel v jednom trolejbuse, či v elektronickej alebo papierovej podobe? ja som v čase výstupu nemal platný doklad na karte a viezol som sa dvojnásobne dlhšie ako som mal platný lístok...
Reakcia na: Mhr1 #229196:
To je dost smiesne riesit tym ze na zastavku dame svetelnu tabulu. Na toto ma byt funkcia v palubaku prepojena aj na dispecing.
Reakcia na: Petto #229194:
No ona aj dnes by pomohla svetelná tabuľa s reálnymi odchodmi a-41 a t-64, aby vodič vozidla, na ktoré sa bude prestupovať, videl, koľko mešká napr. t-64 z mesta. A interným pokynom by sa stanovila maximálna čakacia doba, po ktorú je vodič a-41 povinný vyčkávať na príchod t-64 z mesta - asi len tak dlho, aby sa zasa nerozsypal prestup na Búdkovej t-203/a-41.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.