Reakcia na: patrik444 #229198:
Ja som cestoval zo zastávky Miletičova na zastávku Kollárovo námestie trolejbusom 202. Podľa cestovného poriadku má cesta trvať 10 min. Tesne pred vystupovaním som si cez čítačku pozrel stav svojho lístka a chcel som si presne overiť o koľko dlhšie som cestoval ( cca o 10 min ). Na karte mi ukázalo, že nemám žiaden zakúpený lístok, čo ma veľmi spochybnilo. Nevedel som, či som si ho zle načítal alebo mi ho systém iba prestal zobrazovať. Dodatočne som si na to spomenul a overil som si všetko na elektronickom výpise, kde sa preukázalo, že som lístok mal riadne zakúpený. Volal som na DPB, kde som túto situáciu opísal a dostal som odpoveď, že ma môžu pokutovať. Z tohto všetkého som napísal predchádzajúce príspevky a nadobudol som presvedčenie, že môžem byť pokutovaný !Súčasne trvám na tom, aby DPB zohľadnilo existujúci stav a kolapsujúcu situáciu a pre občanov Bratislavy vytvorilo presné a vyhovujúce prepravné podmienky !!!
patrik444
Netuším, či ste túto problematiku už riešili na tomto portáli, ale tento týždeň som zistil zarážajúce z vlastnej skúsenosti a fakty z prepravného poriadku DPB:
Parafrázujem prepravný poriadok: Ak si kúpite lístok a Vaša cestovná doba presiahne čas zakúpeného lístka, tak si musíte zakúpiť nový lístok s ďalšou časovou platnosťou. Inak Vás môžu pokutovať !
a) podľa tohto už neplatí, že prepravnou dobou je čas uvedený na grafikone a zdržanie ( bežný jav v Bratislave ) sa nemusí zohľadniť,
b) v prípade papierového lístka je vraj možné zohľadniť takéto prekročenie, ale nie je to záruka, že Vám pokutu neudelia
c) v prípade elektronického lístka cez dobíjaciu kartu sa po skončení jeho platnosti nezobrazí o ňom informácia v prístroji, čiže vyzeráte v dopravnom prostriedku ako cestujúci bez lístka a môžete byť pokutovaný ( vlastná skúsenosť zatiaľ bez pokuty )
Som občanom Bratislavy a používam MHD nepravidelne. Časový predplatný lístok sa mi doposiaľ neopláca, keďže moje mesačné, kvartálne i ročné prepravné nedosahuje priemery existujúcich lístkov.
Na dlhšiu trasu s prestupovaním medzi spojmi používam SMS lístok. Na kratšie vzdialenosti používam dobíjaciu kartu. Žiaľ podľa vyššie uvedených zistení a hlavne v súčasnej situácii, keď dlhé meškania sú bežnou súčasťou prepravy, môžem byť pokutovaný.
Žiadam zástupcov celého dopravného systému v Bratislave a predstaviteľov mesta i BSK, aby začali vytvárať naozaj skutočné podmienky pre občanov Bratislavy !
Vytvorte grafikony a tarify, ktoré zabezpečia občanom Bratislavy bezúhonné podmienky prepravy, a ktoré v plnej miere zohľadnia vzniknutú situáciu v tomto otrasnom developerskom Klondiku !!!
Existujúce trasy sú bežne predlžované na dvojnásobok uvádzaných časov, rozdelovanie priamych spojení na viaceré prestupy sú neprípustné a sú proti občanom tohto mesta, pýtam sa kedy kompetentní spravia niečo pre občanov ?
Myslím si, že zavedenie ročnej bezplatnej dopravy by pomohlo občanom a na finančnom vysporiadaní by sa mali developeri spôsobujúci tento stav !!!