Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MatejBA #227159:
Obavam sa ze ide skor o vyradenie su15 a 741. 1.nb18 este co to vydrzia prip sa daju hlavne na spicky
Reakcia na: Kotlár #227158:
A dlzku tych elektriciek neuviedli?
Reakcia na: Kotlár #227158:
Neviem preco, ale cital som to ako "35 kusov vysokopodlaznych klbovych autobusov" a musim sa priznat, ze az tak divne mi to z nejakeho dovodu neprislo ?

A bude stacit iba 35 kusov? Ked sa vyradia posledne vrakosy a pomaly sa zacne uvazovat nad vyradenim prvych 40 kusov (prvej serie) SORiek - do toho mozno casom postupne vyradovanie Capacity (ale to skor o take 4-5 rokov) + rekonstrukcia Karlovej Vsi tak to nemusi byt dost.
Reakcia magistrátu ohľadne plánovanej obnovy vozového parku: "DPB a.s., v súčasnosti plánuje vypísať verejnú obchodnú súťaž na obstaranie 35 kusov vysokokapacitných kĺbových autobusov v dĺžke do 18,75m a 4 ks mini-busov v dĺžke do 8m.

Na financovanie nákupu týchto 39 vozidiel plánuje DPB využiť dotačné mechanizmy EÚ. DPB po úspešnom ukončení procesu verejného obstarávania plánuje v roku 2019 uchádzať sa o úverové prostriedky (poprípade aj dotačné z EÚ) a pokračovať v obnove autobusového vozového parku podľa aktuálnej potreby a skladby výpravy.

DPB, a.s. sa v najbližšej budúcnosti bude usilovať o obstaranie cca 30 ks nových električiek, financovaných prostredníctvom Eurofondov."
Reakcia na: Solider #227156:
Presne tak to aj je bohužiaľ. Aj o poslancoch aj o výprave
Reakcia na: mathre #227139:
Tak ten list zahoďte do koša a odkážte im, že peniaze dostanú iba na nový 100% nízkopodlažný autobus. Ale zase, podľa toho, čo píšeš, to skôr vyzerá na pár iniciatívnych poslancov a totálne apatický a ignorujúci zvyšok, ktorý nič nezaujíma. Minimálne to obchádzanie zo strany SADky víkendovou výpravou, aby vypravovaním kutáčových Vrakos ušetrili 70 litrov nafty ?
Reakcia na: Richard Ščepko #227132:
Ak mesto dopravcovi pri kúpe nových vozidiel len prispieva formou zvýšenej úhrady za výkony vo verejnom záujme, potom sa ťažko domáhať vlastníctva k predmetným veciam, ak v kúpnej zmluve na konkrétne vozidlá nebolo dohodnuté, že sa veci nadobúdajú do podielového spoluvlastníctva, prípadne to, že po určitej dobe bude mať na vec mesto ako objednávateľ predkupné právo. V zmluve medzi mestom a dopravcom sa predsa dopravca zaväzuje za dohodnutých podmienok poskytovať určité služby objednávateľovi a objednávateľ má právo, aby sa tieto podmienky plnili, ich plnenie kontrolovať a neplnenie sankcionovať. Teda logicky sa stáva vlastníkom vozidiel ich obstarávateľ (ergo v tomto prípade súkromný dopravca), ktorý poskytuje vymienené služby. Náklady na obstaranie a prevádzku nových vozidiel je oprávnený premietnuť do vyššej dotácie v rámci výkonov vo verejnom záujme. To však nijako nezakladá vlastníctvo mesta k veci, keďže mesto si objednáva iba konečnú službu s novými vozidlami.

Z uvedeného vyplýva, že je rizikom súkromného dopravcu, aké vozidlá si na plnenie zmluvy zaobstará, aké bude používať a čo s nimi bude robiť. Preto mi príde akosi zbytočné, že sa poslanci na komisii dohadujú o tom, aké vozidlo si vyberú, pretože na to nemajú žiadny dosah. Jedinú reálnu právomoc, ktorou disponujú, je nastavenie zmluvy medzi dopravcom a mestom tak, aby sa pre každú linku definovalo, aké druhovo určené vozidlo bude premávať na ktorej linke a aké budú druhovo určené autobusy, ktoré bude dopravca povinný pre plnenie zmluvy zabezpečiť. Low entry autobusom sa dá vyhnúť uplatnením podmienky 100% nízkopodlažnosti na štandardný počet dverí v mestskom prevedení a počtu miest na sedenie prístupných z nízkej podlahy. Pokiaľ ide o Citelis 18M, ak ho zmluvne mesto nevyžaduje v nasadení na akejkoľvek linke, tak tiež je to ťažko vymožiteľné.

A odpoveď na otázku, či Crossway alebo Urbanway, tak ani jedno z toho. Myslím si, že Iveco by sa za to, čo dodalo v ostatných rokoch, malo minimálne hanbiť.
Reakcia na: ceres #227152:
Zatial nie.
Na Trnavskom myte ohradili cestovne poriadky, tak som volal na DPB, a vraj v pripade presunutia zastavky, teda na prenosne oznacniky sa nesadzaju CP.

Oni su debili alebo debili?
Reakcia na: 810zssk #227151:
Do Petržalky už jazdí všetko len dvojsystémové?
Reakcia na: MatejBA #227150:
Fundamentalny problem je ze ZSSK a MDV ziju vo svete kde hodinovy interval je uplne uzasny a vsetci z neho maju spadnut na zadok. Kym sa toto nezmeni tak tomu velke sance nedavam ani keby si postavili zastavku na Namesti SNP, v bratislavskej aglomeracii to nie je dost dobre. Lebo je fajn ze vlak ma odvezie za 20 minut, len co z toho ked nan cakam priemerne 30 minut (resp. kvoli nemu v cieli som o pol hodinu skor nez potrebujem).

Kazdopadne je velky fail ze sa pri stavbe elektricky do Petrzalky nemyslelo na prestupny uzol pri Relaxxe. Teraz by ho uz dostavat bolo dost narocne a samozrejme pesi presun na elektricku na Farskeho nikto absolvovat nebude. Pritom zastavka priamo nad zeleznicou by bola luxus - idealna konecna pre vlaky z Viedne.
Reakcia na: 810zssk #227149:
Ze? ?

Ale zas keby zriadili Farskeho/Bosakova (rozumny prestup na L95), UNS a Ruzinov, mozno by tych ciest bolo aj 600-700 🙂
Reakcia na: MatejBA #227148:
„Z hlavnej stanice chodia preplnené, z Petržalky je prázdny. Až priveľmi prázdny,“ dozvedáme sa od výpravcu. Na najväčšie bratislavské sídlisko pritom podľa prieskumu magistrátu z Vajnôr smeruje 422 ciest denne. Vlak nikoho z nich neláka, hoci ide o jedinú alternatívu voči cestnej doprave. Nevyhovuje im najmä frekvencia spojov raz za hodinu.

Som ŠOKOVANÝ ???
Reakcia na: Gregus #227146:
Túto pochvalu adresuj aj Dopravnému podniku, aby ho prípadne pochválili/ocenili. Odtiaľto sa o tom nedozvedia, nie sú to ich stránky.
Pochvala vodičovi autobusu č. 95 dnes (25.7.2018) s odchodom zo zastávky Topolčianska 10:14 smer Vyšehradská (č. spoja 1056). Vykázal opitú pani slušne z autobusu. Určite si zaslúži ocenenie, málokedy sa to vidí.

Peťo Gregor
Reakcia na: MatejBA #227141:
Skôr je to asi o prístupe mesta ako objednávateľa ako o SADistoch. Na to by vedel asi lepšie Richard Ščepko odpovedať.
Reakcia na: Mike #227142:
Áno, to by bolo riešenie, avšak by si za to mesto zaplatilo. U nás sa berú ako NP vozy aj tie LEčkové Crossy a tým pádom všetky garantované spoje vyjazdia s nimi. Zbytok garantovaný nie je.
Reakcia na: Solider #227130:
Samozrejme. Pri starom type zmlúv, na ktoré sa nevzťahuje "nariadenie 1370" je investícia do vozidlového parku oprávneným nákladom dopravcu, ktorý sa premieta do vyúčtovania objednávateľovi.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.