Toto bolo kedysi strasne pekne riesene na kodanskych CP, ktore mali asi najlepsie vyznacenie zachadzok ake som videl. Zial uz format zmenili a neviem tie stare najst
Princip bol ze ak mala linka viac variantov trasy, vedla zoznamu zastavok boli stlpce pre kazdy variant oznacene pismenom ktore zodpovedalo poznamke v CP a v nich bolo vyznacene kde dany varian trasy stoji a aka je jazdna doba. Vyhodou bolo ze aj absolutne neznaly (a jazyk neovladajuci) clovek vedel pochopit kade ktory variant ide, na rozdiel od textovych poznamok.
Myslim, ze viacero stlpcov s chrono by uz bolo neprehladne pre bezneho cestujuceho. Ale existuju aj ine sposoby ako dosiahnut zelany vysledok a na niecom pracujeme. Este chvilu potrva, nez to bude verejne dostupne.
Bol by problém doprogramovať tabuľku tak, aby sa pri tomto type liniek dali vyplniť dva-tri stĺpce minutáží v závislosti od zastávok? Prípadne v záhlaví označené rovnakou poznámkou ako daný spoj, aby to bolo hneď jasné?
V rámci BA je človek zvyknutý na jedno, v rámci regiónu na iné... teraz vyber komu sa prispôsobiť. Počas môjho života som stretol už niekoľko desiatok ľudí, čo sa nevedeli zorientovať v CP DPB, zatiaľ čo v regionálnom im to šlo bez problémov (to len konštatujem fakt).
Akurát, že ja tu porovnávam konkrétny CP pre linku S55 alebo S65, ani jedna z nich nemá päť strán.
V tom (i)MHD formáte inak stačí, aby v ňom bola čo i len jedna zachádzka, a už ti nebudú sedieť minúty (tarifný údaj), ktoré sú len v jednom stĺpci. Pozri napr. linku 29 a jej zachádzku ku škole.
Toto je dobré porovnanie, najdôležitejšie sú asi tieto rozdiely:
– v IDS JMK sú pracovné dni zvlášť a voľné dni zvlášť (zatiaľ čo ZSSK aj Slovak Lines ich má spolu),
– Slovak Lines tam má množstvo údajov, ktoré podľa mňa už niesu potrebné – napríklad vzdialenosť v kilometroch , pretože (ak sa nemýlim) dnes už možno vrámci IDS vydať iba cestovný lístok podľa počtu prejdených zón (času) – tá zaberá päť stĺpcov, a nie som si istý či a na čo je tam ten nasledujúci stĺpec – Tč,
– číslo linky je v IDS JMK najväčším písmom, zatiaľ čo na tom od Slovak Lines je najväčšie logo prevádzkovateľa, hneď po ňom číslo licencie a až potom je číslo linky – aj to schované v texte
– označenie zastávok v zónach 100 a 101 svorkou a nápisom MHD je podľa mňa tiež zbytočné.
A to že sa poznámky u Slovak Lines začínajú až po dvoch husto popísaných A4, kým v IDS JMK sú rozdelené na každej, tak aby boli relevantné poznámky pri relevantnej časti tabuľky je už len taký malý detail.
Na týchto porovnaniach je nádherne vidieť, že jediné čo sa po zavedení IDS BK v cestovných poriadkoch zmenilo bolo, že sa pridali zóny a čísla liniek. Všetko ostatné zostalo po starom.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec