Okolo 00:40 bolo na križovatke Kominárska-Račianska pomerne veselo, nakoľko tu po náraze do SORu na linke N55 #1029 skončila policajná naháňačka, ktorá vraj začala niekde pri Senci. Mladá vodička (blondína, cca 30 rokov, 45 kíl aj s topánkami) unikala na svojom 2 mesiace kúpenom BMW 3 od Senca pred cca 10 policajnými autami do mesta, kde z Trnavského mýta zahla na Šancovú, kde rýchlosťou údajne okolo 150kmh pokračovala na Račianske mýto, v šmyku zahla na električkovú zastávku, pokračovala po otvorenom zvršku, kde si zlomila nápravu pri výjazde naspäť na cestu. Nakoľko jej policajti skrížili cestu, pravdepodobne sa chcela otočiť do protismeru na prejazde pri Kominárskej ulici, pričom narazila do autobusu na linke N55 a po šmyku do protismeru naháňačka skončil obkľúčením unikajúcej vodičky, ktorá mala ľahšie zranenia. Zrejme sa jej nechcelo spolupracovať, tak policajti rozbili okno a vytiahli ju z auta.
810zssk
1. Ak si pod alternativnym riesenim predstavujes mobilnu aplikaciu, tak to tuto poziadavku mozme rovno zrusit. Stat nikdy nebude schopny overovat funkcnost takejto aplikacie (v plnom rozsahu to nezvlada ani dnes pri taxametroch, ktore su z tohto hladiska podstatne jednoduhsie). Pre zabranovanie podvodom u tych dopravcov ktori uplatnuju tarifu podla kilometrickej vzdialenosti si viem predstavit alternativne riesenia ktore by vyuzivali technicke prostriedky na strane kontrolora.
2. Rozna cena PZP pre rozne ucely vyuzivania vozidla by mala byt vecou medzi poistovnou a prevadzkovatelom vozidla.
3. Kto nechce jazdit "s 18 faganom" si jednoducho do auta k "18 faganovi" nesadne. Vybavene. Ale vek je zrovna jedna poziadavka ktoru si ako-tak viem predstavit (pre jej administrativnu nenarocnost, staci OP), hoci mam velke pochybnosti o jej efektivite. Poznam cloveka co mal 25 rokov, vodicak 7 rokov a mimo autoskoly nepresiel ani kilometer.
4. Opat, nemam problem pre administrativnu nenarocnost.
5. Ja predpokladam zrusenie dnesneho "vydavania licencii" (vid koniec tohto prispevku), cize by nebolo to kedy preukazovat.
6. Nevidim dovod. Auto je rovnako bezpecne, alebo nebezpecne bez ohladu na to ci vezie ludi za odplatu, alebo nie. Nebezpecne auto neohrozuje len cestujucich. Preto ma byt system kontrol nastaveny tak, aby sa nebezpecne vozidlo na cesty nedostalo ani ako sukromne "netaxikove" vozidlo.
7. Suhlas.
8. S tymto mam najvacsi problem, taxisluzba by podla mojho nazoru mala byt volna zivnost.
9., 10., 11. Tu sa zhodneme ze toto su zbytocnosti.
Cize vo finale z tohto vidim styri poziadavky (nad ramec tych beznych ktore musi vodic splnat) ktore by pre taxisluzbu mohli zostat: Poistenie pokryvajuce vykon taxisluzby (moze sa to riesit poznamkou v bielej karte na ziadost vodica a za komercnych podmienok poistovne), oznacenie vozidla, cisty register trestov a povedzme ze ten vek. Ak by bol rozsah poziadaviek takyto, tak sa moze zrusit cely byrokraticky proces s licenciami a taxisluzba by mohla byt volna zivnost, pricom splnenie jednotlivych poziadaviek by sa riesilo nahodnymi kontrolami napr. zo strany SOI (vodic predlozi OP kvoli veku, doklad o PZP pokryvajucom vykon taxisluzby a vypis z registra napr. nie starsi ako rok).