Reakcia na: Ike #225901:
No ale rozdiel je prave v tom, ze vodic uz jedno potvrdenie od statu o tom ze vie viest motorove vozidlo ma. Ja sa nepytam, preco ma vodic absolvovat vycvik a skusky na to aby mohol soferovat (ja by som pravidla pre vodicaky dokonca sprisnil a najma vyzadoval opakovane skusky). Pytam sa ale, preco ma vodic ktory si do vozidla berie cudzich ludi splnat este nieco navyse nad ramec toho zakladneho opravnenia viest vozidlo, ked riziko sa nabratim tej jednej osoby nijak zasadne nemeni - uz beztak je vodic zodpovedny za vsetkych ucastnikov cestnej premavky okolo seba, co je spravidla ovela viac ludi ako ten jeden zakaznik v aute. Pri tvojom priklade z leteckej dopravy ide o spolocnosti ktore nie su z clenskych statov (nejde len o Ruske, na blackliste su aerolinky z vela roznych krajin), takze nesplnaju ten zakladny standard ktory mame v EU zavedeny. Ja urcite nenavrhujem aby tu mohol taxikara robit niekto kto nema vodicske opravnenie vydane v EU.
S499.1023
Ale toto všetko sú veci, ktoré mňa netrápia, len si dokážem predstaviť jednoduchších spoluobčanov, ako v záujme nižšej ceny polezú aj do plesnivého Oltcitu s 85-ročnou dôchodkyňou za volantom a až sa niečo stane, budú kričať, že ich štát neochránil.
Dokážem si predstaviť zmeirnenie podmienok pre taxikárov (načo v čase navigácií skúška z miestopisu? Načo v čase appky oklamateľný taxameter?) ale nie ich úplné vypustenie.
Čo ale trápi mňa je to, že Uberistom ide v prvom rade o krátenie daní a to všetko ostatné je len dymová clona okolo. A keď nebude nikto platiť dane, z čoho potom ten štát postaví pre Zákazníka tie diaľnice, keď je proti súkromným?