Reakcia na: kecho #224856:
Štefánikova je ukážkovž príklad. Zdrojová a cieľová doprava minimálna, tranzitná asi 1/7 z prúdu Pražská - Šancová. Ostatne, je to vidieť aj na ranných zápchách. Poobede tam zápchy sú a to z dôvodu, že je to najkratšia trasa východ Petržalky - Kramáre, pričom takýto tok zjavne existuje.
810zssk
Ale vo vseobecnosti, najvacsi financny rozdiel o ktorom hovorime je v tom, ci budujeme komplet novu siet v celom meste, alebo len kratky mestsky usek. Pri "podzemnej elektricke" by sa vo vacsine mesta vyuzivala existujuca infrastruktura, pripadne nove elektrickove trate. Budoval by sa len jeden - dva tunely v centre mesta. Pri metre - novom systeme - by bolo potrebne vybudovat trate v ovela vacsej dlzke - prestava ze metro, ako samostatny system, bude jazdit napr. z Blumentalu k Mostu SNP je celkom bizarna, aby to davalo zmysel musela by ta trat pokracovat aj dalej.