Reakcia na: N/A #224042:
Si si istý, že chápeš, ako funguje MHD v pešej zóne? Či prečo máš nutkanie sa štafírovať po koľajach (a cítiť sa z nich vytláčaný proostriedkom ktorému sú určené) len za to, že ležia na dlažbe? To sa mám ísť teraz promenádovať po oblúku popri Redute? Mám Mostovú brať stredom? Z Obchodnej na Kollárko ísť pruhom pripojeným z Vysokej?Podľa mňa sa nedá očakávať od "zmiešanej" pešej zóny stopercentná bezrizikovosť, vždy pôjde o križovanie dvoch druhov dopravy a ako také je odkázané na istú toleranciu a ostražitosť. Ale Obchodná nie je poškodená kvôli eline, ale celkovo zúfalému mixu zlej koncepcie a neúdržby verejného priestoru, stavu budov a z toho vyplývajúcej skladby nájomcov.
N/A
Električku vedúcu krajom Hviezdoslavovho námestia až po Nový most si teoreticky viem predstaviť aj ja, dopravne by to dávalo omnoho väčší zmysel ako teraz, bola by to však diametrálne odlišná situácia ako na Obchodnej - električka by bola uprataná na mieste terajšej cesty, ktorú čiastočne zaberá americké veľvyslanectvo a čiastočne ide o úplne mŕtvy priestor vrátane parkoviska.
Na druhú stranu, keď sa zdvojkoľajní Vajanského nábrežie a trať bude pokračovať ďalej, zrejme po Dostojevského rade, tak si viem predstaviť aj zrušenie úseku na Jesenského a Mostovej. Centrum mesta bude obslúžené dostatočne a bez tohto úseku bude pokojnejšie, zanikne zbytočná bariéra, napr. aj medzi Námestím E. Suchoňa a Hviezdoslavovým. Otáčanie električky z Karlovky by malo byť posunuté do nového územia - trebárs taký okruh Karadžičova, Mlynské nivy, Košická, Landererova by bol úplne šikovný, a to nielen na tento účel.