Reakcia na: Solider #224030:
Obchodnú s Hviezdoslavovým námestím môže naozaj porovnávať iba 810zssk. Zásadne odlišné priestory, odlišných funkcií, rozmerov, odlišnej polohy. O Hviezdoslavovo námestie sa električka ledva obtiera, zatiaľ čo na Obchodnej tvorí trať zásadný podiel jej šírky. Hviezdoslavovo námestie je reprezentatívny priestor Bratislavy, je to miesto predovšetkým oddychu. Obchodná je rušná komerčná zóna, no kvalitou verejného priestoru ako aj obchodov a podnikov je to dlhodobo upadajúci priestor, čo síce s električkou nemusí mať nič spoločné, ale aj môže. Hoci je to pešia zóna, ľudia sú električkou vytláčaní na chodníky, kráčať mimo chodníkov je na Obchodnej nepríjemné a áno, potenciálne nebezpečné. Každý sa môže ísť pozrieť, ako sa správajú chodci na Obchodnej. Premávka na Obchodnej je taktiež výrazne vyššia ako na Hviezdoslavovom námestí, kde je navyše premávka iba jednosmerná (samotné námestie dokonca nemá žiadnu obsluhovanú zastávku).Električku vedúcu krajom Hviezdoslavovho námestia až po Nový most si teoreticky viem predstaviť aj ja, dopravne by to dávalo omnoho väčší zmysel ako teraz, bola by to však diametrálne odlišná situácia ako na Obchodnej - električka by bola uprataná na mieste terajšej cesty, ktorú čiastočne zaberá americké veľvyslanectvo a čiastočne ide o úplne mŕtvy priestor vrátane parkoviska.
Na druhú stranu, keď sa zdvojkoľajní Vajanského nábrežie a trať bude pokračovať ďalej, zrejme po Dostojevského rade, tak si viem predstaviť aj zrušenie úseku na Jesenského a Mostovej. Centrum mesta bude obslúžené dostatočne a bez tohto úseku bude pokojnejšie, zanikne zbytočná bariéra, napr. aj medzi Námestím E. Suchoňa a Hviezdoslavovým. Otáčanie električky z Karlovky by malo byť posunuté do nového územia - trebárs taký okruh Karadžičova, Mlynské nivy, Košická, Landererova by bol úplne šikovný, a to nielen na tento účel.
S499.1023