Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #224039:
Ja som trpezlivý, nad 810zssk som už zlomil palicu, ale u teba mám ešte zvyšky nádeje, že sa s tebou dá normálne diskutovať. Takže len v bodoch zhrniem argumenty, ktoré som uviedol.

Prečo nie po Pribinovej:
- rušenie prevádzky divadla a kultúrneho zážitku hlukom a vibráciami
- narušenie architektonického a umeleckého konceptu budovy divadla a jeho okolia od Kusého, Paňáka a Bauera
- zabratie námestia pred budovou divadla
- vznik bariéry medzi hlavným vchodom do divadla a nadväzujúcim námestím, čo obmedzí aj prístup do divadla
- znehodnotenie pokojnej zóny, zníženie komfortu a potenciálne nebezpečenstvo najmä pre deti - rodičia napríklad už budú musieť dávať v tomto priestore na deti pozor, nebudú ich môcť nechať voľne behať a pod., čo sú všetko faktory vplývajúce na kvalitu verejného priestoru
- obslúženie iba malého územia južne od Pribinovej (iba budov Eurovei)

Prečo áno po Landererovej:
- obslúženie omnoho väčšieho územia - komplexy po južnej aj severnej strane Landererovej
- malá vzdialenosť od budov Eurovei, pohodlná pešia dostupnosť, takže aj toto územie by bolo obslúžené
- potenciál priameho pokračovania po Prístavnej ďalej (teda bez zbytočných zákrut)
- ide o dopravnú ulicu, netreba na nej obmedzovať chodcov, verejná doprava na ňu patrí
Reakcia na: S499.1023 #224029:
Len som povedal, že keby sa to sfunkčnilo kvôli dákemu hlbšiemu dôvodu, tak by tie blikačky mohli mať punc prínosnosti.
Ale keď už sme pri tom, áno, tých 20-30 je na nosný systém celkom málo. Nevravím, že sa tade treba hnať, ale azda je na zváženie, či sa nedá nájsť nejaký kompromis medzi tým.
Reakcia na: N/A #224042:
Obchodnu s Hviezdoslavovym namestom tu nikto neporovnaval. Hviezdoslavovo namestie bolo uvedene priklad toho ze elektrickova trat na kraji namestia nelikviduje verejny priestor, tak ako by ho nelikvidovala ani na Nam. M.R.Stefanika.
Reakcia na: Solider #224030:
Obchodnú s Hviezdoslavovým námestím môže naozaj porovnávať iba 810zssk. Zásadne odlišné priestory, odlišných funkcií, rozmerov, odlišnej polohy. O Hviezdoslavovo námestie sa električka ledva obtiera, zatiaľ čo na Obchodnej tvorí trať zásadný podiel jej šírky. Hviezdoslavovo námestie je reprezentatívny priestor Bratislavy, je to miesto predovšetkým oddychu. Obchodná je rušná komerčná zóna, no kvalitou verejného priestoru ako aj obchodov a podnikov je to dlhodobo upadajúci priestor, čo síce s električkou nemusí mať nič spoločné, ale aj môže. Hoci je to pešia zóna, ľudia sú električkou vytláčaní na chodníky, kráčať mimo chodníkov je na Obchodnej nepríjemné a áno, potenciálne nebezpečné. Každý sa môže ísť pozrieť, ako sa správajú chodci na Obchodnej. Premávka na Obchodnej je taktiež výrazne vyššia ako na Hviezdoslavovom námestí, kde je navyše premávka iba jednosmerná (samotné námestie dokonca nemá žiadnu obsluhovanú zastávku).

Električku vedúcu krajom Hviezdoslavovho námestia až po Nový most si teoreticky viem predstaviť aj ja, dopravne by to dávalo omnoho väčší zmysel ako teraz, bola by to však diametrálne odlišná situácia ako na Obchodnej - električka by bola uprataná na mieste terajšej cesty, ktorú čiastočne zaberá americké veľvyslanectvo a čiastočne ide o úplne mŕtvy priestor vrátane parkoviska.

Na druhú stranu, keď sa zdvojkoľajní Vajanského nábrežie a trať bude pokračovať ďalej, zrejme po Dostojevského rade, tak si viem predstaviť aj zrušenie úseku na Jesenského a Mostovej. Centrum mesta bude obslúžené dostatočne a bez tohto úseku bude pokojnejšie, zanikne zbytočná bariéra, napr. aj medzi Námestím E. Suchoňa a Hviezdoslavovým. Otáčanie električky z Karlovky by malo byť posunuté do nového územia - trebárs taký okruh Karadžičova, Mlynské nivy, Košická, Landererova by bol úplne šikovný, a to nielen na tento účel.
Reakcia na: N/A #224037:
Neuviedol si argumenty, uviedol si len konstatovanie ze mas pravdu a ze je to "fakt". Proti Landererovej tu boli predostrete argumenty ako horsia obsluha uzemia, viac konfliktov s cestnou dopravou, viac zdrzani v krizovatkach a tiez nejasne financovanie ak trat obide projekt subjektu ktory ju ma financovat.
Reakcia na: S499.1023 #224038:
To je skôr hovotý dialekt ?
Ivánka pri Dunaji, Čuňovo, Devínčania (akože obyvatelia DNV), Grosslingova ulica.

Ale priznám sa, zatiaľ nič neprekonalo vetu "My tu nie sme v Kopenhágene" ?
Reakcia na: N/A #224037:
Ty si tu neuviedol ŽIADNE argumenty, len si slepo okopíroval kydy riaditeľa divadla a Magyaricsa, ktorí sú akiste odborníkmi na stavbu koľajových tratí, lebo videli (a počuli) oblúk pri Kartóne.
Všimol si si niekedy, že aj v Prahe popred ND jazdia električky a nikdy sa na ne nikto nesťažoval? A to sú tam iné oblúky ako pri Kartóne. Nejaký Linec alebo čo tu uvádzal niekto iný etc..
Reakcia na: BigMac #224036:
Jaskov rad, tá Manderla...
Reakcia na: S499.1023 #224032:
Ja som tu ako jediný uviedol niekoľko argumentov v prospech môjho tvrdenia. Uviedol som niekoľko argumentov, prečo by trať nemala ísť Pribinovou a taktiež niekoľko argumentov, prečo by mala ísť Landererovou. Aké argumenty si uviedol ty a 810zssk? Nuž, žiadne, iba ste sa x-krát spýtali na to isté, ja som vám odpovedal a vy ste tvrdohlavo zotrvali na tom istom, bez akýchkoľvek protiargumentov. Tomu ja hovorím dupanie nožičkami. Ako malé detičky.
Reakcia na: S499.1023 #224034:
Máte na mysli sklonovanie podľa vzoru Vazova, Ondrejova, Landerova...? ? ? ?
Reakcia na: Solider #224030:
A podstatne by sa tym zlepsila dostupnost elektricky, napr zastavka pred Carltonom pri fontane a na konci pesej zony by neboli na zahodenie.
Reakcia na: Petto #224022:
Počuj, nie si ty náhodou Kugla? Ten píše zásadne Landerova.
Reakcia na: chrenova #224031:
Tu určite nie.
Reakcia na: N/A #224006:
Zatiaľ tu nožičkami dupeš len ty a nie prvý krát.
pre cestujucich velmi neprijemne brzdenie sofera #7134 pred kazdou zastavkou (sposobom zabrzdi a uvolni 4 krat), nepochopil ani po upozorneni ze je to velmi neprijemne. dnes cca 16.00. viem poprosit niekoho z kompetentnych, aby mu dohovoril? vdaka
Reakcia na: 810zssk #224015:
Dokonca by bolo Hviezdoslavovo námestie ešte lepším priestorom, ak by po jeho okraji išla električka až k Hotelu Danube ako kedysi 🙂
Reakcia na: Viko #223998:
Zvýšenie rýchlosti v pešej zóne? Pán spadol z lesnej jahody?
Reakcia na: N/A #224004:
Pre mňa to sem kopírovať nemusíš, čítal som to možno skôr ako ty. Ale že niečo tvrdí ministerstvo kultúry, ktoré pozná akurát tak zmrvenú trať pri Redute, to ešte neznamená, že to tak je. To sa tu diskutovalo už dávno.
Reakcia na: Viko #224025:
Vzhladom na to, ze to nema ani 10 rokov, smutne.
Rovnako ako nefungujuca fontana. Ta vsak trpi vetrom, ktory roztahuje vodu mimo nadrz. Tak to radsej tento rok ani nespustili.
Reakcia na: Viko #224025:
Mne to ako blbosť nepripadala 😉
Ono sa ani nikdy nerealizovala oprava dlažby po nájazdoch plných Tatroviek po výstavbe hotela Astria Trend . Ostalo to tam celé vlnkovaté, popraskaná dlažba.. a vtedy prišlo aj k poškodeniu toho osvetlenia. Hlavne že krpaté Sorky tade nechceli pustiť pre X13, aby nepoškodila dlažbu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.