Viko: ... Tak ja potom chcem, aby sme sem doviedli i železničnú trať, nech chudáci z EC nemusia zažívať dvojnásobnú traumu z MHD i stanice ...
Dostali sme sa zrejme k zaujímavej téme. Vo Viedni majú Hbf ďaleko od historického jadra. Ja by som rád vedel, čo viedlo staviteľov prvej železnice W - BA, že v úseku od Marcheggu trasovali trať dosť obtiažnym spôsobom: vysoký násyp pri DNV, hlboké zárezy na území dnešnej BA a dokonca končiac tunelom, s výstavbou ktorého boli pramalé skúsenosti až to skončilo neskôr čiastočným závalom. A hlavná stanica bola kdesi v kopcoch mimo mesto. Nebolo by ľahšie trasovať trať od Marcheggu po prúde Moravy smerom k Devínu a odtiaľ viesť ako ľavobrežnú popri Dunaji až pod Bratislavský hrad? To už dnes asi nezistíme.
Ale blízkosť železnice v meste tu bola. Konečná bola pri Národnom divadle a neskôr aj elektrická trať z W končila v centre. Keby sme sa toho v minulosti držali, tak tie EC by naozaj končili niekde v meste
Dostali sme sa zrejme k zaujímavej téme. Vo Viedni majú Hbf ďaleko od historického jadra. Ja by som rád vedel, čo viedlo staviteľov prvej železnice W - BA, že v úseku od Marcheggu trasovali trať dosť obtiažnym spôsobom: vysoký násyp pri DNV, hlboké zárezy na území dnešnej BA a dokonca končiac tunelom, s výstavbou ktorého boli pramalé skúsenosti až to skončilo neskôr čiastočným závalom. A hlavná stanica bola kdesi v kopcoch mimo mesto. Nebolo by ľahšie trasovať trať od Marcheggu po prúde Moravy smerom k Devínu a odtiaľ viesť ako ľavobrežnú popri Dunaji až pod Bratislavský hrad? To už dnes asi nezistíme.
Ale blízkosť železnice v meste tu bola. Konečná bola pri Národnom divadle a neskôr aj elektrická trať z W končila v centre. Keby sme sa toho v minulosti držali, tak tie EC by naozaj končili niekde v meste

Peon
v úseku Bratislava hlavná stanica – Bratislava Nové Mesto
v čase 9:00 – 13:00 h.
vlaky RegioJet vedené odklonom cez stanicu Bratislava Rača: 4317/4318/4319/4320/4321/4322/4323/4324" https://www.regiojet.sk/novinky-z-trate/vylukaKN
Vie niekto ako to išlo? Teda, že z Rače pokračoval Talent a Desiro v opačnom smere jazdy, a teda cestujúci, ktorí si na Hlavnej stanici sadli vo vlaku v smere jazdy tak ďalej smer Dunajská Streda boli zrazu v protismere jazdy? ? Koľkominútové zdržanie oproti CP to asi vyrobilo?
Inak originálne to predĺženie niektorých vlakov do Košíc južnou trasou... Cestujúci napr. z Levíc, Podhájskej, Galanty či Šale v smere do Bratislavy sa môžu tešiť na možno častejšie aj väčšie meškania. Samozrejme ani jeden z nich nebude mať ani len občerstvenie na vozíku...