Reakcia na: Mirtschi #218654:
K Prahe, Pankráci.Tá trať sa preto zdala nová, lebo nová bola. Trať na Ryšánke bola kompletne zrekonštruovaná v 2. polovici 60. rokov a zrušená už v r.1970, teda 4 roky pred metrom! Dôvod - najprv výluka pre stavbu mostíka nad budovanou stavbou metra, mostík mal nosnosť aj pre električku, ale po jeho dostavbe sa tam už električky nevrátili. Nebola politická vôľa. Trúfam si tvrdiť, že ak by električky v ulici Antala Staška zostali zachované (linka 13), neboli by padli električky na Pankráci. Toto totiž bola odbočka, ktorú metro nenahradilo. Alebo to možno bol zámer, aby to niekto nepoužil ako argument pre zachovanie električky. Socialistické plánovanie, zrušenie ani nie 5-ročnej trate.
No a na samotnom Pankráci sa robila pre stavbu diľnice nová preložka, takže úsek Soudní náměstí - stanica metra Pankrác bol úplne nový, cca z roku 1970 - 1971. Trať zrušená po necelých 4 rokoch!!!
Takže hlúpli ľudia robia hlúpe rozhodnutia a ak je to podporené politickou mocou, výsledkom je katastrofa! A elôektrička sa oveľa ľahšie ručí než stavia a efekt je vidieť hneď napr. v podobe parkovacích miest an mieste bývalej električkovej trate na Pankráci.
Poučenie: Hoci Praha je "tram-friendly" mesto a nové trasy sa občas vybudujú a stále projektujú, ani jednu zrušenú trať sa nepodarilo obnoviť. Takže pozor s akýmikoľvek nápadmi na rušenie električiek!!!
zlomok
Nezačínaj zasa písať hlúposti.
Na Račku žiadna električka netrčí do križovatky tak že by ju blokovala, čo i len čiastočne. Výnimočne sa to môže stať, ak ide vozidlo s právom prednostnej jazdy a urobí v križovatke chaos. Ale nie je to bežný jav.