Reakcia na: Valec #218649:
No vidíš, to ma nenapadlo že kapacita električiek sa nepočíta rovnako. Ako je to zdôvodnené a je tomu tak naozaj? Ja som čítal a počul oficiálne vyjadrenia DPB v podaní hovorkyne, že kapacita sa počíta max. 5 osôb na meter štvorcový a nerozlišovala medzi žiadnymi vozidlami. Každý sa občas mýli a tu ste mnohí proti mne uviedli mnoho omylov a ďalší ich potvrdili alebo mlčali...Napríklad: kapacita lacného kĺbového busu Sor 18 nie je 130 ako tu bolo uvedené, potvrdené a odmlčané ale 151 a vozík. 106 miest na státie, 45 na sedenie, spolu 151 a vozík. Čiže aj tieto čísla treba zohľadniť, upraviť výpočet a sprievodný komentár v tom, že lacný bus s kapacitou 151 cez uzol Blumentál prefičí 2x rýchlejšie ako ťarbavá električka. Ak mu tá električka nezavadzia, čo sa stáva veľmi často....
Ale dobre, presvečili ste ma, že čiste busová doprava by možno nebola lacnejšia a výkonnejšia. Chceme preto električky a tolerujeme ich nespoľahlivosť. Včera podvečer zase stáli na Račianskej radiále, busová linka 59 bola preto preťažená, boli meškania a posielali sa busy hradiť úsek od vozovne Krasňany po konečnú....
Mirtschi
V roku 2003 sme z práce boli v tej časti na služobke, a pozostatky tej električkovej trate si pamätám. Môj predpoklad vtedy bol skôr, že ide o nedokončenú trať. Tam bolo rušenie trate jednoznačne chybou nakoľko ide o husto obývanú oblasť a električky by tam mali využitie i dnes napriek zhodnej trase s linkou metra C.