Reakcia na: munww #218658:
Aj ten návrat električiek naspäť na svoju radiálu má samozrejme nevýhody. V poslednej vete som sa nepresne vyjadril. Stojace električky na jednej radiále by tak neovplyvnili kapacitu na inej radiále. Výhodou pre ľudí by v takom systéme bolo, že by ľahko identifikovali električky motajúce sa kdekoľvek v centre, vidia číslo 3 a vedeli by, že nech smeruje kamkoľvek za chvíľu bude smerovať do Rače. Samozrejme viem, že väčšinou by to videli alebo mohli vidieť napísané vpredu.Podobný systém už vyše 20 rokov funguje napríklad v Melbourne, všetky vlaky smerujúce do centra sa v City zmenia na metro a pod zemou urobia akési kolečko (sú tam 4 koľaje, po 2 na dvoch úrovniach). Priebežne pokračujú naspäť na svoju radiálu. Na kolečku je 6 staníc....
munww
Na druhej strane zlepší sa aj spoľahlivosť električiek, takže uvidíme...
Prečítal som si tu nejaké dobré myšlienky ako zlepšiť ľudovo povedané spoľahlivosť električiek. Pridám k tomu ešte jednu. Podľa mňa by bolo fajn, keby sa električky z centra mesta vracali naspäť odkiaľ prišli. Urobili by v centre nejaké "kolečko" a pokračovali naspäť na svoju radiálu. Chcelo by to možno pridať nejaké koľajnice v centre, aby tých rôznych kolečiek mohlo byť viac hlavne z hľadiska stojacej električky práve v centre, kedy by tam ostatné zmenili trasu...
Takto by stojace električky na jednej radiále neovplyvnili tie ostatné...