Reply on: munww #218657:
Ak to povedala hovorkyňa DPB, tak to možno bolo oficiálne, ale len tak na 10% pravdivé.Kapacitu určuje výrobca. Zvyčajne sa maximálna počíta pri obsadenosti 8 os / m2, čo je maximum ľudí, ktoré sa dokáže do vozidla natlačiť a treba s ňou počítať pri výpočte zaťaženia vozidla.
Bežná (normová) kapacita sa však počíta nižšia a to z toho dôvodu, že dopravca nemá záujem, aby sa mu ľudia maximálne tlačili vo vozidlách. Túto si zvyčajne stanovuje dopravca sám podľa toho, aké chce pohodlie ponúknuť. V slovenských podmienkach sa používa zvyčajne 5 os / m2, v zahraničí to býva bežne 4 a menej.
Preto je potrebné porovnávať vždy rovnaké údaje.
munww
Na druhej strane zlepší sa aj spoľahlivosť električiek, takže uvidíme...
Prečítal som si tu nejaké dobré myšlienky ako zlepšiť ľudovo povedané spoľahlivosť električiek. Pridám k tomu ešte jednu. Podľa mňa by bolo fajn, keby sa električky z centra mesta vracali naspäť odkiaľ prišli. Urobili by v centre nejaké "kolečko" a pokračovali naspäť na svoju radiálu. Chcelo by to možno pridať nejaké koľajnice v centre, aby tých rôznych kolečiek mohlo byť viac hlavne z hľadiska stojacej električky práve v centre, kedy by tam ostatné zmenili trasu...
Takto by stojace električky na jednej radiále neovplyvnili tie ostatné...