Reply on: munww #218609:
Počítaš to dosť divne. Vypočítaj si, koľko autobusov potrebuješ na náhradnu dnešnej výpravy električiek:L1:
vozidlo 30T, kapacita 240 os., interval 8 min, počet vozov 6, doba obratu 6 * 8 = 48 min.
dnešná hodinová kapacita je 60 min / 8 min * 240 os = 1800 os/h
vozidlo SOR NB18, kapacita 130 os.
na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 1800 / 130 = 13,84 vozidiel, tzn. interval 4,33 min.
potrebný počet vozidiel na linku 48 / 4,33 = 11,08
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +5
L2:
vozidlo K2S, kapacita 160 os., interval 8 min, počet vozov 7, doba obratu 7 * 8 = 56 min.
dnešná hodinová kapacita 1200 os/h
na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 9,23 voz., tzn. interval 6,5 min.
potrebný počet vozidiel na linku 8,61
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +2
L3:
vozidlo 30T, kapacita 240 os., interval 8 min, počet vozov 11, doba obratu 11 * 8 = 88 min.
dnešná hodinová kapacita 1800 os/h
na zabezpečenie rovnakej hodinovej kapacity je potrebných 13,84 voz., tzn. interval 6,5 min.
potrebný počet vozidiel na linku 20,3
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +9
L4:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +14
L5:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +14
L6:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +5
L7:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +2
L8:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +8
L9:
navýšenie vozidiel/vodičov na službu +11
Vozidlá som zaokrúhľoval na celé čísla matematicky. Pri linke 8 som počítal s kapacitou 2xT (tzn. 240 ľudí).
Pri náhrade električiek kĺbovými autobusmi by bolo potrebné zvýšiť počet vozidiel do výpravy o 70, tzn. počet vodičov by bol nutne vyšší o 140. Dosť rozdiel oproti počtu 35.
Mhr1
Ešte pár komentárov ku komentárom:
Aussig an der Elbe: V čase najväčšej slávy mali 38 km električiek! Bratislava ich predbehla vlastne až teraz, keď po otvorení Petržalky máme 40 km. V Ústí nad Labem bola druhá najväčšia električková prevádzka v Čechách po Prahe (pozor, nie v Česku, bez Moravy) a jazdili tu nielen 6MT, ale i T2! Takže zrušenie električiek na rozdiel od napr. Teplíc, Jihlavy, Opavy alebo Českých Budějovíc bolo naprostou tragédiou! A ako k tomu došlo? No "prezieravou" komunistickou kádrovou politikou sa riaditeľom DPUL stal bývalý súdruh riaditeľ jedného závodu ČSAD. No a keďže mal presne také uvažovanie ako munww, vytvoril v Ústí krásné 4-prúdové komunikácie, ktoré sa zahltili husto autobusmi a individuálnymi gumokolami a k znečistenému ovzdušiu tak prispeli i autobusy v kopcovitom teréne. Situácia bola tak neúnosná, že ešte za komunistov bolo rozhodnuté, že sa s tým niečo musí robiť, preto trolejbusy v UL. Ale až od roku 1988, čiže po 18-ročnej prestávke od zrušenia električiek. No a predstavte si, že v kopcovitom teréne tohto mesta sa už teraz ozývajú hlasy, že by bolo dobré trolejbusy zrušiť! Ale ľudia ako munww sú nepresvedčiteľní a životné prostredie (okrem technických dôvodov v prospech električiek) im nič nehovorí.
Viedeň: rušenie električiek akože kvôli postavenému metru je nezmysel, lebo namiesto električiek jazdia autobusy. Buď metro nahradí električku, ale ak nie a električková trať je v dobrom stave dlho pred skončenou životnosťou (prípad e-21 i e-25 vo Viedni), je rušenie nezmyslom. V Prahe na Pankráci jazdí namiesto zrušenej električky autobus vypravený v kĺbových vozoch a o Lisabone radšej ani nehovoriť. Len niekde nahradilo električku metro, ale mimo metra jazdia autobusy v trase zrušených električkových liniek. Hamburg? Trojčlánkové autobusy? Nebolo bývalo lepšie ponechať električky?
Najhorší príklad z blízkeho okolia je Budapešť. Hoci linka metra M2 sa len na krátkom úseku dotkla električkových liniek, už v 60. rokoch boli električky zrušené kompletne v celej dĺžke Rákoczi út od Baross tér až po Erzsébet Híd vrátane! A výsledok? Po prvotnom nadšení, koľko miesta zostalo pre gumokolá, sa zistilo, že električky chýbajú. No a tak tu vznikla sústava autobusových liniek vo výslednom intervale okolo 1 minúty! Samozrejme, časom bolo treba zriadiť bus-pruhy, takže IAD bola zasa tam, kde predtým, kým jazdili električky. A životné prostredie? To chcete, pán munww??? Dnes po otvorení m-M4 je síce situácia o chlp lepšia, ale metro jazdí len po Keleti/Baross tér a električky ďalej po Thokoly út do Zugló a Pestújhely boli dávno zrušené a nahradené zástupom autobusov...