Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: munww #218594:
"MatejBA prestaň mi prisudzovať cudziu identitu. Si fakt mimo a toto by si si nemal dovoľať kvôli tej druhej osobe. Nie kvôli mne. Ja nie som verejne známa osoba."

Tak bud si to ty, a teda sa neschovavaj, alebo to nie si ty, tak ta to nema co urazat. Ale v kazdom pripadne je to az PRILIS napadne rovnake ako to, co tu hovoris.

"Daj fakty ohľadom 1 km jazdy busu a električky ak ich vieš, ja sa kľudne priznám, že neviem. Áno, odhadujem. Nezabudni však na náklady budovania, opráv a rekonštrukcií tratí. Tiež započítaj stovky ľudí ktorých zamestnáva divízia elektrické dráhy. Tí by mohli byť nahradení oveľa menším počtom vodičov autobusov s nejakými opravármi..."

Ty sa tu ohanas, ze busy su lacnejsie ako elektricky, tak to podloz. Ja ti nic dokazovat nemusim.

Ale ak teda nevies (alebo nechces), tak ti kludne vyratam rocne naklady (nemozem byt otravovany preratavat to aj na km, to si uz urob sam):
- Napriklad za rok 2013 DPB nakupil 54685 MWh elektriny (to je aj pre Trolejbusy) - za rok (ak by spotrebovali vsetko) by ich to stalo 3 510 977,70 eura.
- Za 2016 maju objednanych 1 500 000kg zemneho plynu pre autobusy. Za rok daju za plyn pre autobusy 1 200 000 eur (a to hovorime iba o 60-70 busoch zo 453 vozov)
- Kedze maju bordel v zmluvach a nemienim na teba stravit viac casu ako musim, tak pouzijem sucasne ceny nafty, a kedze DPB berie vo velkom, tak nebudem ratat 1,2 eura/liter ale dajme im napriklad polovicu - 0,6 eura/liter za naftu. Dalej zoberiem si udaje odtialto a ich vykon 27 819 000 km, co najazdili autobusy v 2014. Odratam od nich percentualne CNG busy (70 cng busov = 15,5% = 23 507 055 km po ich odratani) - takze si zoberieme 0.6*235 070,55*25 (cena*pocet km vydeleny 100, kedze ratame spotrebu na 100km*25 litrova spotreba, co je si myslim az nerealne cislo, kedze byva viac).

Z tohto celeho ti vyjde 3 526 058.25 eura (znovu upozornujem, su do odhadovane cisla, vacsinou nizsie ako realne).

Takze rocne za elektrina na elektricky a trolejbusy vyjde na 3 510 977,70 eura +-.
A rocne ta vyjde nafta + plyn na autobusy len nejakych 4 726 058,25 eura +- a to stale mas z viac ako priaznivych cisiel (pochybujem, ze DPB plati 60 centov/liter a ze autobus ma spotrebu "iba" 25 litrov/100km).

Takze uz teraz su autobusy na rocnych nakladoch drahsie a ty ich chces este zdvojnasobit? Takze mame pre tvoj skvely napad platit priblizne o 2,5 miliona eur rocne viac nehovoriac o viac vodicoch (na kazdy voz aspon 2) a viac udrzbaroch na opravu autobusov? Rozmyslaj hlavou, nie inym organom.



Jo, ešte jedna vec... Keď už žiadne iné argumenty nechceš vidieť, aspoň ekológia ti niečo hovorí?
Po celom svete sa rozbiehajú rozsiahle projekty na zlepšovanie mikroklímy miest zazeleňovaním či osádzaním priepustnejších povrchov. A ty prídeš s tým, aby sme si rozsiahle štrkové či trávnaté pásy (ktorých do 5 rokov ešte pribudne) nahradili súvislým asfaltom (ktorý je ešte aj tmavší -> albedo). Zdá sa ti BA v lete málo vypečená???
Reply on: Mhr1 #218623:
K Forgáčovmu taktu ešte doplním, ako boli vtedy riešené pracovné prestávky: Ak bol bežný prestoj na konečnej 5 minút, tak sa jazdná doba kolo pred aj kolo po prestávke skrátila o 5 minút a hneď tu bola 15 minút prestávka. V reále si vodiči rôzne menili odchody aby sa stihli najesť. Pritom vozidlá najazdili menej ako dnes.
Reply on: munww #218617:
Ak električky zaberajú miesto autobusom, tak by sa takisto dalo povedať, že autobusy by zaberali miesto chodcom, cyklistom, parkom, námestiam, alebo v prvopočiatku ornej pôde, ba až lesom...

Proste nebuď extrémista. Každá zložka fungovania mesta má pridelený adekvátny priestor vzhľadom na svoj význam. To je fakt bez ohľadu na to, akými slovami to podáš. Bratislavské odchýlky v prospech ciest sú dedičstvo minulosti, netreba ho podporovať.
Reply on: munww #218617:
Električky nezaberajú miesto autobusom. Kde je na radiále električka, netreba buspruh.
Reply on: JerryBA #218586:
Ako pamätník si dovoľujem upresniť informácie k zverejnenému linkovému vedeniu.
2.1.1980 začala premávka električiek na Hlavnú stanicu po tzv. "priečnej osi". Presmerované električkové linky č. 2 a 3 (e-2,3), vytvorená nová e-10 rozdelením kapacity bývalej e-2. Račianska radiála riešená výrazným posilnením e-7 na úkor e-3, čo ale Račanom nevyhovovalo, keďže priamo do centra im zostala len riedka e-5 alebo prestup na e-7. Preto čoskoro (pokiaľ sa pamätám tak asi od marca 1980) bola e-7 vrátená na pôvodný interval a špičkovú prevádzku a vznikla nová e-11. Takže uvedené linkové vedenie je z roku 1980 po marci. V r. 1981 bola sprevádzkovaná Obchodná, až potom bola od začiatku prázdnin presmerovaná e-1 z Karlovej Vsi opäť na Hlavnú stanicu, keďže kapacitne nestačila, bola ešte do konca augusta posilnená novou e-13. No a presne vtedy došlo k prečíslovaniu t-13,14,15,17 a 18 na t-213,214,215,217 a 218. A ešte predtým, niekedy v priebehu r. 1981 došlo aj k rozdeleniu e-8 na e-8 a e-12 (v trase totožnej s neskoršou e-14/II; e-14/I jazdila z Hlavnej stanice na ŽSt.Nové Mesto = dnešná e-2). Takže to sedí presne na rok 1980.
Nezmyselnosť linkového vedenia a myslenia (za ktoré bol naozaj plne zodpovedný pán ing. Forgáč, neskorší chvíľkový riaditeľ, veď sme tomu posmešne hovorili "Forgáč takt") vidíte na Vajnorskej radiále:
Z Jurajovho dvora 3 linky 2, 4, 10: na stanicu, k divadlu i do Karlovej Vsi a k tomu sa ešte pridávali linky 1 a 6 zo ŽStNM do Karlovej Vsi a k divadlu. Dnes toto isté zvládnu linky dve! Intervaly? No predsa "Forgáč takt", t.j. v pracovné dni od nejakých 8 min. až po 22, rôzne nielen na rôznych linkách ale i v rámci jednej linky, jednoducho tak, ako práve vtedy vyšli prestávky! Ale pán ing. Forgáč sa chválil, že on má úsekový interval dajme tomu 3,7 min., čiže dostatočne hustý... A celé sa to začalo zlepšovať až po jeho odchode, dovtedy argumentoval nepriestrelným "Nedása!"
Reply on: munww #218609:
Bolo by treba omnoho viac autobusov a príslušné zázemie k nim. Aj tých riadiacich pracovníkov s vysokými platmi by bolo treba viac.
Reply on: Ike #218606:
Pričom v reále je ten rozdiel obsaditeľnosti ešte väčší - v prospech zlej, psíkyzabíjajúcej, dietkypožierajúcej, pomalej, krivej, úzkorozchodnej, zastaralej, autobusyzdržujúcej električky.
Reply on: munww #218617:
Yetiho som síce nikdy nevidel, ale viem, že existuje.
Reply on: munww #218604:
Prečo by to tak nemalo byť? Malo by to tak byť.
Reply on: munww #218603:
Električky starnú - kúpia sa nové. Radiály treba rekonštruovať (mmch. omnoho menej často než cesty) - zrekonštruujú sa. A budú na nich zasa jazdiť električky.
Argument o papalášoch a rodinkárstve - to by so zmenou trakcie nejako vymizlo? Prečo si to myslíš?
Reply on: Mike #218612:
Nejde o to aby ľudia so mnou súhlasili, v diskusii je dobré hodiť úplne iné myšlienky nech sa vykryštalyzujú tie správne názory. Ja som ochotný názor meniť, len hlupáci názory nemenia...
Riešenie prestojov električiek je samozrejme nutnosť. Prečítal som si tu v tomto smere mnoho myšlienok s ktorými súhlasím. Ide len o to, či prestoje električiek chceme odstrániť úplne nahradením autobusmi alebo nie. Myslím, že ak by tzv. odborníci prepočítavali nákladovosť električiek v porovnaní s busmi, každý by prišiel s iným výsledkom, rozdiely by boli veľké a výsledky by boli v oboch smeroch. Záležalo by na tom čo zohľadnia a ako. Je to bežný jav s odborníkmi v každom odvetví. Samotní vedci dokázali, že ich výskum je často ovplyvnený tým čo očakávajú, alebo chcú. Ja si na taký výpočet netrúfam, je to náročné, nemám podklady.
Stále však ide o to, že električky "zaberajú" miesto autobusom, keďže nemáme bus pruhy. Nemáme ich už veľmi dlho napriek tomu, že sú potrebné. Čiže asi nebudú....
Reply on: munww #218598:
Tie stovky ľudí na divízii ED robia čo, že v divízii Autobusy by ich nepotrebovali? Mmch., trolejbusy by si zrušil tiež?
Reply on: munww #218596:
A s akým intervalom by ich tie busy nahradili? Inak v mestách veľkosti Bratislavy sa dnes bežne nakupujú a prevádzkujú električky dĺžkovej kategórie 45 metrov. Koľko autobusov by nahradilo takúto električku? O koľko viac miesta by potrebovali?
Reply on: munww #218594:
Nič nevieš ale ničím nepodložené závery robiť budeš - sám si sa ohodnotil.
Reply on: munww #218611:
Lebo autobusy nepotrebujú žiadnu údržbu a už vôbec nie náročnejšiu. Začni už s tým podnikať, možno sa ti bude dariť.? Ale tvojím skutočným cielom je tu zrejme len trollovať, takže strata času na teba ďalej reagovať.
Reply on: munww #218610:
Tvrdíš, že z dôvodu "nespoľahlivosti" električkovej dopravy - teda "zastane jedna, stoja všetky" ju treba celú zrušiť a nahradiť autobusmi. A čo takto riešiť príčinu prestoja električiek? Vo väčšine prípadov sú to nehody s autami. Keby si riešil odstránenie príčiny, teda to, aby tie električky mali minimalizované prestoje, tak by tu s tebou súhlasili úplne všetci.
Reply on: munww #218609:
Respektíve lepšie povedané, divízia autobusy by potrebovala 35 extra vodičov v porovnaní s tým, koľko vodičov má dnes divízia električiek a autobusov spolu. Plus nejakí opravári a pod.

V nevodičských povolaniach divízia električky zamestnáva viac ľudí. Boli by zbytoční...
Reply on: Mike #218608:
Ako chceš vysvetliť že riešim následky a nie príčinu? Z istého hľadiska sa to dá povedať, no je to pritiahnuté za vlasy... Vysvetli
Reply on: Ike #218606:
Uznávam, že parkovanie v bus pruhoch mimo špičky by malo občas negatívne dopady. Podobne ako stojace električky 🙂. Asi to nie je dobrá myšlienka. Možno len tam, kde autá môžu prejsť aj do protismeru.

Zjavne nie si schopný normálne reagovať na to čo píšem. Takže ešte raz:

Neviem koľko je električiek. Ak ich je 100 (asi viac) tak vzhľadom na rozdiel kapacít treba vzhľadom na tvoje čísla cca 135 autobusov. Na každý voz aby jazdil od rána do noci a väčšina aj cez víkend treba 3 vodičov. Niektoré však jazdia len v špičkách, tzv. delené služby, a na tie vozy treba jedného vodiča. Sú aj nočné vozy no tie sú väčšinou pokryté už spomínanými vodičmi v rámci zadelení.

Tých 35 extra autobusov by jazdilo len v pracovných dňoch v špičke. Čiže treba 35 extra vodičov. Ak to zaokrúhlime na 50 kvôli potrebe ďalších opravárov a podobne, divízia autobusy by narástla o 50 ľudí.

Divízia električky zamestnáva v nevodičských pozíciách viac ľudí, sú tam samozrejme aj riadici pracovníci s vysokými platmi...



Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.