Reakcia na: Mhr1 #218689:
S tým mostíkom to bolo trocha inak a práve on bol príčinou zániku vetvy na Ryšánku (kde bývam, takže neexistenciu električky práve tu znášam veľmi zle).Ten mostík sa nakoniec postavil narýchlo s nižšou únosnosťou, lebo bolo treba otvárať metro k slávnym májovým dňom 1974. Takže toto bol koniec električiek na Ryšánku. Inak ešte asi do roku 2005 bola táto trasa (vrátane Budějovickej) v územnom pláne označená ako "tramvajová trať v rekonstrukci" a bola nádej na jej obnovenie, aj keď dnes si veľmi nedokážem predstaviť otáčanie električiek na triangli na Nástržnej križovatke. Potom ale začali miestni kričať, že by nemali kde parkovať (celé roky sa na električkovom páse parkovalo) a ulica Antala Staška sa dopravne skľudnila (parkovaníie po oboch stranách, ostrovčeky, retardéry). Dnes sa uvažuje o predĺžení električky k Arkádam Pankrác (asi je to OC blbé, že sa dožaduje električiek, keď im tam jazdí metro ? ) a neskôr po Jeremenkovešj dolu do Podolí a na druhý breh Vltavy po novom Dvoreckom moste ale Ryšánka to už nebude autobusy z Ryšánky na Budějovickú budú musieť ostať.
Mhr1
Tá trať sa preto zdala nová, lebo nová bola. Trať na Ryšánke bola kompletne zrekonštruovaná v 2. polovici 60. rokov a zrušená už v r.1970, teda 4 roky pred metrom! Dôvod - najprv výluka pre stavbu mostíka nad budovanou stavbou metra, mostík mal nosnosť aj pre električku, ale po jeho dostavbe sa tam už električky nevrátili. Nebola politická vôľa. Trúfam si tvrdiť, že ak by električky v ulici Antala Staška zostali zachované (linka 13), neboli by padli električky na Pankráci. Toto totiž bola odbočka, ktorú metro nenahradilo. Alebo to možno bol zámer, aby to niekto nepoužil ako argument pre zachovanie električky. Socialistické plánovanie, zrušenie ani nie 5-ročnej trate.
No a na samotnom Pankráci sa robila pre stavbu diľnice nová preložka, takže úsek Soudní náměstí - stanica metra Pankrác bol úplne nový, cca z roku 1970 - 1971. Trať zrušená po necelých 4 rokoch!!!
Takže hlúpli ľudia robia hlúpe rozhodnutia a ak je to podporené politickou mocou, výsledkom je katastrofa! A elôektrička sa oveľa ľahšie ručí než stavia a efekt je vidieť hneď napr. v podobe parkovacích miest an mieste bývalej električkovej trate na Pankráci.
Poučenie: Hoci Praha je "tram-friendly" mesto a nové trasy sa občas vybudujú a stále projektujú, ani jednu zrušenú trať sa nepodarilo obnoviť. Takže pozor s akýmikoľvek nápadmi na rušenie električiek!!!