Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kri #218492:
Tretí bod je súčasne aj výhoda (už to tu bolo spomenuté) - autobus sa tej náhlej prekážke niekedy dokáže uhnúť, električka túto možnosť nemá.
No, uz davno tu nebol stavnaty exemplar typu "vsetci su sprosti, len ja som lietadlo", posledny bol tusim Slavik. Takze uz bolo nacase.
Len vymenujem pár nekomfortností autobusu vo vzťahu k cestujúcim, ktorými električka netrpí:

- nerovnaká vzdialenosť zastavenia od nástupnej hrany (ako sa podarí)
- špliechanie na cestujúcich za mokra
- náhle vybočenia z rovného smeru pri objazde nečakanej prekážky (výtlku, skapatej mačky a pod.)
- vybočenia z rovného smeru pri zachádzaní do zastávkových ník
- jemné vibrácie vo vnútri autobusu počas počas jazdy aj počas státia
- hluk vo vnútri vozidla počas jazdy aj počas státia
- pri odjazde vozidla hluk na cestujúcich na zastávke, ktorí do vozidla nenastúpili
- ovanutie cestujúcich teplom pri rozjazde zo zastávky
- výfukové plyny (nielen) pri rozjazde zo zastávky
- čiastočky latexu z pneumatík, ktoré sa dostávajú do ovzdušia škodia zdraviu

Niečo z toho by vyriešli elektrobusy (hudba budúcnosti), ale ešte dosť by toho ostalo.
Reakcia na: munww #218470:
Načo by ti mal o tom viac písať on? Veď ty všetko vieš, tak polemizuj z voleja.
Reakcia na: munww #218469:
Takže budeš mať hromadu autobusov, ktoré spália kopu nafty a ešte ich aj budeš využívať len pár hodín v špičke, ty laureát Nobelovej ceny za ekonómiu aj ekológiu?
Reakcia na: munww #218468:
On ti napísal úplne slušne čistú pravdu, prečo sa ťa to dotýka? Keby ťa to neurazilo, tak by si nereagoval, autobuskin.
Reakcia na: 810zssk #218464:
Podľa mňa nie. Podľa mňa znie ako Marek Modranský po absolvovaní lobotómie.
Reakcia na: munww #218449:
Autobus má nižší komfort jazdy. Že tí idioti stavajú metro a nenechajú pod zemou jazdiť autobusy? Pravda, v niektorých štátoch majú svojich gumofilných Marekov a tam majú v metre ešte aj smrad zo spálenej gumy.
Reakcia na: munww #218447:
Prečo tu spamuješ? Na tom, čo si napísal, nie je žiadna pravda. Môžeme sa stretnúť?
Reakcia na: munww #218445:
Električky nechodia do kopcovitého terénu? V Lisabone napríklad si bol? Vo Würzburgu? V Prahe?
Reakcia na: munww #218443:
Pravdepodobne vo Zvolene, čo, Marek?
Reakcia na: munww #218442:
Na tvojich slovách je nelogické všetko. Asi preto vo Francúzsku, v Amerike, v Afrike zavádzajú naspäť ten prežitý dopravný prostriedok minulého storočia, lebo im trubiroh neporadil. Asi si si zle nastavil ciferníky v stroji času - NIE SI v päťdesiatych rokoch.
Reakcia na: munww #218439:
Autobus potrebuje viac miesta. Autobus má obmedzenú dĺžku. Autobus má väčšiu spotrebu a väčšie ekologické dopady. Nepracuješ vo firme Michelin?
Reakcia na: zlomok #218437:
Obávam sa, že trubiroh Tvoju iróniu nemôže pochopiť.
Reakcia na: munww #218469:
"DPB by nemusel zamestnávať viac ľudí ako teraz, práve naopak. Dokonca by ušetril na výplatách."

A ty po mne chces "slusnu a vecnu debatu" ked hovoris somariny? Ty chces nahradit cca 110 elektriciek denne (tj cca 200+ vodicov) dvojnasobnym poctom autobusom (takze cca 400+ vodicov) a tvrdis, ze bude potreba menej ludi.

Pezinok je tym smerom, chod, maju mat Den Otvorenych Dveri. Ty si bud obycajny internetovy troll alebo zamindrakovany blazon.

Reakcia na: Lotus #218478:
...a v centre zakopať pod zem. Potom to bude ideálne.
Reakcia na: munww #218473:
Mas pocit, ze riadit niekolko desiatok ton tazky vlak v 50 km/h a to priamo v premavke, kde sa vsetci tvaria akoby si tam ani nebol a behaju po tratiach kade tade, ci uz auta alebo chodci, je prijemnejsia robota? Vodic elektricky musi mysliet aj za vsetkych ostatnych co su na ceste a konat tak aby bol schopny zabrzdit, kedze inu moznost ako zabranit nehode nema, aj ked vodic auta pripadne chodec spravi tu najneocakavanejsiu blbost aka by ta ani nenapadla. Keby to bolo ako si mysli vacsina ludi, ze ved on to len rozbehne a potom len brzdi do zastavky, tak sa elektrickova doprava v BA ani nepohne lebo by kazde priecestie rozparala auto alebo zrazila chodca. Tu je riesenim oddelit elektrickove trate na radialach oplotenim a mimourovnovymi krizeniami. A potom by to mohol byt skutocne rychly a efektivny sposob dopravy.
Reakcia na: munww #218476:
V podstate sa mi Tvoje argumenty zdajú aj celkom logické, ale základná otázka: Ako chceš dosiahnuť segregovanie bus pruhov, keď to v súčasnosti nedokážeme ani pri električkových tratiach?

Plus by bolo potrebné zmeniť legislatívu (absolútna prednosť autobusov, ako majú teraz električky), ale to by nastali dva prípady:
1. Prednosť by bola iba vo vyhradených pruhoch, ale to by chodci museli študovať značky
2. Prednosť by mali všetky autobusy, avšak to by si musel vysvetliť aj babke v Hornej Dolnej, že tomu jednému autobusu za pol dňa musí dať na priechode prednosť
Reakcia na: Ike #218471:
zrušenie tratí by sa konalo namiesto pravidelnej totálnej rekonštrukcie a zaliatie betónom a asfaltom je rýchlejšie a lacnejšie. Bude samozrejme treba novú signalizáciu, vodorovné a zvislé dopravné značenie...
Reakcia na: munww #218473:
v prvej vete chýba: v porovnaní s vodičmi električiek

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.