Reakcia na: munww #218470:
Než sa začneme baviť, tak si naštuduj niečo o pojmoch vlakokilometer, osobokilometer (resp. miestokilometer). Potom sa pozri na reálne náklady, koľko stojí jeden osobokilometer v podaní autobusu a električky a skús sa zamyslieť z čoho pramení ten rozdiel.
munww
K tvojej otázke:
V špičke bude treba viac autobusov aby nahradili električky, to je jasné, no ten počet nie je vysoký. Treba zvážiť fakt, že dnes treba mať rezervné autobusy a aj nejakých vodičov v zálohe ako náhradnú električkovú dopravu. Cestujúca verejnosť by si užívala zahustenie predošlých električkových liniek, nikto by už za spojom nebežal, veď hneď príde ďalší. Veľkokapacitná električka je však mnohonásobne drahšia ako autobus a nižší počet to ani zďaleka nevyváži.
DPB by nemusel zamestnávať viac ľudí ako teraz, práve naopak. Dokonca by ušetril na výplatách. Vodičov busov by zamestnával viac, no celkovo by zamestnával menej ľudí. DPB v divízii elektrické dráhy zamestnáva veľa rôznych manažérov, kancelárskych pracovníkov, údržbárov, vodičov atď. Sú to stovky ľudí a boli by zbytoční. Namiesto nich by bolo treba menej ľudí v pozícii nových vodičov busov spolu s nejakými novými opravármi. Nezabúdaj, že vyšší počet busov by jazdil len v rannej a popoludňajšej špičke v pracovných dňoch (v porovnaní s celkovým počtom vozidiel MHD jazdiacich teraz).
Garáže a priestory by sa predsa využívali po električkách tie isté. Električkové trate bude treba rušiť postupne, z času na čas ich je aj tak potrebné rekonštruovať, vtedy sa "zalejú betónom" a bude vybavené...
slušné protinázory sú vítané, odpoviem