Reakcia na: zlomok #217070:
Dovolím si nesúhlasiť, že T5C5 mali viac zhodného s T3 ako s T6A5. Veď tam prakticky nič zhodné nie je. Naopak podobnosť medzi T5C5 a T6A5 nespočíva len v karosérii, ale aj v salóne či stanovišti vodiča (ovládanie ručným radičom, podobný panel). A po elektrickej stránke sú T3, T5C5 a T6A5 - ako iste vieš - diametrálne odlišné. V 80. rokoch mohlo pokojne ČKD vyrábať tyristorové T5 pre Bratislavu a iné československé mestá, ale vieme ako to bolo - bolo potrebné chrliť množstvo električiek pre ZSSR a vývoj nového radu vozidiel pre ČSSR, ktorý sa začal od najzložitejšieho typu - KT8D5 - , meškal a tak nám neostalo nič iné, než odoberať zrýchľovačové T3SUCS.
dyspozytor
https://imhd.sk/ba/galeria-media/21603/Novinkou-boli-aj-lepene-bocne-skla?ref=ba%2Fpopis-typu-vozidla%2F61%2FTAM-260-A-180-M-amp-TAM-272-A-180-M