Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zlomok #217070:
T5C5 je klasická rámovka.
T6A5 je chrbtica.
T5C5 je klasická stykačovina, 17 sériových a neviem koľko paralelov, asi 9-12, žiaden zrýchľovač ako u T3. Čo je na tom podobné? T5C5 má od "nášho ponímania električky" na hony ďaleko. Elektricky sa to v silovom zapojení asi najviac podobá K1, akurát tá mala elektropneumatické stykače, T5C5 elektromagnetické ovládacie cievky.
Reakcia na: priean #217064:
Dakujem, nemal som cas preliezt tie fora. Inak, pozeram, ze nater (najma co sa oblasti dveri tyka) je postaveny na rovnakych principoch ako 4400, z coho sa da predpokladat jeho predvadzacia historia, ako tu bolo spomenute (plus napr. v reklame je nafoteny bez erbov DP aj cisla).
---
Dyspozytor: Mimochodom, posledna fotka tej reklamy je vyrez z jednej na Vtedy TASR, kde v pozadi vidno aj dva mikraky (a kedze tie dva mikraky su aj na inej foto takto, tak to je pravdepodobne daka prezentacia, a teda je o cosi pravdepodobnejsie, ze aj 2400 bola najprv zapozicana).

Inak, ten Stop je z vlastneho archivu, ci to je dostupne kdesi online?
---
Ámos: zlty so zltou harmonikou? Zaujimave, skoda, ze k tomu nie je ziaden obrazovy material...
Reakcia na: dyspozytor #217068:
Prosím Vás, my (Košice) sme ešte v 1995 nakupovali Ikarusy 280... ?
Reakcia na: piggee #217069:
tipujem - pozemky ...
Reakcia na: dyspozytor #217068:
T5C6 a T6A5 majú podobnú akurát tak karosériu, ale čo sa vnútorností týka, tak sú to úplne odlišné vozne. T5C5 mali viac zhodného s T3 než s T6A5, čo sa techniky týka.
Jedna drobna otazocka: Tie zastavky, co sa rekontruovali na Trnavskej ceste pri Kule. Existuje nejaky racionalny logicky dovod, preco neboli mimo jazdnych pruhov? Miesta je tam na to naozaj dostatocne.
Reakcia na: TomJ #217066:
Čo 283-ky, ale v 1991 došli ešte 280ky! Zrejme "dobiehali" staré RVHP zmluvy a určite zohrávala rolu aj cena! Navyše, 283ka bola úplne ideálna na tú najmasovejšiu prepravu kolabujúcej verejnej dopravy s chýbajúcim nosným systémom - ktorá v tom čase v Bratislave rozhodne bola.

A napokon, do Budapešti dodávala ČKD vozne T5C5 už okolo roku 1980 a do Bratislavy ešte ďalších takmer 10 rokov vozne T3. Prvé T6-ky až v roku 1992! Takže tak...
Reklama na TAM BUS v roku 1993.
Pozor! Špeciálna ponuka! Ak si objednáte svoj TAM BUS do 31.12.1993, objednávka bude vybavená s 5% zľavou! ? Píšte, telefonujte, faxujte! Neváhajte, teraz TAM 272A180 od 265.000.- Deutsche Mark!

Aj takéto boli začiatky trhového hospodárstva v práve vzniknutej samostatnej Slovenskej repubike...
Reakcia na: dyspozytor #217065:
Mimochodom, keď už vtedy existovali Ikarusy 435, prečo sa v roku 1991 nakúpili vzhľadovo zastaralejšie Ik 283? Alebo sa vtedy ešte Ik 435 sériovo nevyrábali?
Reakcia na: Viko #217059:
Niečo z dobovej tlače (motoristický časopis Stop 5/1988) o testovaní Ikarusu 435 v Bratislave
Reakcia na: Viko #217056:
Fotka je zhodná ako na prospekte http://www.autobusi.org/forum/index.php?topic=230.msg196927#msg196927 čiže na Slovensku to fotené asi nebolo
Reakcia na: dyspozytor #217061:
Nie je blbý ten Makrokufor, on sa len tak tvári!
Reakcia na: Viko #217059:
Neviem, pamatam si ho len matne.
V kazdom pripade si pamatam, ze mal aj harmoniku zo zltej latky.
Reakcia na: Ámos #217058:
Lenze pokial viem, Ikarus 435 nemal ziaden "cely zlty" prototyp, vacsinou boli ladene do siva s dakym farebnym akcentom. Jediny bielo-zlty bol prototyp s motorom Liaz, ale ten sa podla dostupnych info testoval v Ceskoslovensku az po revolucii. (Pre ilustraciu http://www.phototrans.eu/images/photos/original/90/124854.jpg ). Navyse, z Juhoslavie mal TAM asi najmodernejsi dizajn (Sanos bol zastaraly), takze by som sa kludne klonil k tomu TAMu. Ibaze by ste spoznali svoju spomienku v type Ikarus-Zemun z dnesneho Srbska (je to trolejbusova verzia, ale zlta, preto ju linkujem) https://en.wheelsage.org/ikarbus/ikarus-zemun_ik-170t_prototype/pictures/dmf05i/
Reakcia na: Technopol #217053:
Tiez si pamatam zlty bus. Hovorilo sa o nom ako o Juhoslovanskom. Bol to zjav, rovnaky vyzor s IK280 (aj ked dlhsi) by sme si vsimli.
Este to mohol byt prototyp Ik435, teoreticky...
Reakcia na: Viko #217056:
Ja som túto fotku našiel v knihe 100 rokov MHD v Bratislave, ale v jej popise je uvedené iba o aký typ autobusu sa jedná.
Na pritomnost takehoto autobusu si nahodou nikto nespomina? http://vtedy.tasr.sk/zoom/761864/view?page=3&p=separate&view=536,0,1815,2484

(Aspon na overenie, ci to je realna fotka zo Slovenska, alebo propagacna.)

Sme 23.7.1993, s.3
Reakcia na: Technopol #217053:
určite nie ..... to bol na 100% TAMBUS

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.