Reakcia na: Žáržo #214854:
Linku 9 určite treba zachovať tak ako je. Ani nie kvôli spojeniu nám. SNP - Kapucínska, ale preto že (trocha) odbremeňuje preťaženú linku 4. Linka 9 po Obchodnej nemá zmysel, tam z Karlovej Vsi úplne stačí linka 5. Mať dve linky z KV na Obchodnú v int. 8 min. je úplný nezmysel - toto v pohode zvláda večne prázdna linka 5. Naopak najvačšie balíky sú na Kamenné nám.,Špitálsku, Krížnu, Tr. mýto - teda na linku 4 (hlavne) a 9. Obchodná je v pohode. A to že linka 8 pôjde z Poštovej na nám. Ľ. Štúra je preto že to tak vyšlo. Snáď by si nechcel aby 8 išla z Ružinova na Hl. stanicu? Ešte by mohla ísť jednosmerným okruhom cez tunel. A tú spojenú 6+7 si dúfam myslel z Jesenského cez Špitálsku a Americké nám. a nie tou nezmyselnou zachádzkou cez Obchodnú - veď tam to v pohode zvláda linka 5.
Rubber38
Bavili sme sa o električkách, kde dnes naozaj nemáš podobné negatíva (pridlhý 15-20 min. interval, výskyt súbežných/takmer súbežných liniek, nerovnomerná naplnenosť spojov na trase...). Viedenský model síce nemáme, ale o ňom si nemusíme myslieť, že je zas najlepší na svete. Pri vhodne rozvetvenej sieti prosím, ale nakoľko má Bratislava len dve centrálne ulice v sieti (Špitálska-Obchodná), tak zavedením jednolinkového variantu by si donútil prestupovať "polovicu" cestujúcich v smere do/z tejto časti centra. Ak by sme mali rozvetvenú sieť a nebolo by možné spraviť linku z každej radiály do každej časti centra v rozumnom intervale (a 8 min. je ešte stále rozumným intervalom), tak OK, ale to neni prípad Bratislavy.
A áno, 7,5min. interval je zapamätateľnejší, než 8, a áno, lepšie sa potom pracuje s CP nadväzujúcich liniek s 15, či 30 min. intervalom. Ale jedna vec je baviť sa o možnosti zahustenia int. v celej sieti o pol minúty na 7,5, a druhá je hneď kvôli tomu presadzovať jednolinkový variant.