Reakcia na: Ámos #214838:
Možno tak v smere na Zl. Piesky a Hl. stanicu nastal úbytok. A v Dúbravke - tam je to spôsobené dlhou jazdnou dobou do mesta (aj keď 4ka má dosť ľudí). Inak je dvojlinkový variant veľmi dobrý. Napr. keď je v úseku ŽST Vinohrady - Malé Krasňany výtržnosť alebo nehoda - čo je takmer každý deň tak do Ružinova premáva aspoň linka 9, s Kapucínskej do Karlovky to zatiahne 9 a do Dúbravky 4. Pri jednolinkovom variante by tie výpadky boli veľmi citeľné (časté). A to nehovorím o tom že pokiaľ by do Dúbravky chodila iba 4ka v int. 4 min. tak by sa aj tak dobehli a na konečnú by išli aj tri naraz, takže odchýlky by boli tak či tak.Inak pamätníci - kto si pamätáte na linku 12 v trase Ružinov - Dúbravka do r. 1993 tam bolo v špičke 24 poradí (z toho 16 celodenných). Interval v špičke bol 4-5 min, bolo úplne bežné že sa dobehli aj 3 súpravy 2xT3 a to nebolo vtedy toľko semafórov čo zdržovali električky ako je to dnes.
Ámos
Co je vsak vyhoda pri 4 minutovom intervale. Ze uz zapamatatelnost neriesis a ako zakaznik proste ides.
Je to viac mentalna bariera ako skutocna, lebo ano, logicky 4 minuty ti v dennom casovom plane nic neriesia. Ale ludia neuvazuju logicky... Je to asi na dlhsiu a rozumnejsiu debatu.
Celkovo si vsak myslim, ze ak chceme aby ludia prestupovali a nemali s tym problem, malo by sa pristupovat ku skracovaniu intervalov, zlucovaniu liniek, etc. etc. Najjednoduchsi system bude castokrat najefektivnejsi a najlepsi.
Napriklad ak by sa dopravny terminal MHD na HLST vybudoval tak, ako bol naprojektovany, tak podla mna idealnym pripadom na zlucenie je L61 a L63 s hustejsim intervalom (mozno ukoncenim casti spojov na zastavke Tesco Lamac). Idealne, keby sa potiahla stopa z Bulharskej k Avionu, ale nie nevyhnutne.
Nasledne by sa mohla skratit L39 a zlucit s L31 po Trnavske Myto, resp po Zimny stadion. Lebo mat nosnu linku obsluhovanu klbovymi autobusmi s intervalom 20 minut, ktora 50% trasy vozi vzduch...
(Popripade L39 po Zimny stadion a L31 na Kollarko/Vazku; cim by sa dalo z L94 spravit spickova a zlepsit sedlo L93)
Staci sa pozriet do susednej Viedne, kde sa im fakt dari presuvat ludi z aut do MHD. Najst ulicu kde idu subezne dve linky, je problem. A to je Vieden o malo vacsia od BA rozlohou, s ovela vacsou hustotou osidlenia. Chod sa pozriet rano do centra ako to tam vyzera. Hustotou IAD som mal pocit na Schwarzenbergplatz a okoli, ze je nedelne rano...