Reply on: Petto #214851:
Je to možné, ale bezpochyby cestuje viac Karlovešťanov do Petržalky ako Petržalčanov do Karlovky. Tým zápcham na mostom sa tak väčšina cestujúcich vyhne, keďže idú presne opačným smerom. Efekt prvotného ošiaľu určite nebude dlhodobý.
To priame spojenie medzi Mostom SNP a Obchodnou by síce bolo zabezpečené iba počas špičky, pri rozdelenej L6 a L7 by však nebolo ani len to...
Nemyslím si, že má veľký zmysel prevádzkovať L8 po Obchodnej iba kvôli zabezpečeniu mimošpičkového a víkendového priameho spojenia jedinej zastávky - Nám. Ľ. Štúra s Obchodnou ulicou. (spojenie Obchodnej s Nám. SNP/Kamenným nám./Jesenského, Štúrovou a Šafkom zabezpečí L1.)
A čo sa týka tej rýchlosti L9 – nezmysel. Jazdná doba L9 zo Špitálskej do Karlovej Vsi je 20 min., L4 cez nábrežie iba o minútu viac – teda 21 min.
Detto, presmerovanie L9 na Obchodnú by predĺžilo jej jazdnú dobu iba o jednu minútu. To sa potom môžeme rovno už baviť o tom, že nemá zmysel obnovovať L4 na Šafko, keďže jazda cez Jesenského trvá o minútu menej...
Ámos
Co je vsak vyhoda pri 4 minutovom intervale. Ze uz zapamatatelnost neriesis a ako zakaznik proste ides.
Je to viac mentalna bariera ako skutocna, lebo ano, logicky 4 minuty ti v dennom casovom plane nic neriesia. Ale ludia neuvazuju logicky... Je to asi na dlhsiu a rozumnejsiu debatu.
Celkovo si vsak myslim, ze ak chceme aby ludia prestupovali a nemali s tym problem, malo by sa pristupovat ku skracovaniu intervalov, zlucovaniu liniek, etc. etc. Najjednoduchsi system bude castokrat najefektivnejsi a najlepsi.
Napriklad ak by sa dopravny terminal MHD na HLST vybudoval tak, ako bol naprojektovany, tak podla mna idealnym pripadom na zlucenie je L61 a L63 s hustejsim intervalom (mozno ukoncenim casti spojov na zastavke Tesco Lamac). Idealne, keby sa potiahla stopa z Bulharskej k Avionu, ale nie nevyhnutne.
Nasledne by sa mohla skratit L39 a zlucit s L31 po Trnavske Myto, resp po Zimny stadion. Lebo mat nosnu linku obsluhovanu klbovymi autobusmi s intervalom 20 minut, ktora 50% trasy vozi vzduch...
(Popripade L39 po Zimny stadion a L31 na Kollarko/Vazku; cim by sa dalo z L94 spravit spickova a zlepsit sedlo L93)
Staci sa pozriet do susednej Viedne, kde sa im fakt dari presuvat ludi z aut do MHD. Najst ulicu kde idu subezne dve linky, je problem. A to je Vieden o malo vacsia od BA rozlohou, s ovela vacsou hustotou osidlenia. Chod sa pozriet rano do centra ako to tam vyzera. Hustotou IAD som mal pocit na Schwarzenbergplatz a okoli, ze je nedelne rano...