Reply on: Pe67 #214841:
Na to sluzia pevne stanovene obchadzkove a krizove plany, o com ludia na DPB zrejme netusia.Aj preto sa kazda vyluka riesi vzdy nanovo.
Malo by platit, ze ak je neprejazdny usek (od-do) platia tieto obchadzkove trasy, rovnako tiez automaticky nabeh na vyluku pri mimoriadke.
A tieto plany by mali byt vzdy rovnake, a je jedno ci je vyluka planovana alebo neplanovana. Lebo je nemyslitelne, ze ked sa dnes nieco stane na L3, tak stoji aj Ruzinov a ostane jazdit na jednej linke.. A ze sa neda kde otocit v centre? A naco mame v centre triangle a dispecerov?
S tym vsak nic nema kolko liniek jazdi na radiale, ale to ako je manazment podniku schopny zvladat jeho riadenie. Bohuzial nakup novych vozidiel z nich odbornikov neurobilo, akurat sa vozime kulturnejsie. Podnik zda sa rovnako zahniva ako kedysi.
Rubber38
Bavili sme sa o električkách, kde dnes naozaj nemáš podobné negatíva (pridlhý 15-20 min. interval, výskyt súbežných/takmer súbežných liniek, nerovnomerná naplnenosť spojov na trase...). Viedenský model síce nemáme, ale o ňom si nemusíme myslieť, že je zas najlepší na svete. Pri vhodne rozvetvenej sieti prosím, ale nakoľko má Bratislava len dve centrálne ulice v sieti (Špitálska-Obchodná), tak zavedením jednolinkového variantu by si donútil prestupovať "polovicu" cestujúcich v smere do/z tejto časti centra. Ak by sme mali rozvetvenú sieť a nebolo by možné spraviť linku z každej radiály do každej časti centra v rozumnom intervale (a 8 min. je ešte stále rozumným intervalom), tak OK, ale to neni prípad Bratislavy.
A áno, 7,5min. interval je zapamätateľnejší, než 8, a áno, lepšie sa potom pracuje s CP nadväzujúcich liniek s 15, či 30 min. intervalom. Ale jedna vec je baviť sa o možnosti zahustenia int. v celej sieti o pol minúty na 7,5, a druhá je hneď kvôli tomu presadzovať jednolinkový variant.