Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #207770:
Diera v zákone je to vtedy, ak právny predpis neupravuje daný okruh situácii v spoločnosti. Dnes však právny predpis jasne ustanovuje, že trolejbus je podľa zákona o dráhach dráhovým vozidlom, určuje, ktorý orgán je príslušným schvaľovacím orgánom. Špekulácie a nejasnosti sa vyskutujú predovšetkým: 1) nepochopením podstaty zákona; 2) nechcením pochopiť podstatu zákona; 3) nesystematickým výkladom právnych predpisov.

Ak aplikujeme dôkaz vylúčením, tak ak to nie je trolejbus, potom to je autobus, schvaľoval by ho iný príslušný orgán a zároveň by nemohol jazdiť na dráhach, pretože by ho už neschvaľoval orgán príslušný pre dráhy. V prvom rade je potrebné si uvedomiť, že to vozidlo je skonštruované ako trolejbus s agregátom, ktorý vyrába elektrický prúd pre elektromotor, ktorý následne poháňa vozidlo. Nie je dôležité skúmať, koľko percent času má nahodené palice na vedení a odtiaľ odberá prúd a koľko percent času odberá prúd z agregátu, ale, veľmi zjednodušene povedané, ak má raz palice na streche, slúžiace na ten konkrétny účel, potom je to na účely zákona považované za trolejbus. Nie je možné a žiaduce, aby jedno vozidlo schvaľovali dva orgány.

Nakoniec, čo sa týka pokút a objektívnej zodpovednosti, policajti v prípade pochybností môžu kontaktovať kompetentný orgán, ktorý vydal technický preukaz na dané evidenčné číslo, ale zase trolejbusov takéhoto typu na Slovensku nie je až toľko, aby nebolo zrejmé alebo inak zistiteľné, akému dopravcovi vozidlo patrí.
Reakcia na: ufo #207777:
Počas testov sa stávalo, že podhodila výhybku..
Reakcia na: rikiless #207776:
Ak je zapnutá, je tam príjemne. Len je zvláštne, že ešte aj na vozidlách elektrickej trakcie ju DPB zapína podľa uváženia neviem koho a nie podľa termostatu.
A vraj ju pri prejazde v mieste ovládania výhybiek musia vodiči vypínať.?
Kde je recenzia na klimu v 29T a 30T? ? Snad je tam prijemne tak ako to bolo pocas testovania Bombardieru, snad sa nemylim ?
Reakcia na: Ike #207774:
Este lepsie 🙂
Reakcia na: 810zssk #207771:
Pravdepodobne by ho radarov nezachytili, keďže je zameraný na snimanie EČV.
Reakcia na: Petto #207772:
Je si pan vedomy, ze existuju aj ine cesty ako dialnice?
Reakcia na: 810zssk #207771:
Myslim ze by ho stopli uz dakde na D1 za BA,kedze by si šuchtal po dialnici mozno 60/70 km/hod.
Jeden priklad: Predstavme si ze DPB s tym trolejbusom ide niekde do Spisskeho Podhradia a niekde tam bude radar fungujuci v ramci objektivnej zodpovednosti. Mas dokazovu fotografiu vozidla zo zadnej strany, ale ziadne ECV, len interne evidencne cislo DPB. Nie je tam ani ziadne oznacenie dopravcu. Ako sa tamojsi policajti dopatraju k tomu ze ten trolejbus tam doputoval z Bratislavy, aby bolo mozne ulozit pokutu? 🙂
Reakcia na: Valec #207769:
Ja viem ze je to v zmysle zakona trolejbus a prave to povazujem za dieru v zakone 🙂 Vozidlo ktore sa vie pohybovat aj mimo drahy by podla mna malo byt v pripade takej prevadzky povazovane za "bezne" motorove vozidlo a splnat vsetky nalezitosti. Lebo vo chvili ked je mimo drahy, tak prakticky ho nic neodlisuje od autobusu. To ze za urcitych okolnosti vie jazdit po drahe prakticky nic neznamena.

Konkretne pokial ide o ECV (SPZ uz par rokov v SR neexistuju :)), tak ich ucelom je jednoznacna identifikacia vozidla. Pri drahovych vozidlach je mozne ich nahradit internym cislom vozidla pretoze jazdia po drahe a teda ak jej prevadzkovatel zabezpeci unikatne oznacenie v ramci drahy, tak tym na akej drahe su, sa da lahko vozidlo jednoznacne identifikovat.

Vo chvili ked vozidlo jazdi mimo drahy tak toto odpada, kedze s tym vies ist kamkolvek. To potom mozme ECV zrusit aj autobusom.

Apropo, bolo by zaujimave keby niekto chcel s tymi trolejbusmi ist napr. do Rakuska, alebo Madarska 😉
Reakcia na: 810zssk #207767:
Prečo diera? Je to v zmysle zákona trolejbus a platia preň pravidlá pre trolejbusy - nemusí mať ŠPZ, ale musí mať na určených miestach evidenčné číslo, ktoré mu dopravca pridelil, ale ktoré ak sa nemýlim je aj v technickom preukaze. Čiže, toto číslo v zásade spĺňa to isté, čo aj ŠPZ. To, že sa môže pohybovať aj mimo dráhy by som už za problém nepohyboval... z pohľadu cestnej premávky v prípade trolejbusu tá dráha nie je až tak podstatná.

Koniec koncov, to by aj bežný trolejbus prepravovaný v prípade poruchy na tyči musel mať ŠPZ ako prívesné vozidlo. Alebo špeciálne povolenie na prepravu. A predpokladám, že v praxi nemal ani jedno.
Reakcia na: 810zssk #207767:
Jedine tak, lebo podľa mňa je to pekná hlúposť ☺
Reakcia na: mathre #207766:
Diera v zakone.
Neviem či sa to tu už riešilo ale jedna vec mi vrta hlavou. Ako je možné, že trolejbusy s dieselagregátom či už 25Tr alebo 30TrDG nemusia mať ŠPZ, keď môžu v podstate jazdiť voľne po cestách.
Reakcia na: mrkvakj #207764:
len skor 12:13 7502, 12:21 7505 alebo až 13.01 7501
Mike, Pe67: diky 🙂 a vedeli by ste mi povedal este odchody 8 z Tr.myta smer Blumentál o cca 12:30 do 12:50? Diky
Reakcia na: mrkvakj #207760:
10:44h, mala by to byť 3/11 voz 7509.
Reakcia na: mrkvakj #207761:
Dnes ešte z nejakého (predpokladám technického) dôvodu nie je nahodená celá výprava, ale z toho čo je k dispozícií tak 10:44.
Reakcia na: mrkvakj #207760:
Zo zastavky Nam.biely kriz smer mesto dik?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.