Tyč býva buď teleskopická, alebo sa skladá z niekoľkých samostatných častí, ktoré sa zasunú do seba. A áno, je z nevodivého materiálu, býva buď bambusová alebo z nejakého húževnatého plastu.
Predpokladám, že by sa dali vygoogliť nejaké fotky a videá.
Ďakujem pekne za ochotné vysvetlenie. Tá skladacia tyč je nejaká teleskopická, alebo na spôsob skladacieho metra - "cólštoku"? Navyše z bezpečnostného hľadiska by asi mala byť z elektricky nevodivého materiálu. Alebo sa mýlim?
Ja som to už vysvetlil na príklade L59. Tam stačí interval 20 min. iba z dôvodu že CMO iba prechádza. Keby tam zastavovala stratil by význam nosnej L94 .Tu nejde o zakazovanie cestovania MHD. Nikto nezakazuje ti chodiť nosnými električkami. Chápem že teraz počas uzavretého Šafka je to komplikovanejšie.Kapacita 28 je stavaná primárne pre Devín /DNV/. Keby mala int.5 min. ako L33 tak by Devínčania určite nemali problém s prestupom pri Riviére.
Tak za prvé. Tu nikto nepridáva žiadne prestupy. Toto nie je stránka DPB Bratislava, ak máš nejaké problémy tak treba napísať do podniku. Druhá vec je to, že nové trolejbusy platila EÚ aj s električkami tak tu prosím netáraj na čo sú peniaze a na čo nie. Aspoň si zisti kde čo píšeš a potom tu niekoho osočuj.
Chlapi, fakt prestaňte zbytočne pridávať nové prestupy. NBiekto tu táral že MHD je pomalšia tak o 50%, je to ale pravda? Nie, kecy! Včera som šla pracovne autom z Devína do Rače, čas? 20 minút a to som sa šuchtala, s 28 a elinou min. 40 minút! Ak mám ísť napr. Zimáku, som tam za 15 min, spojmi za 40 minút!!!! Takú cestu k Avionu ani nespomínam, to MHD ani radšej ani nechodím, to je na 1,5 hodiny. Uvedomte si že s každým prestupom máte prestoj a viac prestupov len znechutí ľudí využívať MHD. O čo vám ide? Na diskriminačné tendre, kde špecifické podmienky spĺňa len jeden záujemca (trolejbusy), na to státisíce eur naviac máme, ale šetriť chcete na linkách? Len tak ďalej, onedlho bude o ďalšieho cestujúceho menej.
Skrátenie 91/191 nepripadá v úvahu, od Jasovskej po "Most SNP" predsa niečo jazdiť musí, osobne si myslím, že takou 91 v kombinácii s 93 to bude stále na stanicu rýchlejšie ako električkou.
ja som ťa zdrbal za 39 ..
28 by bola fajn skrátiť, ak by sa vybudovala už trať do prievozu aby tí ľudia sa mali ako dostať na malú scénu... lebo ak má ísť človek priamo resp 2 prestupmi vybere si skôr priamu cestu...
ja 28 občas využívam ale iba po lafranconi keď idem z nového SND a vždy je plná mohli by to spraviť kao s 37 zrušiť zastavenie na chatám sófer a PKO...
PRÍČINY:
- nechuť ľudí prestupovať, čiastočne kvôli lenivosti, čiastočne kvôli bariérovosti (slabá nízkopodlažnosť, zlé prestupné miesta)
- časové straty pri čakaní na spoj pri prestupe
- staré neatraktívne vysokopodlažné električky, našťastie v tomto už konečne nastáva zmena
- električky sú pomalé, lebo rozbité trate, príliš husté zastávky, absencia preferencie
RIEŠENIA:
- kvalitné prestupné uzly na hrane, osveta
- hustý interval na električke, dobrá nadväznosť spojov
- moderné nízkopodlažné a kapacitné vozdidlá
- modernizácia tratí, s redukciou zastávok, s minimalizáciou kolíznych bodov a plná preferencia električky
? Najprv ma tu všetci zdrbali a napokon viacerí v diskusii doiterovali minimálne v prípade 28 k tomu istému. 28 rozhodne treba skrátiť po Molecovu a na radiále namiesto autobusových súbehov zaviesť pre električku taký interval, aby sa oplatilo prestúpiť. JaSomTu nechtiac uviedla argument pre podporu môjho tvrdenia: 10 min. meškanie 28 je kvôli zápcham, čo je na pomerne krátkej trase dlhá doba. Tento problém pri električke odpadá. Navyše električky disponujú podstatne kapacitnejšími vozidlami, zatiaľ čo pri autobusoch sa kapacita donekonečna zvyšovať nedá. Btw, ja tiež pravidelne prestupujem z 91 na 4 na zast. Most SNP, čo má do prestupu na hrane poriadne ďaleko, a zato nechcem priamu linku z Rusoviec všade. Naopak, po dobudovaní petrž.električky po Janíkov dvor očakávam skrátenie 91/191, samozrejme s kvalitným prestupom.
Amen. Prinutit ludi neist autobusom bez toho aby sme riesili preco nim tak velmi chodit chcu, je cesta do pekla a povedie iba k narastu cestujucich v IAD.
To podľa mňa nie je vhodné porovnanie. V Bratislave existujú expresné linky, ale inak nie je normálne vyhodiť jednu zastávku linky kvôli tomu, aby ňou cestovalo menej ľudí. Ak by sa na linke 28 zrušilo Vodárenske múzeum, tak by cestujúci na DD prestupovali na Botanickej. To potom naozaj skrátiť 28 na úsek Vodárenske múzeum - DNV, ale s normálnym prestupom na električky a s dostatkom kapacity.
Podľa môjho názoru MHD má byť široko dostupná a preto "zakazovať" niekomu cestovať autobusom len urýchli prestup cestujúcich k automobilom. Typ cestujúcich resp. ich smerovanie pri MHD by sa mal aplikovať len pri voľbe vhodného vozidla t.j. k nemocniciam nízkopodlažné autobusy, do miest, kde pravidelne prichádza k ničeniu vozidiel radšej vypravovať staršie atď. Je to však môj názor za ktorým si stojím. Je logické, že podľa niekoho je lepšie zase aplikovať iný spôsob. Bez rozdielnych názorov by nevznikali nové riešenia. ?
Ja som reagoval len na to, že nie je dobré selektovať linky pre koho sú určené nie na to, že je zlé prestupovať. ? Veď ja sám som ešte pred prípravou projektovej dokumentácie navrhoval zapracovať do prípravy dokumentácie na rekonštrukciu KV radiály vybudovanie obratiska na Molecovej pre linku 28 resp. aj 29. Linku 133 som nevyužil roky, číslo v mojom nicku absolútne nesúvisí s touto linkou keďže svoju históriu má veľa rokov predtým ako vôbec niekto tú linku zriadil ? Ja som za prestupovanie. Je to potrebné. Ale keď som tu toto riešenie navrhol pomaly ma tu každý jeden človek išiel ukameňovať, že odrežem od mesta ľudí. ? Moja pripomienka, ale pri zapracovávaní projektovej dokumentácie nebola akceptovaná. ?
Osobne si myslím, že po sprejazdnení Šafka sa situácia ustáli a aj po rekonštrukcii radiály. Ľudia radšej pôjdu električkou s preferenciou ako autobusom, ktorý bude v kolónach. A taktiež dúfam v zrušenie linky 133 po vybudovaní prestupného bodu keďže stratí opodstatnenie. ?
"Potom by sme rovno mohli hovoriť aj o súbehu linky 28 z električkami a v rámci rekonštrukcie spraviť na Rivére otočisko pre linku 28 a cestujúci by tam prestupovali... "
ale veď o tom sa celý čas bavíme, takto celá diskusia začala...
Ako už bolo spomenuté, ide o to, že 28 je v úseku Nové SND - riviéra preplnená a v úseku riviéra - opletalova poloprázdna. Takže nejde o to trestať nejakých cestujúcich, alebo čo je pre koho určené, ale vyriešiť linku tak, aby bola jej kapacita zodpovedajúca dopytu podľa možnosti po celej trase...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Boro