a rasto.f: Miesto riesenia "zlozitych" veci, ako je prelinkovanie, by sa najprv maly riesit veci "jednoduchsie" - preferencia a zlepsovanie stavu trati. Pretoze napriklad bez preferencie by sa casto zhlukovali vozidla, co by zas bolo neefektivne.
K zmenám linkového vedenia:
- pri intervaloch 8 min je možno jedno, či ide na trati jedna alebo dve linky (v preklade 6-2), problém ale nastáva večer a cez víkendy, keď to chodí podľa CP v preklade 11-4 (reálne aj 14-1) alebo len jedna linka raz za 15 min (napr. nábrežie). Takéto riešenie je skutočne nanič.
- tí, ktorí obhajujú viac liniek sa odvolávajú na elimináciu prestupov; v realite sa ale väčšina ciest uskutočňuje s prestupom, a čím viac liniek chodí, tým je prestupovanie komplikovanejšie a časovo náročnejšie (vždy sa prestupuje inde a kvôli horšiemu intervalu "ideálnej linky" sa čaká dlhšie),
- keď sa zavádzali 2 linky, tak 1 linkové riešenie nebolo dokonale realizovateľné - chýbal prestupný uzol na Radlinského (dnes síce je, ale prestupovať sa tu medzi električka nedá, resp. to nemá zmysel...) a všetky vozidlá boli vysokopodlažné (určitý diskonfort). Dnes tomu už nebráni nič.
- znížením počtu liniek sa dá lepšie riešiť bilanciu dopytu a ponuky = nie sú potrebné jednotné linkové intervaly.
K trati na hlavnú stanicu:
- z SNP na hl. st. to trvá busom 7 min, tram 11 min; kapacitne postačuje bus raz za 10 min. Môžete si zrátať o koľko je preprava tou tram drahšia (nižšie využitie pomerne drahého vozidla, potreby výpravy väčšieho počtu vozidiel).
- detto môžem uplatniť pri ceste z Trnavského Mýta.
K 2 linkám na hlavnú stanicu po dnešnej trati:
- neviem si predstaviť, že o 5 rokov tu budú samé veľkopacitné vozidlá a tam, kde postačuje bus raz za 10 minút (alebo tam chodí v súbehu každých pár min) budeme voziť tram s trojnásobnou kapacitou každé 4 minúty a cesta trvať bude o 50 % viac času. Veď to je úplný nezmysel, ale pre niektorých je to tá najlepšia voľba.
Dvojlinkový variant nepriniesol nič, jazdia na radiálach naraz skupiny vozidiel, prestupy existujú len v niektorých prípadoch a to píšem teraz o situácii, keď sa ide podľa cp.
Ak je snaha osloviť ľudí z IAD a nie stále len penzistov, zmenu je potrebné spraviť rýchlo.
Ja zase nechápem PREČO VÔBEC má niekto potrebu zasahovať do linkového vedenia. Zmena trasy linky je jeden z najvážnejších zásahov do služby pre cestujúcich a je vždy veľmi citlivo vnímaná. Každá zmena trasy by mala byť veľmi dobre premyslená a pristúpiť by sa k nej malo len vtedy, ak prináša nespochybniteľný prínos.
Bol zavretý tunel, bola zavretá stanica. Prebiehali veľké debaty o tom ako má vyzerať LV ED. Zvažovali sa jednolinkový i dvojlinkový variant. Oba mali výhody aj nevýhody, napokon sa realizovalo to, čo tu je. A nemyslím si, že je to najhoršie. Ale podstatné je, že rozhodnutie bolo spravené, pomerne radikálna zmena prešla vcelku ľahko, tak by bolo vhodné to teraz aspoň 10-15 rokov nemeniť.
Vždy ma fascinovalo, aký folklór vládne v BA s trasovaním liniek. Zákazník, ktorý má tú drzosť rok-dva nepoužiť služby MHD, aby sa rovno učil nové linkové vedenie.
Dávnejšie som videl vizuálizáciu v niektorých BA novinách a tam bolo zastavaný aj stred obratiska a výjazdové kolaje boli premostené . Kedže už aj druhá veža v Poluse po opustení hlavným nájomcom IBM zíva prázdnotou nepredpokladám skorú výstavbu dalšieho skleníka. Aj pri Poluse bola plánovaná tretia veža v cípe OC pred štadiónom bývalého Interu.
L2, hoci menej využívaná, má svoje nezastupiteľné funkcie - predovšetkým odbremeňuje L4 medzi Polusom a Trnkom a prepája Blumentál (prestup z východných radiál) na HLST.
Výmenou L2 a 8 nič nedosiahneš, len "problém" (ktorý ani skutočným problémom nie je) presunieš inam. L2 sa zaplní, L8 sa vyprázdni.
Ďalšia „veža“ bude mať 12 podlaží a výstavba eventuálneho tretieho objektu nezasahuje do areálu obratiska, preto neexistuje dôvod niečo premosťovať. Podľa môjho osobného názoru by však pozemok pod obratiskom mali predať a z výnosu z predaja realizovať blokovú slučku pred staničnou budovou, tak, aby v budúcnosti mohla byť prejazdná pre električky zo smeru od Ružinova.
Pravdu máš z tým vyprázdňovaním na Trnavskom mýte. No to sa týka väčšiny liniek. Nazval by som to skôr výmena cestujúcich.
Ja zase nepoznám moc ludí ktorý budú vystupovať z Dvojky ktorá ide na stanicu na inú linku aby sa odviezli na tú istú stanicu. Prestup na Trnavskom zase nie až tak komfortný. Večne vypnuté alebo nefunkčné schody. Poobede si pripočítaj plnú zapchatú Šancovú. Momentálne je to dobre nastavené.
To nie, len hovorim o tom, ze dlhsim sledovanim vidim kazdy den to iste - ti, co idu L.2 na stanicu idu od Legionarskej....ak chce ist dakto od Polusu smer hlst, vsetko vyskoci na TNM. A 8 som treskol ako nahradu aby daco od TNM slo smer stanica. a jedina mi padla skor vhod 8. Zrusenim 3/8 zostane 3ka tociaca sa v centre, 2ka cez obchodnu iduca dole (casom na NLS), a 8ka v povodnej trase. z oboch radial ide elektricka (4,9) po spitalskej, teda d centra. Resp moze ostat 3/8, ale 2ku hodit iba do centra ako posilova 4ka.
Na 2ke je vsak este jedna skupina cestujucich - od polusu a prilahlej oblasti na blumental, a odtial 94 alebo 5 do Pe/Doom... Ale skutocne, zbadat dakoho od polusu ako ide 2kou na hlavnu, fakt asi nenajdes..okrem sotousov a vodica...
2ka sa lame na dva useky: ZST NM - TNM, a TNM-HLST. To, co islo v prvom useku, z drvivej vacsiny ak chce ist na hlst preskoci na Abusy/Tbusy, a zbytok ide do centra, takze presada. a naco tlacit dve linky rovnako do centra.... 9na z Ruzinova uz do centra ide nastastie, a naopak, od TNM by nic neslo smer stanica. Preto to prehodenie. Samozrejme, od PC je to inak pisane, realne cisla by trebalo najskor uplne preverit...
Rubber38: Ako som hovoril, to predlzenie nic nespravi, navyse, ak by elebimbam nezachadzala az k NM ale sla by po tomasikovej rovno (bez zachadzky ako l.50) tak by bola este menej atraktivnou pre tych par ludi co chodi z NM.
A ta kapacita... Boli casy, kedy chodilo viac ludi MHD a stacili sola. Mozno kazde 3-4-5 min, ale chodili. A o tom to je. Po prvej vlne reorganizacie sme sa dostali z vikendovych 20min intervalov na 10. No stale, to nie je pre vacsinu ludi atraktivne. Prestupovanie (a neprestupne listky) je skratka zdlhave, obzvlast, ak viacero prudko Ynteligentnych hlav vymysli, ze spoje idu "naraz" na zastavku. Kto skor pride, prvy zdrhne. A ostatni si uziju fajn 10min. A ak mas cestu tak, ze budes viac krat prestupovat, najma cez vikend to znacne zhorsuje cestovanie.
A z tohto si vezmi elektricky. L.4 jazdi kazdych 8 min. 8min duplak. Skus to vyjazdit solami raz za 4min, a uvidis zvyseny dopyt, mozno az v takej miere, ze budes realne potrebovat K2S.
Navyse, btw, pri kratkom intervale bude znacne menej ludi cakat na pripoj, co moze urychlit cas potrebny na stanicovanie....a tym navyse prispiet k zrychleniu.
Dik za info, skoda lebo konkretnu cestu asi mat nebudem(len z/na letisko:-D) preto som to chcel ze budem napr. pri edinburgskom hrade a chcem ist do hotela atd... a aj tak google maps moc rad nepouzivam
Je teoreticky mozne aj to ze neexistuje, zopar miest v Britanii ju proste nema. Kazdopadne, ak ti to pomoze, konkretnu cestu MHD si vies naplanovat na Google Maps
Za predpokladu, že nemám dostatok peňazí na výmenu asfaltu na celých križovatkách po celom meste, tak áno presne tak, vymením ho presne tam, kde je to najpotrebnejšie, aby mi príp. ostali peniaze aj na ďalšiu križovatku, kt. to potrebuje (a na bočnú príjazdovku, kde neni skoro žiadna premávka sa vykašlem). Možno menej koncepčné riešenie, ale i tak lepšie rieši využitie finančných prostriedkov. Súhlasím ale, že aspoň mali predstavu o využití jednotlivých zastávok, čo sa premietlo do veľkosti jednotlivých cedúl, to je fajn počin. #207287 Je to možné, to som nevedel ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
rasto.f
- pri intervaloch 8 min je možno jedno, či ide na trati jedna alebo dve linky (v preklade 6-2), problém ale nastáva večer a cez víkendy, keď to chodí podľa CP v preklade 11-4 (reálne aj 14-1) alebo len jedna linka raz za 15 min (napr. nábrežie). Takéto riešenie je skutočne nanič.
- tí, ktorí obhajujú viac liniek sa odvolávajú na elimináciu prestupov; v realite sa ale väčšina ciest uskutočňuje s prestupom, a čím viac liniek chodí, tým je prestupovanie komplikovanejšie a časovo náročnejšie (vždy sa prestupuje inde a kvôli horšiemu intervalu "ideálnej linky" sa čaká dlhšie),
- keď sa zavádzali 2 linky, tak 1 linkové riešenie nebolo dokonale realizovateľné - chýbal prestupný uzol na Radlinského (dnes síce je, ale prestupovať sa tu medzi električka nedá, resp. to nemá zmysel...) a všetky vozidlá boli vysokopodlažné (určitý diskonfort). Dnes tomu už nebráni nič.
- znížením počtu liniek sa dá lepšie riešiť bilanciu dopytu a ponuky = nie sú potrebné jednotné linkové intervaly.
K trati na hlavnú stanicu:
- z SNP na hl. st. to trvá busom 7 min, tram 11 min; kapacitne postačuje bus raz za 10 min. Môžete si zrátať o koľko je preprava tou tram drahšia (nižšie využitie pomerne drahého vozidla, potreby výpravy väčšieho počtu vozidiel).
- detto môžem uplatniť pri ceste z Trnavského Mýta.
K 2 linkám na hlavnú stanicu po dnešnej trati:
- neviem si predstaviť, že o 5 rokov tu budú samé veľkopacitné vozidlá a tam, kde postačuje bus raz za 10 minút (alebo tam chodí v súbehu každých pár min) budeme voziť tram s trojnásobnou kapacitou každé 4 minúty a cesta trvať bude o 50 % viac času. Veď to je úplný nezmysel, ale pre niektorých je to tá najlepšia voľba.