Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #207297:
To nie, len hovorim o tom, ze dlhsim sledovanim vidim kazdy den to iste - ti, co idu L.2 na stanicu idu od Legionarskej....ak chce ist dakto od Polusu smer hlst, vsetko vyskoci na TNM. A 8 som treskol ako nahradu aby daco od TNM slo smer stanica. a jedina mi padla skor vhod 8. Zrusenim 3/8 zostane 3ka tociaca sa v centre, 2ka cez obchodnu iduca dole (casom na NLS), a 8ka v povodnej trase. z oboch radial ide elektricka (4,9) po spitalskej, teda d centra. Resp moze ostat 3/8, ale 2ku hodit iba do centra ako posilova 4ka.
Na 2ke je vsak este jedna skupina cestujucich - od polusu a prilahlej oblasti na blumental, a odtial 94 alebo 5 do Pe/Doom... Ale skutocne, zbadat dakoho od polusu ako ide 2kou na hlavnu, fakt asi nenajdes..okrem sotousov a vodica...
Reakcia na: fanatikmhd #207296:
Ale ja stale nechapem aky problem chces riesit tym prehadzovanim. Presuvas problem z jednej radiala na druhu, lebo na nej necestujes?
Reakcia na: 810zssk #207289:
2ka sa lame na dva useky: ZST NM - TNM, a TNM-HLST. To, co islo v prvom useku, z drvivej vacsiny ak chce ist na hlst preskoci na Abusy/Tbusy, a zbytok ide do centra, takze presada. a naco tlacit dve linky rovnako do centra.... 9na z Ruzinova uz do centra ide nastastie, a naopak, od TNM by nic neslo smer stanica. Preto to prehodenie. Samozrejme, od PC je to inak pisane, realne cisla by trebalo najskor uplne preverit...
Rubber38: Ako som hovoril, to predlzenie nic nespravi, navyse, ak by elebimbam nezachadzala az k NM ale sla by po tomasikovej rovno (bez zachadzky ako l.50) tak by bola este menej atraktivnou pre tych par ludi co chodi z NM.
A ta kapacita... Boli casy, kedy chodilo viac ludi MHD a stacili sola. Mozno kazde 3-4-5 min, ale chodili. A o tom to je. Po prvej vlne reorganizacie sme sa dostali z vikendovych 20min intervalov na 10. No stale, to nie je pre vacsinu ludi atraktivne. Prestupovanie (a neprestupne listky) je skratka zdlhave, obzvlast, ak viacero prudko Ynteligentnych hlav vymysli, ze spoje idu "naraz" na zastavku. Kto skor pride, prvy zdrhne. A ostatni si uziju fajn 10min. A ak mas cestu tak, ze budes viac krat prestupovat, najma cez vikend to znacne zhorsuje cestovanie.
A z tohto si vezmi elektricky. L.4 jazdi kazdych 8 min. 8min duplak. Skus to vyjazdit solami raz za 4min, a uvidis zvyseny dopyt, mozno az v takej miere, ze budes realne potrebovat K2S.
Navyse, btw, pri kratkom intervale bude znacne menej ludi cakat na pripoj, co moze urychlit cas potrebny na stanicovanie....a tym navyse prispiet k zrychleniu.
Dik za info, skoda lebo konkretnu cestu asi mat nebudem(len z/na letisko:-D) preto som to chcel ze budem napr. pri edinburgskom hrade a chcem ist do hotela atd... a aj tak google maps moc rad nepouzivam
Reakcia na: Ámos #207272:
Obratisko má byť zachované aj po výstavbe dalšej veže. Bude čiastočne premostené.
Reakcia na: mrkvakj #207290:
Je teoreticky mozne aj to ze neexistuje, zopar miest v Britanii ju proste nema. Kazdopadne, ak ti to pomoze, konkretnu cestu MHD si vies naplanovat na Google Maps 🙂
Reakcia na: fanatikmhd #207286:
Za predpokladu, že nemám dostatok peňazí na výmenu asfaltu na celých križovatkách po celom meste, tak áno presne tak, vymením ho presne tam, kde je to najpotrebnejšie, aby mi príp. ostali peniaze aj na ďalšiu križovatku, kt. to potrebuje (a na bočnú príjazdovku, kde neni skoro žiadna premávka sa vykašlem). Možno menej koncepčné riešenie, ale i tak lepšie rieši využitie finančných prostriedkov. Súhlasím ale, že aspoň mali predstavu o využití jednotlivých zastávok, čo sa premietlo do veľkosti jednotlivých cedúl, to je fajn počin.
#207287 Je to možné, to som nevedel ?
Ešte k nedávnej diskusií o odpredaji ojazdených tbusov na Ukrajinu.

http://transphoto.ru/photo/804355/

(Od predvčera už v Ivano-Frankovsku).
Ahojte, vedeli by ste mi poradit kde najdem aktualnu mapu mhd v Edinburgu?

P.s je to docela surne?
Reakcia na: fanatikmhd #207285:
Akosi nerozumiem co by malo byt vyhodou vymeny tej 2ky a 8ky.
Reakcia na: fanatikmhd #207285:
Súhlasím, že v sedle by na L2 stačili aj sóla, ale to je pri celodenne rovnakom intervale logické. Takisto na väčšine duplákových liniek by v sedle stačili K2S, kým interval v jednotlivých časoch nezodpovedá dopytu (prečo je to tak, sa už sto krát riešilo). Navyše si myslím, že kapacitnejšie vozidlo na L2 viac odbremení L4, ja osobne si radšej pri trase Polus Legionárska počkám pár minút navyše na poloprázdnu L2 a plnú L4 nechám ujsť (zatiaľ čo v prípade sólo vozov na L2 by bola plnka na oboch linkách a mne by to tým pádom bolo jedno, resp. by som nemal takto na výber).

A k Tomášikovej: Koloseo má v dobrej dostupnosti električku už teraz. Príp. predĺženie k starej IKEI by riešilo len prestup z električky na A-Bus, T-Bus linky, čo stoja na Trnavskej (príp. obsluhu troch okolostojacich panelákov). Je síce pravda, že okolo IKEI sa chystá ďalšia stavba, no ako tu už bolo spomenuté, na Trnavské sa títo ľudia dostanú pohodlne aj cestnou MHD. Navyše, dá sa predpokladať, že prestup z električky na autobusové zastávky by nebol zrovna na hrane, a to by ešte viac odradzovalo. Keď už niekde predlžovať, resp. vetviť električky po Tomášikovej, taj jedine spolu s predĺžením samotnej Tomášikovej smerom na Račiansku (a stále verím, že sa s tým pri kreslení tej cesty počíta). No a predĺženie na druhú stranu k Ružinovskej je samozrejme šotoblbosť
Reakcia na: Rubber38 #207278:
Do istej miery za tym bude aj to, ze firma, ktora zabezpecuje prevadzku tych tabul sidli prave v technopole.
Reakcia na: Rubber38 #207282:
No, pozri, ked robis trebars vymenu asfaltu, tak podla toho, kade chodi viacej aut, budes menit asfalt, alebo spravis celu krizovatku? Je jasne, ze je malo vyuzivana, no chodi tade 98 celotyzdenne, takze uz nejake opodstatnenie to ma. Navyse, setrili, dali tam malu cedulu (asi tiez pochopili, ze malo liniek). Kebyze robia Trnavske myto, je jasne, ze hlavne tahy dostanu, no dostane aj konecna...ehm..53 to je tusim? lebo je to malo vyuzivane? Hadam cely uzol. Obcasna zastavka nedostane, to pochopi aj pablb, ze niekam, kde mozno za celu historiu nezastavi nic nebudem investovat....

Reakcia na: 810zssk #207281:
Asi trosku vstupim. Uz nejaky piatok byvam v Koloseu.

Takze:
2ka prakticky obsluhuje iba radialu po polus, dalej sa vyuziva len a len na otocenie voza (v priemere tak 3-4 cestujuci na voz medzi Polusom a ZSTNM). 4ka a 5ka su nosne linky. Idu krizom cez cele mesto na z uplnych koncov. Zmena na zatisi 2 ZP a 4 NM by nemala zmysel. od ZP by ludia potrebovali prestupovat, a naopak to iste. ZST NM je nieco ako KV. V polovici trate skratka kde uz netreba taku kapacitu umozni niektorym spojom skorsi obrat a navrat do CMO.
ad vozy: 4ka by mozno vyzadovala v spicke aj viac, ako 32m vozy, ale budiz. ine nie su.
2ka vsak, az na spicku, by bola vypravitelna aj solo T3. (TU sa dostavame zas k otazke, ak by bol podnik schopny uz pred X rokmi modernizovat T3 na Wany (T3R.PLF), bolo by to vhodne vozidlo akurat na l.2 v sucasnom vedeni.
Mozno vsak po striehnuti na prepravny prud ludi, by skor stalo za to, presmerovat linky tak, aby L.3 sa tocila v centre ako teraz, ale sla naspat do race, l.8 na hl.st., a l.2 potiahnut na stura (aktualne iba do mesta tocit v protismere l.3). To, co sa vezie na hl.st. nikdy nejde 2kou z vajnorskej, na trnku preskoci na Abusy/Tbusy. To, co nouz ide, ide od Legionarskej, Intergalaktickeho terminalu Blumental... Tam potencial fakt nie je. Naopak, ruzinovu 8cka na hlavnu nahradi od trnka 2ku, a sucasne tak ci onak dostane ludi do CMO.
K predlzeniu na tomasikovej : Nie, tu potencial nie je. v koloseu zije cca 50% sikmookych, 20% cudzincov, a zbytok su aspon slovaci (odkial uz radsej rozoberat nebudem). 2/3 tu maju auta ktorych rozmery daleko presahuju vacsinu (MB ML, GL, Audi Q, WW Tua, ci luxusne limo (Audi S, A, BMW M, MB S, E). Skoro nikto (vratane deti) tu nechodi MHD... snad asi iba ja....(a to mam take auto vonku zaparkovane). Povodne som chcel podat navrh na zastavku l.50 v oblasti obchdu samoska (cca v polovici komplexu koloseo), no bolo by to zbytocne. Naozaj, koli par ludom ako ja to nema zmysel brzdit celu linku obojsmerne. Navyse, ranna prechadzka k zst. NM netrva viac, ako 5min od brany, a to je fajn, cloveka aspon preberie, predsa len, sadnut na l.2 a ist cez tu rozmlatene ...ehm, NAVARANE... krizenie, ci sadnut do l.50 a cakat, kedy vyletime z cesty 😃 to uz terba byt vzhuru!
Reakcia na: Ike #207276:
Kde je ten bajny "Wolfstahl"? ? ? ?
Reakcia na: S499.1023 #207262:
Ja si viem predstavit pri vacsich upravach tam tu trat napchat, otazne je ci tam je dostatocny dopyt.
Reakcia na: fanatikmhd #207280:
No hej, jedná sa o celý uzol, ale i tak mi nad tým rozum stojí. To akože, ak by tam niekde bola aj nejaká manipulačná/občasná zastávka, tak aj tam prásknu novú cedulu len preto, že je to súčasť uzla Technopol?
Reakcia na: Ámos #207263:
Prave naopak, je vhodne spajat dve najmenej vyuzite trate v sieti - pretoze na oboch koncoch linky potrebujes rovnaku kapacitu, takze vies optimalnejsie vybrat typ vozidla, popripade nastavit interval.

Dalej treba povedat ze na ZST NM sa nejazdi v prvom rade kvoli ZST NM, ber to ako "obratisko za Polusom". Dvojka existuje najma kvoli obsluhe Vajnorskej, na ZST NM sa chodi viac-menej len otocit, aj tak to tam skoro furt vozi vzduch.
Reakcia na: Rubber38 #207278:
Nejde o cely uzol Technopol? Pamatam, ako chceli povodne z prachy MiU obstarat na cely uzol Technopol....
Reakcia na: S499.1023 #207262:
Samozrejme, ze som tam parkrat bol a kebyze sa to tam urobi (v co neverim dokonca ani ja), tak by to bolo velke scifi a zazrak. Len som narazal na to, ze aj to predlzenie o 1 zastavku je blbost (rovnako ako moj navrh), kedze z toho isteho miesta ti ide neviemkolko spojov na Trnavske a rychlejsie, ako by sla elektricka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.