Reakcia na: 810zssk #207297:
Ja zase nechápem PREČO VÔBEC má niekto potrebu zasahovať do linkového vedenia. Zmena trasy linky je jeden z najvážnejších zásahov do služby pre cestujúcich a je vždy veľmi citlivo vnímaná. Každá zmena trasy by mala byť veľmi dobre premyslená a pristúpiť by sa k nej malo len vtedy, ak prináša nespochybniteľný prínos. Bol zavretý tunel, bola zavretá stanica. Prebiehali veľké debaty o tom ako má vyzerať LV ED. Zvažovali sa jednolinkový i dvojlinkový variant. Oba mali výhody aj nevýhody, napokon sa realizovalo to, čo tu je. A nemyslím si, že je to najhoršie. Ale podstatné je, že rozhodnutie bolo spravené, pomerne radikálna zmena prešla vcelku ľahko, tak by bolo vhodné to teraz aspoň 10-15 rokov nemeniť.
Vždy ma fascinovalo, aký folklór vládne v BA s trasovaním liniek. Zákazník, ktorý má tú drzosť rok-dva nepoužiť služby MHD, aby sa rovno učil nové linkové vedenie.
fanatikmhd
Takze:
2ka prakticky obsluhuje iba radialu po polus, dalej sa vyuziva len a len na otocenie voza (v priemere tak 3-4 cestujuci na voz medzi Polusom a ZSTNM). 4ka a 5ka su nosne linky. Idu krizom cez cele mesto na z uplnych koncov. Zmena na zatisi 2 ZP a 4 NM by nemala zmysel. od ZP by ludia potrebovali prestupovat, a naopak to iste. ZST NM je nieco ako KV. V polovici trate skratka kde uz netreba taku kapacitu umozni niektorym spojom skorsi obrat a navrat do CMO.
ad vozy: 4ka by mozno vyzadovala v spicke aj viac, ako 32m vozy, ale budiz. ine nie su.
2ka vsak, az na spicku, by bola vypravitelna aj solo T3. (TU sa dostavame zas k otazke, ak by bol podnik schopny uz pred X rokmi modernizovat T3 na Wany (T3R.PLF), bolo by to vhodne vozidlo akurat na l.2 v sucasnom vedeni.
Mozno vsak po striehnuti na prepravny prud ludi, by skor stalo za to, presmerovat linky tak, aby L.3 sa tocila v centre ako teraz, ale sla naspat do race, l.8 na hl.st., a l.2 potiahnut na stura (aktualne iba do mesta tocit v protismere l.3). To, co sa vezie na hl.st. nikdy nejde 2kou z vajnorskej, na trnku preskoci na Abusy/Tbusy. To, co nouz ide, ide od Legionarskej, Intergalaktickeho terminalu Blumental... Tam potencial fakt nie je. Naopak, ruzinovu 8cka na hlavnu nahradi od trnka 2ku, a sucasne tak ci onak dostane ludi do CMO.
K predlzeniu na tomasikovej : Nie, tu potencial nie je. v koloseu zije cca 50% sikmookych, 20% cudzincov, a zbytok su aspon slovaci (odkial uz radsej rozoberat nebudem). 2/3 tu maju auta ktorych rozmery daleko presahuju vacsinu (MB ML, GL, Audi Q, WW Tua, ci luxusne limo (Audi S, A, BMW M, MB S, E). Skoro nikto (vratane deti) tu nechodi MHD... snad asi iba ja....(a to mam take auto vonku zaparkovane). Povodne som chcel podat navrh na zastavku l.50 v oblasti obchdu samoska (cca v polovici komplexu koloseo), no bolo by to zbytocne. Naozaj, koli par ludom ako ja to nema zmysel brzdit celu linku obojsmerne. Navyse, ranna prechadzka k zst. NM netrva viac, ako 5min od brany, a to je fajn, cloveka aspon preberie, predsa len, sadnut na l.2 a ist cez tu rozmlatene ...ehm, NAVARANE... krizenie, ci sadnut do l.50 a cakat, kedy vyletime z cesty