Reakcia na: Ámos #207243:
Asi sme z odlišnej planéty, ale ani si nepamätám, že by sa mi niekedy stalo, že by som si povedal, že vozidlo MHD, ktorým cestujem (ak zrovna nevyšlo pred dvoma dňami nové do premávky), je dostatočne upratané a išiel by som ním napríklad v obleku na nejakú dôležitú udalosť.Neviem ako vo Viedni, ale v Prahe, kde som dva roky žil, bolo takmer každé vozidlo, ktorým som cestoval naozaj upratané a čisté. Skrátka, v Prahe ráno vozidlo má proste čistú podlahu, čisté okná a tesnenia na nich, a umyté madlá.
Chápem, že DPB má oveľa menší rozpočet než DPP, ale na začiatok by stačilo, ak by upratovali raz za týždeň každé vozidlo, možno by to aj stačilo. V Bratislave ale akurát tak v prípadne potreby umyjú ogrcanú podlahu, a pozametajú hrubú špinu. Ale stačí si sadnúť na sedadlo a na rukáve má človek odtlačok prachu z okenného tesnenia. A ten prach tam určite nenapadal za pár dní. Podobne ako v máji nemohlo vozidlo nabrať na podlahu posypovú soľ.
Ike
Plne s Tebou súhlasím ohľadom nevychovanosti cestujúcich. Na druhej strane sa spýtajme, aký dáva DPB cestujúcim príklad. Na vozidlách je niekoľkomesačná špina a interiér je vyslovene hnusný. Prakticky jediný čas, kedy sú vozidlá príjemne čisté je tesne po dodaní.
Je potrebné uvedomiť si, že špina vo vozidlách je neodlučiteľnou súčasťou poskytovania verejnej dopravy. Ak niekto odstraňovanie tejto špiny nezvláda, potom nezvláda poskytovať verejnú dopravu.
A opäť sa vrátim ku kampani. DPB kampane nerobí a keď robí sú nevýrazné, alebo zlé. Takže nevieme, či je "zvieracie" správanie prejav arogancie, alebo neuvedomelosti. Každopádne, ak sa DPB nevie o svoje vozidlá starať, prečo by sa o ne mali starať cestujúci? Aj keď nemám rád vandalov a arogantných ľudí, čo si vyložia topánky na sedadlo - tu primárne zlyháva DPB.