Reakcia na: 810zssk #204531:
Určite máš pravdu. Je to nespravodlivé aj voči obyvateľom iných regiónov. Ale nemyslím si, že moja petícia je sebecká, veď každý môže spustiť petíciu. Ak obyvatelia iných regiónov považujú Ficove rozhodnutie za nespravodlivé, môžu spísať petíciu a požadovať nápravu. Ja som petíciu začal ako občan. Je to moja občianska aktivita. Prešiel som všetky mestá a obce, ktoré ležia na tratiach (165, 166, 167). Je ich asi 24. Stretol som sa s niektorými primátormi a starostami miest a obcí. Vysvetľoval som im svoje dôvody. Všetko to robím v rámci vlastného voľného času, ktorý by som mohol využiť aj inak. Platím si benzín a nabehal som už dosť kilometrov. No robím to z osobného presvedčenia, nečakám za to ani pochvalu, ani odmenu. Robím to pre tu žijúcich ľudí, pretože poznám ich problémy. Pracoval som 24 rokov v Bratislave a chodím po Slovensku. Vidím, aké markantné sú regionálne rozdiely. Každá vláda si dá do programového vyhlásenia, že bude tieto regionálne rozdiely znižovať, ale na konci vládneho obdobia sú tie rozdiely ešte väčšie. Ficove populistické rozhodnutie tieto rozdiely ešte viac prehĺbilo. A ak tu žijúci obyvatelia prídu kvôli bezplatnému cestovaniu vlakmi aj o tých pár diaľkových autobusov, verejná doprava sa pre nich stane ešte menej dostupná. Takže toto je to moje sebectvo.
fanatikmhd
ad2) V sukromnom sektore sa stale s RJ nemozeme bavit ako o dopravcovi. Ma na dva vlaky dve lokomotivy. Kdekolvek mu klakne masina, nema nic. nema ziadne rezervy, pred par dnami jeho skapaty vektron uplne zablokoval vychodne zhlavie BAHLST. ZSSK nekona len v sprave vlaky. RJ si pride len a len na zarobkove trasy. Mame tu vsak aj spojenia ktore viac ci menej su riesene z dovodov dopravnej obsluznosti. Na trasu na komarno v spicke nema RJ uz ziadnu nazvys supravu. Ak nebudete prevadzkovat 9 suprav, ale 900, po kratkej dobe clovek zisti, ze potrebuje aj adekvatnu rezervu. A tu si RJ nikdy nespravi lebo je sukromny. Ak ma clovek jazdit aj v dotacii, zisti, ze MUSIET zabezpecit spoj je nakladnejsie ako mam jednu masinku, budem s nou behat.....A tu si skryte financie. Neobhajujem tym zlocinecku a.s. , ale musiet mat roztrusene prevadzky po celom SVK, obrovske mnozstvo strojov aby ZABEZPECIL na "100%" pokrytie pozadovane....je viac nakladov ako mat jedno depicko, 9 rovnakych motorovych suprav s potrebovu 9 a dufat, ze sa nic nepototo.....Nie je vsetko take jednoduche, ako sa zda.
Avsak, a to hlavne : takych trati je na SVk viacero, GEMER je skor iba taka akurat hlucha oblast. Bohuzial, pokial autobusy budu platit len za naftu, a zeleznice aj na posledne zubozenej lokalke za dopravnu cestu, ak sa nenaplni dvojvozovoa suprava, nedokaze vlak konkurovat....nijak. a GVD by nesmeli robit opice. v tomto ponati : sotousky by som tam rad videl vlaky...ale NIE. nedokaze to konkurovat, nedokaze sa to uzivit samo. BOhuzial. (mmchdm, jedna z tych trati je napr trat do Radosiny, ide stredmi obci, v Zbehoch ma pripoje krasne k PD rychlikom oboma smermi. A aj tak prestal zaujem, lebo ludia potrebuju ist do Piestan..... Dopravne prudy sa menia, a trate s uz nebuduju......
Inak, propo, moze ist sukromnik podla zakona aj na uzavrety system ako je TEZ?