Reply on: fanatikmhd #204530:
Samozrejme, súhlasím. Budem však reagovať len na tzv. poplatok za použitie železničnej dopravnej cesty, ktorý generoval stratu na tratiach v závislosti od dĺžky lokálnej trate a počtu vlakových kilometrov. Tento poplatok je nezmyselný a po zrušení tzv. "červenej nafty", z ktorej sa platila nižšia spotrebná daň pre poľnohospodársky sektor a železnice mal byť prehodnotený, resp. zrušený pre niektoré trate. Ministerstvo dopravy tento problém zrejme nemá záujem riešiť, asi nie je schopné nájsť iné relevantné kritériá než tie, ktoré sú na železniciach roky zaužívané. Žiaľ, strata, ktorú generoval tento poplatok za použitie železničnej dopravnej cesty viedol k postupnej redukcii osobných vlakov, čo malo za následok odliv cestujúcich a generovanie ďalšej straty. To viedlo k postupnému zastaveniu železničnej osobnej dopravy na viacerých tratiach.
fanatikmhd
ad2) V sukromnom sektore sa stale s RJ nemozeme bavit ako o dopravcovi. Ma na dva vlaky dve lokomotivy. Kdekolvek mu klakne masina, nema nic. nema ziadne rezervy, pred par dnami jeho skapaty vektron uplne zablokoval vychodne zhlavie BAHLST. ZSSK nekona len v sprave vlaky. RJ si pride len a len na zarobkove trasy. Mame tu vsak aj spojenia ktore viac ci menej su riesene z dovodov dopravnej obsluznosti. Na trasu na komarno v spicke nema RJ uz ziadnu nazvys supravu. Ak nebudete prevadzkovat 9 suprav, ale 900, po kratkej dobe clovek zisti, ze potrebuje aj adekvatnu rezervu. A tu si RJ nikdy nespravi lebo je sukromny. Ak ma clovek jazdit aj v dotacii, zisti, ze MUSIET zabezpecit spoj je nakladnejsie ako mam jednu masinku, budem s nou behat.....A tu si skryte financie. Neobhajujem tym zlocinecku a.s. , ale musiet mat roztrusene prevadzky po celom SVK, obrovske mnozstvo strojov aby ZABEZPECIL na "100%" pokrytie pozadovane....je viac nakladov ako mat jedno depicko, 9 rovnakych motorovych suprav s potrebovu 9 a dufat, ze sa nic nepototo.....Nie je vsetko take jednoduche, ako sa zda.
Avsak, a to hlavne : takych trati je na SVk viacero, GEMER je skor iba taka akurat hlucha oblast. Bohuzial, pokial autobusy budu platit len za naftu, a zeleznice aj na posledne zubozenej lokalke za dopravnu cestu, ak sa nenaplni dvojvozovoa suprava, nedokaze vlak konkurovat....nijak. a GVD by nesmeli robit opice. v tomto ponati : sotousky by som tam rad videl vlaky...ale NIE. nedokaze to konkurovat, nedokaze sa to uzivit samo. BOhuzial. (mmchdm, jedna z tych trati je napr trat do Radosiny, ide stredmi obci, v Zbehoch ma pripoje krasne k PD rychlikom oboma smermi. A aj tak prestal zaujem, lebo ludia potrebuju ist do Piestan..... Dopravne prudy sa menia, a trate s uz nebuduju......
Inak, propo, moze ist sukromnik podla zakona aj na uzavrety system ako je TEZ?