Diskusia o obratisku v Petržalke v tejto (I.) etape už bola na rôznych úrovniach, stále je a isto aj bude. Základné tézy su o tom, že
- ak nebude, tak tam budú môcť jazdiť iba obojsmerné vozy 30T (ktorých však bude 30, takže už sa dajú riešiť aj nejaké prípadné výpadky; jedine že by sa musel neskôr stiahnuť celý typ, ako v Prahe 14T). Na druhej strane ale bude nepriamy tlak na pokračovanie výstavby aj ďalších etáp, keďže to ukončenie si to vyslovene bude vyžadovať.
- keby bolo, tak by tam mohli premávať ľubovolné električky, ktoré v Ba máme, takže by sa tam dali napr. v prípade potreby aj nejaké odkloniť a pod. Pre odporcov električky by to ale mohol byť signál, že električka už je ukončená a ďalej do Petržalky začnú plánovať nadvlak... (ešte nevieme kto bude primátor a čo vlastne bude presadzovať..)
V tej Dúbravke budú ale dobre prestožiarovaný. My sme fakt sto aj dvesto rokov za opicami. Tak isto dopadla trať na Trenčianskej a takto dopadne aj tu u nás v Petržalke. Ja by som to dielo ani len neprevzal. Východ to tu riadil keď ešte moja mama robila v Stavoprojekte a východ to riadi aj teraz. Nemám slov. Pýtam sa či to nikomu nevadí. Projekt ako to ma vyzerať tam nieje ako to je vo zvyku v iných krajinách a tak isto neviem ako to bude vyzerať v Petržalke. Obratisko v Petržalke rušia ako som počul ale malo by význam keby tam bolo. No,nevadí. ?
U ostaných cudzích firiem sa pomery z pracovnej zmluvy sa spravujú - pokiaľ sa účastníci nedohodnú na niečom inom - právom miesta, kde pracovník vykonáva prácu.
Ak firma v rámci "dohody" zmluvy "navrhne" právo svojho štátu a Ty nesúhlasíš, tak asi tam nebudeš pracovať
Podľa "Zákona o medzinárodnom práve súkromnom a procesnom" pracovné pomery pracovníkov dopravných podnikov sa v železničnej a cestnej doprave spravujú právom sídla podniku, v riečnej a leteckej doprave právom miesta registrácie a v námornej doprave právom štátu, pod vlajkou ktorého sa doprava vykonáva.
síce som narážal čisto na štylistiku, ale aj tak mám pocit, že aj takýto druh dohodovej zmluvy by sa mal prekladať do jazyka, v ktorom sa práca bude vykonávať...
Urcite? Neriadi sa pracovnopravny vztah legislativou v mieste vykonu prace?
Viem ze toto sa kedysi riesilo v suvislosti s SA ked este nemala slovensku s.r.o., ale posobila tu ako pobocka zahranicnej firmy a zamestnanci dali na sud to ze na nich uplatnovali cesky zakonnik prace.
Je priam úžasné, ako naši západní susedia vedia modernizovať ET počas prevádzky (Califorňany) pričom za 1-2 mesiace nie je problém takto modernizovať vyše 1km trate. Tu za pol roka s plnou odstávkou sotva vykopať bazén na zimu. Famózne. Bolo by zaujímave, keby zo strany obyvateľov Bratislavy (registrovaných) začali na políciu chodiť Trestné oznámenia vo veci zneužitia zverených prostriedkov.
Inak, dnes som videl niečo ako "pracovníka" sa potulovať na Petržalskej strane NS MHD. Takže opäť vykázaná činnosť pracujú nepretržite!
I. etapa
Výstavba úseku trate od km 0,000 po km cca 0,700, t. j. od križovatky ulice M. Sch. Trnavského s Hanulovou a Bagarovou ulicou po koniec križovatky s Alexyho ulicou. Predpokladaná doba výstavby je 40 dní.
II. etapa
Budovanie úseku od km cca 0,700 po km 1,250, t. j. nasledujúci úsek trate až po koniec križovatky ulíc Saratovská – Drobného a Repašského. Dĺžku výstavby tejto etapy predpokladáme na 25 dní.
III. etapa
Budovanie úseku cca 1,250 – 1,730, t. j. nasledujúci úsek trate až po obratisko. Pri výstavbe tohto úseku trate uvažujeme s časovým intervalom cca 25 dní.
IV. etapa
Výstavba samotného koľajiska obratiska s príslušnou infraštruktúrou. Keďže ide o technologicky najnáročnejšiu časť stavby vzniká možnosť realizovať stavebné práce v časových intervaloch výstavby I. a II. etapy.
...iba reko priecestia pred obratiskom trvala 38 dni....a za tri mesiace spravili nahrubo len slabu polovicu useku Drobneho - Pri krizi....
iste, význam pochopí každý, ale akási skladba tých viet, podľa mňa, vyznieva vyslovene tak, akoby ten text niekto iba prekopíroval a preložil konkrétne slovíčka. a na detail "Dohoda o provedení práce" asi pozabudli... ?
Kto vie čítať, dočíta sa zaujímavé fakta. Takéto systémy existujú po celom svete. A nikde sa to poriadne neosvedčilo. Maximálne iba ako využívanie pre terminál bus-tram hrana-hrana (prípad našej budúcej molecovej dúfam!)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe
I. etapa
Výstavba úseku trate od km 0,000 po km cca 0,700, t. j. od križovatky ulice M. Sch. Trnavského s Hanulovou a Bagarovou ulicou po koniec križovatky s Alexyho ulicou. Predpokladaná doba výstavby je 40 dní.
II. etapa
Budovanie úseku od km cca 0,700 po km 1,250, t. j. nasledujúci úsek trate až po koniec križovatky ulíc Saratovská – Drobného a Repašského. Dĺžku výstavby tejto etapy predpokladáme na 25 dní.
III. etapa
Budovanie úseku cca 1,250 – 1,730, t. j. nasledujúci úsek trate až po obratisko. Pri výstavbe tohto úseku trate uvažujeme s časovým intervalom cca 25 dní.
IV. etapa
Výstavba samotného koľajiska obratiska s príslušnou infraštruktúrou. Keďže ide o technologicky najnáročnejšiu časť stavby vzniká možnosť realizovať stavebné práce v časových intervaloch výstavby I. a II. etapy.
...iba reko priecestia pred obratiskom trvala 38 dni....a za tri mesiace spravili nahrubo len slabu polovicu useku Drobneho - Pri krizi....