Reakcia na: kape #202698:
Ono už Igorko tu veľakrát spomínal, že my Slováci máme tendenciu veci komplikovať (preto v Nemecku majú cestné pravidlá oveľa menší rozsah textu). Napríklad máme až tri druhy vyhradených jazdných pruhov:- obmedzenie pri zvislej značke C23a (obmedzenie v jazdných pruhoch)
http://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_dopravn%C3%BDch_zna%C4%8Diek_na_Slovensku#mediaviewer/File:Dopravn%C3%A1_zna%C4%8Dka_C23a.svg
- obmedzenie pri zvislej značke C25 (radenie jazdných pruhov pred križovatkou) - je to vôbec v súlade s 9/2009?
http://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_dopravn%C3%BDch_zna%C4%8Diek_na_Slovensku#mediaviewer/File:Dopravn%C3%A1_zna%C4%8Dka_C23a.svg
- označenie vyhradeného jazdného pruhu C24a
http://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_dopravn%C3%BDch_zna%C4%8Diek_na_Slovensku#mediaviewer/File:Dopravn%C3%A1_zna%C4%8Dka_C24a.svg
Na prvý pohľad je to rovnako, no v každom sa treba správať inak. Pritom všetky tri značky sa dajú elegantne zjednotiť.
Ike
Inak keď sme pri BUS pruhoch, tak 8/2009 hovorí:
§ 12
(1) Ak je na vozovke vyznačený vyhradený jazdný
pruh, platí pre vodičov vozidiel, pre ktorých nie je vyhradený
jazdný pruh určený, primerane § 11 ods. 2
a § 19 ods. 4; ak je vyhradený jazdný pruh vyznačený
na električkovom koľajovom páse, aj § 19 ods. 5.
a konkrétne § 11
(2) Na električkový koľajový pás v úrovni vozovky sa
smie vojsť len pri obchádzaní, predchádzaní, odbočovaní,
otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje
dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne
okolnosti, najmä ak nie je medzi električkovým koľajovým
pásom a okrajom vozovky dostatok miesta. Električkový
koľajový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo
znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky
inak oddelený, najmä obrubníkom, smie sa prechádzať
len priečne, a to namieste prispôsobenom na to. Pritom
vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde.
Čiže jazda na estakáde nad Einsteinovu je v poriadku. Každopádne, ten zákon je dosť zle postavený, lebo v podstate je legalizovaná jazda v BUS pruhu. ?