Za tie Sv jazdy môžu *****ské dotačné pravidlá - keby Zločinecká odviezla vlakom, neobjednaným "vo verejnom záujme" či ako sa to hovorí, na vlastné obchodné riziko, bola by jej alikvótne krátneá dotácia za použitie súpravy mimo režim záväzku verejnej služby.
Inak k prímestským linkám: Nepoznáte niekto legislatívu týkajúcu sa krížového financovania? 801 a 901 sú totiž akože komerčné (801 len medzištátny úsek, 901 celá), pričom osobne mám podozrenie že DPB ich môže krížovo financovať z dotácií na MHD. V Česku bolo toto napadnuté Jančurom u Českých dráh, takže by ma zaujímalo či by to bolo možné aj u nás.
Poobedňajšia špička je menej intenzívnejšia. Je to dané viacerými faktormi: jednak pracovný čas v zamestnaniach je odlišný, no čas ranného nástupu je často totožný a jednak ak zoberieme študentov, ktorí tiež tvoria významný podiel cestujúcich, tak väčšina začína prvou alebo nultou hodinou (prakticky všetci vo veku od 6 do 19 rokov) a končí odlišne.
Vo vedeckých článkoch týkajúcich sa pohybu za prácou je špička definovaná rôzne, no najčastejšie som sa stretol s intervalom 6:00-8:30. Definovať tú poobedňajšiu je horšie. Môžeme sa baviť o intervale 14:00 - 18:00 no intenzitou nedosahuje ani polovicu rannej.
Chcem podotknúť, že ak sú intervaly dosť natiahnuté, automaticky klesá záujem ľudí vyčkávať na zastávkach najmä v horúčavách alebo daždi, a počet cestujúcich na prekvapenie môže týmto ešte viac poklesnúť čo už teraz badám. Doprava nie je dostatočne dotovaná ako už vieme , niektoré intervaly sú príliš osekané, dlhé a už nezaujímavé čo takmer nepoužiteľné pre cestujúcich ktorý sa niekam ponáhľajú. A tak týmto stráca v záujme takú linku používať. Busy v poslednej dobe sú čoraz prázdnejšie.... Ak by sme chceli dostať ľudí do Busov, treba prv radšej skrátiť intervaly, snažiť sa predĺžiť niektoré linky a presvedčiť, že to DP mysli naozaj dobre, že preferuje pohodlnosť, rýchlosť, a nie vystávanie na zastávkach a sedieť radšej v upchatých križovatkách. Dotovať dotovať a dotovať v opačnom prípade dovolím si povedať na tento doterajší stav. - Celé zle.
Pre platiacich cestujúcich s takýmito možnosťami existuje úplne jednoduché riešenie (používané v Nemecku či Británii) - predplatný lístok, ktorý neplatí v rannej špičke* s cenou o 20-30 % nižšou ako bežný PCL. Myslím (je to aj v tom grafe, ale aj moje skúsenosti tak hovoria), že popoludňajšiu špičku už veľmi riešiť netreba.
Ad dôchodcovia... v minulosti existoval PCL dôchodca špeciál, ktorý v pracovných dňoch platil v časoch od 9:00 do 14:00 a po 17:00, ale v kategórii dôchodca tvorili jeho predaje 0,15 % podiel, čiže v tejto skupine veľký záujem nebol (i keď to mohlo byť aj malým cenovým zvýhodnením a obmedzením aj popoludní).
môžeme filozofovať nad tým, v akom časovom rozpätí tú rannú špičku zadefinovať
vylukovy obeh : 3020 / 2093 / 2526/ 739. Vyziskalo sa skratenie Sv jazdy 2093 namiesto MA - BA, len MA - DNV s pokracovanim nahradnej supravy na 2526 ► v BA prechadza do vl.739 podla normalneho obehu. Pri meskani 2526 sa meskanie samozrejme prenasa na 739... Povodne podla GVD mal Sv 2093 prichod do BA uz 17:05, teraz realne dojde tou 2526 tak cca17:30-35... nic viac, nic menej...
Je potrebné sa vážne zamyslieť nad týmto riešením. v určitom kontexte sa mi to páči. Ak zohľadníme, že nemalý podiel cestujúcich nemá fixne určený čas cestovania počas dňa (napr. spomenutí mladší dôchodcovia idúci do záhradiek, matky na materskej dovolenke idúce do nákupných centier), bolo by celkom prospešné ich motivovať cestovať v sedle a pokúsiť sa aspoň mierne zotrieť rozdiely v počte cestujúcich medzi špičkou a sedlom.
Na podobnom princípe fungujú aj viaceré iné ekonomické subjekty, ktoré majú rôzne "happy days" alebo "happy hours".
Ja viem Zavedieme dôchodcom znovu 41 na Hlavnú stanicu napriek súbehu s linku 64. Aj to zaplatia bežní cestujúci.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Ad dôchodcovia... v minulosti existoval PCL dôchodca špeciál, ktorý v pracovných dňoch platil v časoch od 9:00 do 14:00 a po 17:00, ale v kategórii dôchodca tvorili jeho predaje 0,15 % podiel, čiže v tejto skupine veľký záujem nebol (i keď to mohlo byť aj malým cenovým zvýhodnením a obmedzením aj popoludní).