inac ak sa obnovi ta 41 resp. 203 na stanicu s duobusmi, to chcem vidiet tu vzburu za obnovu 22 ? este zvlast ked si jeden nemenovany mestsky poslanec, ktory ide za starostu v Dubr. na tom prihrieval polievocku, ze sa 22 obnovi s duobusmi, pricom ani nerozozna, co je to dieselagregat.. ?
"Ak by totiž išla 203 z HLST už s cieľom Koliba, mohlo by to cestujúcich pliesť"
hlavne, že ich nepletie s vyhliadkovou jazdou 88čka z ASMN s cieľom Nový most (a opačne)
Ja si tiež myslím,že najlepšie možné riešenie po dodavke sor 30 s APU ,je ich nasadenie na linku 64 v úseku jelačičova-búdková a zrušenie autobus.linky 41 celkovo.To čo sa ide robiť od septembra je nezmysel,cestujúci l.64 sa nepotrebujú trepať na hl.stanicu,ale radšej používajú na prestup Rač.alebo Trn.mýto.Rosovú neustále bombarduje zopár dochodcov,a organizuju tu petície za návrat 41 na stanicu.Ja som len zvedavý koľko z nich ich tam po znovu zavedení bude denno denne cestovať....
Inak v prípade predĺženia 203 cez Drotársku na HLST by som navrhoval, aby v úseku Búdková - HLST jazdila s číslom 41, pričom v CP by bola poznámka o prejazde. Ak by totiž išla 203 z HLST už s cieľom Koliba, mohlo by to cestujúcich pliesť a zbytočne by si urobili vyhliadkovú jazdu cez mesto. Detto v opačnom smere, keby na Hodžko prišla 203 s cieľom HLST a neznalý cestujúci by namiesto 3-4 minútovej jazdy absolvoval vyše 20-minútovú jazdu okolo hradu a horského parku.
Je tu jeden drobný rozdiel:
Pri jazde na Jelačičovu sa trolejbus drží vo vyhradenom jazdnom pruhu po celej dĺžke Pražskej. Do kolóny vozidiel sa spravidla radí až na konci, no už za zastávkou Sokolská pokračuje voľný jazdný pruh na Štefánikovu, z ktorého sa pred križovatkou so Šancovou odčleňuje vyhradený jazdný pruh. Celý problém je teda v zaradení vozidla na Pražskej po zastávku Štefánikovu, kde stojí trolejbus v kolóne s IGK, čo je 80 m. Ak má priemerné vozidlo aj so zohľadnením bezpečnej vzdialenosti 5 m, tak potom sa bavíme o 16 vozidlách. Bez ohľadu na akúkoľvek dĺžku kolóny to vozidlo prejde bez problémov na prvý/druhý signál. Vodiči sú pri redukcii počtu jazdných pruhov na Pražskej dosť ohľaduplný k vozidlám MHD.
Ak však zohľadníme spoj X, ktorý odbáča na HLST, tak nemôže využiť vyhradený jazdný pruh od Sokolskej, ale musí sa radiť do ľavého jazdného pruhu, ktorý je vždy najviac zaplnený (IAD skúsenosť: radia sa tu vodiči, ktorí odbáčajú na HLST a aj opatrní vodiči, čo odbáčajú na Jeleniu). Navyše, pri trocha väčšom dopyte (piatky) sa krátky odbočovací pruh na HLST na Šancovej zaplní a bráni vozidlám z Pražskej na Šancovú odbočiť. Výsledok je potom taký, že BUS pruh sa hýbe, pravý odbočovací sa hýbe a v ľavom sa stojí a trúbi. Pri linke ako 203, ktorá má na rozdiel od spojov ako 32 či ex-41 kolóny aj v iných častiach svojej trasy, to môže byť problém. Paradoxom je, že v určitom čase dňa bude stáť jeden spoj v tej istej kolóne v oboch smeroch ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Tedomík
88 tam má napísané Most SNP cez Petržalku