Reakcia na: 810zssk #200791:
Je tu jeden drobný rozdiel:Pri jazde na Jelačičovu sa trolejbus drží vo vyhradenom jazdnom pruhu po celej dĺžke Pražskej. Do kolóny vozidiel sa spravidla radí až na konci, no už za zastávkou Sokolská pokračuje voľný jazdný pruh na Štefánikovu, z ktorého sa pred križovatkou so Šancovou odčleňuje vyhradený jazdný pruh. Celý problém je teda v zaradení vozidla na Pražskej po zastávku Štefánikovu, kde stojí trolejbus v kolóne s IGK, čo je 80 m. Ak má priemerné vozidlo aj so zohľadnením bezpečnej vzdialenosti 5 m, tak potom sa bavíme o 16 vozidlách. Bez ohľadu na akúkoľvek dĺžku kolóny to vozidlo prejde bez problémov na prvý/druhý signál. Vodiči sú pri redukcii počtu jazdných pruhov na Pražskej dosť ohľaduplný k vozidlám MHD.
Ak však zohľadníme spoj X, ktorý odbáča na HLST, tak nemôže využiť vyhradený jazdný pruh od Sokolskej, ale musí sa radiť do ľavého jazdného pruhu, ktorý je vždy najviac zaplnený (IAD skúsenosť: radia sa tu vodiči, ktorí odbáčajú na HLST a aj opatrní vodiči, čo odbáčajú na Jeleniu). Navyše, pri trocha väčšom dopyte (piatky) sa krátky odbočovací pruh na HLST na Šancovej zaplní a bráni vozidlám z Pražskej na Šancovú odbočiť. Výsledok je potom taký, že BUS pruh sa hýbe, pravý odbočovací sa hýbe a v ľavom sa stojí a trúbi. Pri linke ako 203, ktorá má na rozdiel od spojov ako 32 či ex-41 kolóny aj v iných častiach svojej trasy, to môže byť problém. Paradoxom je, že v určitom čase dňa bude stáť jeden spoj v tej istej kolóne v oboch smeroch ?
Peter6607